قیمت لنز طبی رنگی | هم خدا را می‌خواهد و هم خرما!

قیمت لنز طبی رنگی حقایقی در مورد لنز طبی رنگی

قیمت لنز طبی رنگی | حتماً شنیده‌اید که طرف هم خدا را می‌خواهد و هم خرما! لنز طبی رنگی مصداق بارز همین ضرب المثل جذاب ایرانی است. شما با وجود این لنزها هم می‌توانید کیفیت دید مطلوب خود را تجربه کنید و هم در کنار آن رنگ چشم خود را تغییر دهید. امروزه از این گزینه به عنوان یک جایگزین برای عینک طبی استفاده می‌شود و اتفاقاً طرفداران بسیار زیادی هم دارد. نکته جالب‌تر اینکه بسیاری از برندهای بازار در زمینه تولید لنز طبی رنگی سالانه و مدت دار فعالیت می‌کنند تا مصرف کنندگان با خیال راحت‌تری گزینه دلخواه خود را انتخاب کنند.

حالا با توجه به این موضوع ما ابتدا یک معرفی کلی از لنز طبی رنگی خواهیم داشت و سپس در مورد برخی از ابهامات آن‌ها و قوانین حاکم بر آنها صحبت خواهیم کرد.

معرفی کلی لنز طبی رنگی

لنز طبی

لنز طبی رنگی به عنوان ترکیبی از لنز طبی و لنز رنگی شناخته می‌شود. این لنزها به عنوان یک گزینه طبی برای تغییر وضعیت بینایی فرد و بالا بردن کیفیت دید او به کار گرفته می‌شوند و در کنار آن رنگ چشم را تغییر می‌دهند. جالب است بدانید که این لنزها محدوده دید بین 12+ تا 4- را پوشش می‌دهند، در مورد افراد مبتلا به آستیگماتیسم قابل استفاده هستند، اندازه آن‌ها متغیر است و توسط برندهای مختلف تولید می‌شوند.

 لنز طبی رنگی انتخاب بهتری است یا عینک طبی؟

احتمالاً در برخی از وبلاگها مطالبی در مورد عوارض لنز رنگی یا حتی عوارض استفاده از لنز طبی رنگی دیده‌اید. جالب‌تر اینکه در این مطالب از عنوان یک چشم پزشک هم استفاده شده تا اعتبار مطلب خود را بالاتر ببرند. اما ذکر چند نکته زیر به شما کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته باشید:

  • لنزهای تولیدی برندهای معتبر توسط سازمان غذا و دارو آمریکا و سازمان بهداشت جهانی تأیید شده‌اند؛
  • هر کدام از لنزهای طبی و لنزهای رنگی دارای استاندارد استفاده هستند و باید مطابق با آنها استفاده شوند؛
  • استفاده صرف از لنزهای طبی و رنگی مشکل خاصی ندارد، اما استفاده اشتباه از آن عوارض جبران ناپذیری دارد؛
  • در حالتی که فرد فعالیت زیادی داشته باشد، محدودیت استفاده از لنزها کمتر از عینک است؛
  • لنزها تأثیر خاصی بر روی ظاهر فرد ندارند و حتی در برخی موارد باعث بهبود وضعیت فرد می‌شوند؛
  • افراد عینکی که از لنز استفاده می‌کنند باید همیشه عینک همراه خود داشته باشند، زیرا ممکن است برخی شرایط خاص به وجود آید.

پاسخ دادن به این سؤال که آیا لنز طبی رنگی بهتر است یا عینک طبی، به شرایط فرد بستگی دارد. اگر می‌توانید نکات بهداشتی را رعایت کنید و اصول اولیه استفاده از لنزها را به خوبی می‌شناسید، مسلماً لنزها گزینه بهتری هستند. اما همیشه سعی کنید که عینک طبی را همراه خود داشته باشید.

نکاتی در مورد مدت زمان استفاده از لنز طبی رنگی

در تبلیغات برخی از شرکت‌ها شما با اصطلاحاتی مانند لنز طبی رنگی سالانه یا حتی لنز رنگی دائمی مواجه می‌شوید. برخی برندهای خاص مانند برند ایر اپتیکس air optix مدعی است لنزهایی تولید کرده که امکان استفاده از آنها در طول شب و در حین خواب وجود دارد. اما در مورد مدت زمان استفاده از لنزها چند نکته را به خاطر داشته باشید:

  • هیچ وقت لنزها را بیشتر از زمان توصیه شده استفاده نکنید؛
  • هیچ وقت با لنزها نخوابید، حتی برای یک چرت کوتاه؛
  • تا جایی که می‌توانید از لنزها همراه با مواد آرایشی استفاده نکنید؛
  • بر روی لنزها تاریخ انقضا و تاریخ مصرف وجود دارد. تاریخ انقضا از زمانی است که شما بعد از باز کردن بسته لنز می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، اما تاریخ مصرف زمانی است که شما حتی با وجود بسته ماندن بسته لنز امکان استفاده از آن را ندارید.
  • لنزهای روزانه و یکبار مصرف برای یک روز، لنزهای ماهانه برای یک ماه، لنز های سالانه برای یک سال و لنزهای فصلی برای یک فصل هستند. بیشتر از این استفاده نکنید.

بهترین مارک لنز طبی رنگی

تولید کنندگان لنزهای طبی رنگی در سطح دنیا چند برند معتبر هستند که هر کدام از آنها ویژگی‌های خاصی برای محصولات خود دارند. ما در مطالب قبل برای کسانی که به فکر خرید لنز بودند به این مسئله اشاره کردیم و در اینجا چندان آنها را توضیح نمی‌دهیم.

به طور کلی شما می‌توانید لنز آرین را به‌عنوان یک لنز قدیمی و ارزان قیمت، لنز ایر اپتیکس را به عنوان یک برند معتبر و با قیمت بالا، لنز ماکسیما به عنوان یک لنز با قیمت متوسط و با اندازه چشم متوسط، لنز سولوتیکا و لنز سولکو به عنوان دو برند گران قیمت و با کیفیت و لنز فرشلوک به عنوان یک گزینه همه کاره و پرکاربرد در بازار بشناسید.

عوامل مؤثر بر قیمت لنز طبی رنگی

لنز رنگی

قیمت لنز طبی رنگی | به عنوان آخرین بخش این مطلب لازم است که اطلاعاتی در مورد قیمت لنزهای طبی رنگی در بازار هم داشته باشیم. طبیعتاً نه تنها ما در گروه بینا اپتیک بلکه اکثر شرکت‌ها ترجیح می‌دهند که قیمت محصولات خود را درج نکنند (اگر چه در فروشگاه ما همه قیمت‌ها آورده شده‌اند!).

این موضوع دلایل مختلفی دارد که مهم‌ترین آن‌ها بحث وارداتی بودن لنزهاست.

قیمت این لنزها به شدت تحت تأثیر نرخ ارز و شرایط واردات قرار دارند و به همین دلیل شما برای اطلاع از قیمت دقیق محصولات نیاز دارید که با شرکت‌های فروشنده تماس بگیرید. اما در هر صورت از فاکتورهای زیر در قیمت این محصولات نقش دارند:

  • تکنولوژی مورد استفاده برای ساخت لنز؛
  • مواد اولیه بکار رفته برای ساخت لنز؛
  • ویژگیهای فنی مانند قطر لنز، انحنای داخلی لنز، ضخامت لنز، کیفیت دید لنز و رنگ لنز
  • برند تولید کننده لنز و اعتبار آن در سطح بازار
  • کیفیت لنز از لحاظ محتوای آب ساختار و همچنین میزان عبور اکسیژن
  • مدت زمان استفاده از لنز به صورت ماهانه، روزانه، فصلی و سالانه

بنابراین شما به عنوان کسی که قصد خرید لنز طبی رنگی را دارید باید به صورت گام به گام مراحل خود را طی کنید تا بتوانید بهترین گزینه ممکن را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید. البته طبیعی است که شما اطلاعات فنی چندانی در مورد این محصولات نداشته باشید، به همین دلیل بهتر است با کارشناسان فروشنده تماس بگیرید.

گروه بینا اپتیک و با برخورداری از کارشناسان آموزش دیده و حرفه‌ای آمادگی لازم برای پاسخ دادن به سؤالات و ابهامات شما را دارد. حتی می‌توانید سؤالات خود را در بخش نظرات همین مطلب مطرح کنید تا کارشناسان ما پاسخگو باشند.

مطالعه مطالب زیر می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند:

 

550,000 تومان
مقایسه
تخفیف!
810,000 تومان
مقایسه
تخفیف!
730,000 تومان
مقایسه

دیدگاهتان را بنویسید