لنز طبی رنگی سالانه | چیه و چه برندهای داره

لنز طبی رنگی سالانه و حقایقی در مورد آن

لنز طبی رنگی سالانه برای کسانی که مشغله زیادی دارند و همچنین برای افراد تنبل! یکی از بهترین گزینه‌های ممکن است. اصولاً این لنزها به شکلی طراحی شده‌اند که استفاده بلند مدت از آنها برای چشم مشکلی ایجاد نمی‌کند و نگرانی‌هایی در رابطه با سلامتی چشم وجود ندارد. نکته جالب‌تر اینکه برخی از وب سایت‌ها از لنزهای سالانه به عنوان لنزهای دائمی یاد می‌کنند، این تفسیر کاملاً اشتباه است و در ادامه به طور کامل این موضوع را توضیح خواهیم داد.

پس اگر شما هم به فکر خرید لنز طبی یا خرید لنز رنگی هستید و ترجیح می‌دهید که از لنز طبی رنگی سالانه استفاده کنید با ما همراه باشید تا در این مطلب به طور کامل به آنها بپردازیم.

لنز طبی رنگی سالانه چیست؟

لنز رنگی

نمی‌دانم تا چه اندازه با حوزه لنزهای طبی و لنزهای رنگی آشنایی دارید، اما نامگذاری هر محصول بر مبنای ویژگی‌ها و مشخصاتی که دارد انجام می‌شود. حالا شما یک لنز معمولی را در نظر بگیرید:

  • اگر از این لنز برای تقویت و تصحیح نمره چشم استفاده شود تحت عنوان لنز طبی شناخته می‌شود؛
  • اگر از این لنز برای تشدید و تغییر رنگ چشم استفاده شود، به آن لنز رنگی می گوییم:
  • اگر به صورت همزمان هم برای نمره چشم و هم برای رنگ چشم استفاده شود، به عنوان لنز طبی رنگی شناخته می‌شود؛
  • نامگذاری لنزها بر مبنای مدت زمان استفاده از آنها تغییر می‌کند و نام‌هایی مانند لنز روزانه و لنز سالانه برای آنها انتخاب می‌شود.

با این تفاسیر لنز طبی رنگی سالانه به لنزهای گفته می‌شود که هم به صورت همزمان برای تقویت و تصحیح بینایی و هم برای تغییر رنگ چشم استفاده می‌شوند و مدت زمان استفاده از آنها یک سال است.

نکاتی که باید در مورد لنزهای سالانه بدانید

لنز رنگی

متاسفانه نامگذاری این لنزها باعث ایجاد اشتباهات متعددی در مصرف کنندگان شده که حتی بینایی آنها را هم تحت تأثیر قرار داده است. این اطلاعات به دلیل عدم شناخت مصرف کنندگان این لنزهاست. پس اگر شما هم به فکر استفاده از لنز طبی رنگی سالانه هستید باید حتماً موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • این لنزها از سیلیکون هیدروژل ساخته می‌شوند: اصولاً سیلیکون هایدروژل یا همان تکنولوژی هایدروژل بهترین گزینه ممکن برای تولید لنزهای فصلی و لنزهای سالیانه است. این تکنولوژی کمک می‌کند که میزان اکسیژن رسانی و میزان آب به ساختار لنز بالاتر باشد و در نتیجه فرد در استفاده بلند مدت از لنز دچار مشکل نشود.
  • شرایط نگهداری در این محصولات بالاترین اهمیت را دارد: به عنوان نکته دوم به خاطر داشته باشید که نحوه استفاده از لنز طبی رنگی سالانه با لنزهای روزانه کاملاً متفاوت است. لنزهای روزانه یا همان لنزهای یکبار مصرف را شما یکبار استفاده می‌کنید و دور می‌اندازیم. این در حالی است که شما می‌خواهید از محصولات سالانه برای یک سال استفاده کنید و به همین دلیل رعایت نکات بهداشتی و شرایط نگهداری مناسب بسیار مهم و ضروری است. کسانی که به فکر خرید لنز سالانه هستند باید این نکته را حتماً رعایت کنند.
  • در طول شب استفاده نشوند و فقط یک سال: متاسفانه برخی از وبسایت ها و حتی برنامه‌های تلویزیونی و ماهواره‌ای در مورد استفاده از لنزهای سالانه در طول شب می‌کنند. با وجود پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه تولید لنزهای رنگی و لنزهای طبی، هنوز هم چشم پزشکان معتقدند که مدت زمان استفاده از لنز ۸ ساعت بوده و بهتر است که در طول شب استفاده نشود. تجربه نشان داده که کسانی که در طول شب از این لنزها استفاده می‌کنند، بیشتر در معرض عفونت و التهاب چشم قرار دارند.
  • تاریخ مصرف درج شده بر روی محصول: شما وقتی که برای خرید یک محصول خاص مانند خرید لنز رنگی اقدام می‌کنید بر روی آن دو تاریخ وجود دارد. یکی از آنها تاریخ مصرف محصول قبل از باز شدن بسته لنز و یکی از آنها تاریخ مصرف محصول بعد از باز شدن بسته است. در مورد لنز طبی رنگی سالانه تاریخ مصرف دوم همان یک سال است، اما ممکن است تاریخ مصرف قبلی محصول ۴ یا ۵ سال باشد که به هیچ وجه با مورد دوم اشتباه گرفته نشود!
  • تاری دید در در لنزهای سالانه: معمولاً تاری دید یکی از مشکلاتی است که در مورد لنزهای سالانه رخ می‌دهد. با توجه به اینکه شما نزدیک به یک سال قرار است از این لنزها استفاده کنید، تجمع مواد پروتئینی و سایر مواد باعث ایجاد یک لایه رسوب بر سطح عدسی می‌شود که کیفیت دید شما را کاهش می‌دهد. در این حالت می‌توانید دست خود را با آب و صابون بشویید و لنز را بر روی کف دست قرار دهید و به آرامی با انگشت خود ماساژ دهید تا رسوب آن پاک شود.
  • لنزها جایگزین عینک طبی نمی‌شوند: این یک حقیقت است که لنزهای سالانه برای یک سال استفاده طراحی شده‌اند. اما باز هم باید این نکته را متذکر شویم که بهترین حالت استفاده از آنها، استفاده ممتد هشت ساعته است و بعد از آن باید شسته شود. ضمن اینکه در برخی موارد امکان استفاده از لنز وجود ندارد. در این حالت گزینه خرید عینک برای افراد عینکی وجود دارد و حتماً باید از آن استفاده کنند.

بهترین مارک لنز طبی رنگی سالانه

لنز رنگی

یکی از مهمترین فاکتورهایی که شما در جریان خرید لنز باید به آن توجه داشته باشید، مسئله برند تولید کننده لنزهای چشم است. طبیعتاً برندهای معروفی مانند ایر اپتیکس و فرشلوک در سطح دنیا برای لنزهای طبی و لنزهای رنگی شناخته شده هستند. در بازار ایران چند برند زیر محصولات طبی رنگی سالانه را عرضه می‌کنند که شما می‌توانید با توجه به مشخصات آن‌ها یک مورد را انتخاب کنید:

  • لنز طبی رنگی سالانه سولکو: لنزهای برند سولکو با فناوری پلاسما ساخته شده‌اند و سطح نرم و صیقلی آنها برای استفاده کنندگان تجربه فوق العاده‌ای است. میزان عبوردهی اکسیژن بالا و تنوع رنگی زیاد از جمله ویژگی‌های محصولات این شرکت هستند که در ساخت آنها از مواد هایدروژل استفاده شده است.
  • لنز طبی رنگی سالانه هرا: محصولات هرا به آبرسانی بالا و قطر کوچک در بازار شناخته می‌شود. در حقیقت میزان آبرسانی این لنزها ۴۲ درصد است و قطر آنها هم ۱۴ میلی متر است. این برند باز هم یکی از محصولات کشور کره جنوبی است که لنزهای روزانه و فصلی و سالانه را در سبک‌های مختلف و رنگهای متفاوت تولید می‌کند.
  • لنز طبی رنگی سالانه فستیوال: لنزهای طبی رنگی شرکت ماکسیما از معدود محصولاتی هستند که توانایی فیلتر اشعه فرابنفش را دارند و دارای میزان آبرسانی ۳۸% و قطر استاندارد ۱۴ میلیمتر هستند. این لنزها در سه حالت رنگی متفاوت به صورت ترکیبی از پنج رنگ به بازار عرضه شدند و برای افراد با اندازه چشم کوچک مناسب هستند.
  • لنز طبی رنگی سالانه ماکسیما: این برند مربوط به کشور انگلستان است که قابلیت فیلتر کردن اشعه فرابنفش را دارد و در سه تن رنگی متفاوت به صورت ترکیبی و دور مشکی به بازار عرضه شده‌اند.
  • لنز طبی رنگی سالانه آرین: برند آرین یک برند ارزان محبوب است که در کره جنوبی تولید می‌شود. محصولات این شرکت دارای ۳۸ درصد آب، قطری معادل با 14.5 میلیمتر و انحنای داخلی 8.6 میلی متر هستند. از جمله لنزهای این شرکت می‌توان به لنز آبی اقیانوسی، لنز آبی آسمانی، لنز فندقی و موارد مشابه آنها اشاره کرد. این لنزها در ۷ رنگ متفاوت و در سه تن رنگی هستند.
  • لنز طبی رنگی سالانه مورنینگ: در محصولات شرکت مورنینگ از لنزهایی با رنگ طبیعی و زیبا استفاده شده و از جمله لنزهای نرم بازار محسوب می‌شود که قابلیت اکسیژن رسانی بالا و آب رسانی مناسب دارند. این لنزها درصد آبرسانی ۳۸ درصد، قطر داخلی ۱۴ میلیمتر و انحنای داخلی 8.6 میلی متر دارند.

البته شما می‌توانید به صفحه مخصوص لنز طبی رنگی مراجعه کنید و انواع محصولات ما و ویژگی‌های آنها را در این صفحه ببینید.

قیمت لنز طبی رنگی سالانه

لنز چشم

شما اگر به برندهای موجود در بازار توجه کنید متوجه می‌شوید که همه آنها خارجی هستند و طبیعتاً نیاز به واردات دارند. با توجه به تغییرات نرخ ارز و شرایط واردات قیمت این محصولات هم تغییر می‌کند. به همین دلیل است که معمولاً وبسایت ها و فروشگاه‌های اینترنتی در مورد قیمت لنزهای طبی و رنگی صحبت خاصی نمی‌کنند. اما اگر شما به دنبال اطلاع از قیمت محصولات ما حتی می‌توانید مستقیماً با ما تماس بگیرید یا از قیمت‌های وب سایت استفاده کنید.

خرید لنز طبی رنگی سالانه

برای خرید لنزهای طبی رنگی سالانه هم امکان استفاده از خرید اینترنتی و هم امکان استفاده از خرید تلفنی برای شما وجود دارد. ما در گروه بینا اپتیک دارای یک دفتر مرکزی در تهران –  خیابان ولیعصر بالاتر از چهارراه ولیعصر – خیابان بزرگمهر – پلاک ۵ هستیم که بیش از 60 سال است که در این منطقه فعالیت داریم. در ضمن شما می‌توانید از طریق همین سایت یا از طریق تماس تلفنی با ما در تماس باشید تا اطلاعات تکمیلی را در اختیار شما قرار دهیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید