لنز رنگی طبیعی چشم | در لنز های طبی تغییرات چشمگیر و شدید داشته باشم ؟

چرا باید لنز رنگی طبیعی چشم را بخریم

فلسفه استفاده از لنز رنگی، تغییر رنگ چشم و تغییر در ظاهر فرد است، اما چه دلیلی می‌تواند برای استفاده از لنز رنگی طبیعی چشم وجود داشته باشد؟! یعنی حالت طبیعی چشم ما چه مشکلی دارد که باز هم یک لنز با همان رنگ استفاده کنیم؟! آیا توجیه خاصی برای زیبایی یا تغییر چهره با این لنزها وجود دارد؟! آیا بحث تغییر وضعیت بینایی در این نظام مطرح هست یا باز هم مسئله تغییر رنگ چشم وجود دارد؟

طبیعی است که اصطلاحاتی مانند لنز رنگی طبیعی چشم با ابهاماتی مطرح می‌شود و استفاده‌کنندگان ممکن است در مورد آن سوالاتی داشته باشند. اما ما در این مطلب سعی می‌کنیم که این موضوع را به طور کامل پوشش دهیم.

معرفی کلی لنز رنگی طبیعی چشم

لنز رنگی

لنز رنگی طبیعی چشم به لنزهای گفته می‌شود که تاثیری بر رنگ طبیعی چشم فرد ندارند و تنها ممکن است تغییراتی از لحاظ اندازه مردمک یا شدت رنگ چشم به وجود بیاورند.

با توجه به اینکه رنگ چشم افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است طبیعی است که تعریف این لنزهای طبیعی برای افراد مختلف با یکدیگر فرق داشته باشد.

به عنوان مثال برای افراد با رنگ چشم قهوه‌ای لنزهای عسلی و لنزهای عسلی فندقی به عنوان رنگ‌های طبیعی شناخته می‌شوند و معمولاً در اماکن عمومی و در مراسم‌های رسمی استفاده می‌شوند.

به طور کلی شما در جریان خرید لنز رنگی طبیعی چشم در وهله اول باید وضعیت رنگ چشم خود را به درستی تشخیص دهید و با توجه به آن بهترین گزینه را انتخاب کنید. اما در مورد ایرانیها بیشتر رنگ چشم مشکی و قهوه‌ای دیده می‌شود و رنگ چشم آبی و یخی رواج کمتری دارد. این موضوع می‌تواند حتی در انتخاب رنگ لنز هم به شما کمک کند.

این لنزها تغییر بزرگ ایجاد نمی‌کنند!

یکی از دلایل اصلی و شاید مهمترین دلیل استفاده از لنز رنگی طبیعی چشم تأثیر آن بر روی رنگ چشم باشد. حقیقت موضوع این است که برخی به فکر تغییر رنگ چشم خود نیستند و برخی هم خجالتی هستند که از رنگ‌های جدید و متفاوت استفاده کنند.

بنابراین این افراد برای زیباتر نشان دادن خود و همچنین تغییر چشمان خود به سراغ لنزهای متفاوتی می‌روند که رنگ آنها با رنگ چشم فرد همخوانی دارد اما ممکن است اندازه مردمک چشم را تغییر دهند یا باعث تجدید رنگ چشم شوند. معمولاً این گونه افراد بیشتر به سراغ خرید لنز سالیانه و خرید لنز ماهانه می‌روند که در بلند مدت از یک لنز با رنگ ثابت استفاده می‌کنند.

اگر به فکر تغییر اندازه مردمک چشم خود هستید!

لنز رنگی

معمولاً زمانی که بخواهیم یک فرد را توصیف کنیم به رنگ چشمان و زیبایی آنها، به اندازه دماغ و همچنین به طراحی ابروهای او اشاره می‌کنیم. این موضوع باعث شده که بسیاری از خانم‌ها نسبت به اندازه مردمک چشم خود حساس باشند و ترجیح دهند که اندازه مردمک بزرگتر یا کوچکتر باشد.

در کنار آن هم انتخاب آنها همان رنگ طبیعی چشم خود فرد است که نیازی به تغییر ندارد و طرح همان ثابت بماند. اینجاست که به سراغ لنز رنگی طبیعی چشم با اندازه مردمک متفاوت می‌روند که تنها وضعیت مردمک چشم آنها را تغییر می‌دهد.

اگر چشم شما قرمز شده!

در برخی موارد شما ممکن است برای حضور در یک مراسم برنامه ریزی کرده باشید و به دلایل مختلفی قسمت سفیدی چشم شما قرمز شده باشد. در این حالت استفاده از دارو ممکن است برای شما محدودیت داشته باشد که معمولاً در مورد افراد باردار همین وضعیت صدق می‌کند.

برای این افراد بهترین انتخاب ممکن استفاده از لنزهای با رنگ طبیعی است که می‌توانند به کمک آن بخشی از قرمزی چشم خود را کاهش داده و حالت زیباتر و جذاب‌تری برای چشمان خود به وجود بیاورند.

اگر به فکر جذابیت در محل کار خود هستید

لنز چشم

بدون شک اصلی‌ترین و مهمترین محلی که شما می‌توانید از لنز رنگی طبیعی چشم استفاده کنید اماکن عمومی و محل کار و شغل شماست. در این فضاها شما امکان استفاده از لنزهای با رنگ متفاوت را ندارید و کار شما برای انتخاب لنز رنگی سخت‌تر است.

اما در عوض می‌توانید به سراغ لنز تماسی با رنگ طبیعی بروید که همان رنگ چشم شما را دارند ولی تغییرات جزئی در آنها به وجود آمده که باعث جذابیت چهره شما می‌شوند.

به عنوان مثال شما می‌توانید برای چشم قهوه‌ای خود از لنز عسلی استفاده کنید اما در کنار آن امکان استفاده از لنز طوسی عسلی یا لنز سبز عسلی هم برای شما وجود دارد و در این حالت طرح مورد نظر و دلخواه خود را پیاده می‌کنید.

برای استفاده بهتر از لنز رنگ طبیعی چشم این موارد را هم رعایت کنید

با توجه به مواردی که گفته شد، شاید بد نباشد به چند نکته اشاره کنیم که باعث می‌شوند رنگ چشم شما طبیعی‌تر به نظر برسد و در محل کار یا در فضاهای رسمی مشکل چندانی از این لحاظ نداشته باشید:

  • اگر لنز رنگی را در محل کار یا در مکان‌های عمومی استفاده می‌کنید، بهترین انتخاب برای شما لنزهای دور مشکی هستند.
  • لنزهای یخی و لنزهای رنگی ترکیبی با یخی با آرایش زیاد هماهنگ هستند و در مراسم‌های رسمی کاربرد ندارند؛
  • برای افراد با رنگ چشم قهوه‌ای، لنز عسلی بهترین انتخاب ممکن برای طبیعی نشان دادن چشم است؛
  • لنزهای عسلی به دلیل رنگ خاص خود ترکیب جذاب و جالبی با رنگ‌های دیگر به وجود می‌آورند؛
  • در هنگام خرید لنز حتماً سعی کنید که مسئله قطر لنز و انحنای داخلی لنز را در نظر بگیرید تا لنز چشم شما به حالت بیرون زدگی نباشد و حالت طبیعی خود را از دست ندهد.

اگرچه لنز رنگی طبیعی چشم تغییرات چشمگیر و شدید در رنگ چشم شما به وجود نمی‌آورد، ولی می‌تواند ضعف‌های چشم شما مانند تغییر در اندازه مردمک یا حتی قرمزی اطراف آن را به نوعی پوشش دهد و شما برای حضور در مکان‌های عمومی و در محل کار خود مشکلی نداشته باشید.

البته طبیعی است که ممکن است شما در زمینه انتخاب برند تولید کننده لنز یا در مورد ویژگی‌های فنی این لنزها نیاز به اطلاعات بیشتری داشته باشید و در این زمینه توصیه می‌کنند که حتماً با کارشناسان ما تماس بگیرید یا سؤالات خود را در بخش نظرات همین مطلب مطرح کنید.

مطالعه چهار مطلب زیر در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند:

 

 

دیدگاهتان را بنویسید