مقایسه بین لنز طبی با عینک طبی

مقایسه بین لنز طبی با عینک طبی

مقایسه بین لنز طبی با عینک طبی | همیشه در عینک فروشی شاهد جدال بین مادر و دختر یا مادر و پسر در انتخاب بین لنز طبی یا عینک طبی بوده‌ام و می‌بینم در نهایت بحث آنها به هیچ جایی نمی‌رسد. جالب‌تر اینکه این دو نفر در مورد کارآیی دو گزینه و مزایا و معایب استفاده از هر دو نوع اطلاعات چندانی ندارند و بیشتر به توصیه مشاور‌های رایگان در اطراف خود توجه می‌کنند. این مشاوره‌های رایگان (آشنایان عزیز)، تجربیات شخصی خود را در استفاده از هر کدام از این گزینه‌ها را به ما قالب می‌کنند و اصرار زیادی بر درست بودن نظریات خود دارند.

امروز تصمیم گرفتم که مقایسه بین لنز طبی یا عینک طبی را به شکلی کاملاً بی‌طرفانه نسبت به هر دو مورد داشته باشم و در آن به جزئیات مختلف بپردازم تا شما هم بتوانید بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید.

عینک طبی

لنز طبی یا عینک طبی از نظر سطح فعالیت

زمانی که والدین فرزند دختر یا پسر خود را به عینک فروشی بینا اپتیک می‌آورند، اولین سوالی کردن از آن‌ها می‌پرسیم این است که سطح فعالیت کودک شما در چه حد است؟ اگر کودک خیلی فعال باشد طبیعتاً انتخاب عینک طبی او باید با توجه به مسئله استحکام بالا و همچنین نشکن بودن عدسی‌ها انجام گیرد. در مورد انتخاب عینک برای دختران، مسئله ظرافت و زیبایی اهمیت دارد. اما اگر کار به جایی رسید که بین لنز طبی یا عینک طبی یک مورد انتخاب شود، فعالیت زیاد با وجود عینک طبی مشکل ساز است و حتی می‌تواند منجر به شکستن آنها شود. پس اگر ورزشکار هستید یا برای مهمانی آماده می‌شوید، بهتر است از لنز طبی لنز رنگی استفاده کنید.

لنز طبی یا عینک طبی از نظر کیفیت دید

شاید این جمله را شنیده‌اید که اکثر افراد عینکی از این جمله استفاده می‌کنند، ما از پشت شیشه شما را می‌بینیم. این جمله کوتاه خیلی معنی سنگینی دارد و احتمالاً قضاوت ما را به سمت انتخاب لنز طبی می‌برد. در این حالت بین سطح چشم و دنیی آزاد یک حائل شیشه‌ای یا هر جنس دیگر قرار می‌گیرد که احتمالاً باعث ایجاد دیدگاه منفی می‌شود اما بازهم میتوان با انتخاب یک عدسی آنتی رفلکس مناسب این مشکل را برطرف کرد.

مقایسه بین لنز طبی با عینک طبی

اگر هم تصمیم بگیریم که از گوشه چشم یک نفر زیر نظر بگیریم یا در رانندگی بخواهیم اطراف خودرو را به طور کامل پوشش دهیم، متاسفانه عینک در این زمینه انتخاب چندان مناسبی نیست. این در حالی است که لنز طبی فاصله‌مان را با دنیای آزاد به چند میلیمتر کاهش می‌دهد و تسلط بیشتری نسبت به اطراف خود داریم.

لنز طبی یا عینک طبی از نظر رعایت بهداشت

مقایسه بین لنز طبی با عینک طبی | این بهترین خبر ممکن برای تولید کنندگان عینک‌های طبی و عینک‌ دودی است. الزامات بهداشتی زیادی برای استفاده از لنزهای طبی وجود دارد و به افراد غیر حساس گفته می‌شود که در این زمینه دور استفاده از لنز طبی را خط بکشند. به این چند جمله توجه کنید:

  • برای گذاشتن لنز بر روی چشم باید دستان خود را به طور کامل بشویید؛
  • برای درآوردن لنز از داخل چشم لازم است که دستان خود را به طور کامل بشویید؛
  • هر چند وقت یکبار لازم است که لنز خود را با محلول شستشوی لنز بهداشتی کنید؛
  • لازم است از مواد آلرژن و مواد دارویی مشابه با آن دوری کنید.

حالا در مورد عینک طبی شما فقط لازم است با یک دستمال عینک شیشه آن را تمیز کنید و بلافاصله آن را بر روی چشم خود قرار دهید. نه با چشم شما تماس مستقیم دارد و نه لازم است که از خشکی چشم یا تأثیر مواد آلرژن بترسید. پس اگر آدم غیر بهداشتی هستید و وسواس چندانی ندارید، بین لنز طبی عینک طبی حتماً به سراغ گزینه دوم بروید.

 

عینک طبی

لنز طبی یا عینک طبی از نظر تیپ و شخصیت

بستگی دارد که دیدگاه شما نسبت به تیپ و شخصیت به چه صورت باشد. بعضی از افراد معتقدند که زدن عینک نوعی نقطه ضعف محسوب می‌شود و از هر بهانه‌ای استفاده می‌کنند که عینک خود را کنار بگذارند. این افراد ترجیح می‌دهد که همان ظاهر اولیه خود را داشته باشند و در صورت بروز مشکل در بینایی آنها، به سراغ لنز طبی می‌روند. اگر بخواهند نهایت تنوع طلبی خود را نشان دهند، در سخت‌ترین حالت از لنز طبی رنگی استفاده می‌کنند.

اما برخی دیدگاه کاملاً متفاوتی دارند و معتقدند که آدم در هر لحظه باید تغییراتی در شکل و ظاهر خود ایجاد کند. به عقیده این افراد، استفاده از عینک می‌تواند پرستیژ خاصی به شخصیت آنها بدهد و به نوعی تیپ و شخصیت خود را وابسته به استفاده از عینک طبی و عینک آفتابی می‌دانند. بنابراین ترجیحا این افراد به سراغ استفاده از عینک طبی می‌روند و به دنبال تغییر در ظاهر خود هستند.

لنز طبی یا عینک طبی در شرایط آب و هوایی مختلف

شرایط آب و هوایی مختلف یکی از مواردی است که استفاده از لنز طبی را تحت تأثیر قرار می‌دهد (مطلب برای استفاده بهتر از لنز در زمستان این نکات را از دست ندهید را مطالعه کنید). به کار بردن لنز طبی در شرایط آب و هوایی مختلف یک چالش مهم است چون این موضوع ممکن است تبعات زیادی برای ما به همراه داشته باشد. چند مورد زیر را ببینید:

  • استفاده از لنز طبی در فصل زمستان ممکن است باعث خشکی چشم و در نهایت با عفونت چشم شود؛
  • استفاده از لنز طبی فصل بهار ممکن است باعث ورود مواد آلرژن به داخل چشم و التهاب آن شود؛
  • استفاده از لنز طبی در فصل تابستان می‌تواند استفاده از عینک آفتابی را تحت تأثیر قرار دهد؛
  • لنز طبی در فصل پاییز با مسئله خشکی چشم به دلیل باد و ورود گرد و خاک به داخل چشم مواجه شود.

بنابراین اگر مدت زمان زیادی تحت تأثیر تغییرات شرایط جوی قرار می‌گیرید و احتمال می‌دهید که یکی از این مشکل را برای شما پیش می‌آید، بین لنز طبی یا عینک طبی بهتر است گزینه دوم را انتخاب کنید. البته اگر به استفاده از لنزهای طبی و لنزهای رنگی اصرار دارید، همیشه در چنین شرایطی عینک را همراه خود داشته باشید که در صورت بروز مشکل آن را جایگزین کنید.

لنز طبی

لنز طبی یا عینک طبی در مسافرت

مسافرت پدیده‌ای است که شما را با موارد و شرایط جدیدی مواجه می‌کند که یا پیش بینی آن را نمی‌کردید یا در مورد آن اطلاعات چندانی ندارید. مثلاً ممکن است شما وارد یک منطقه شوید که شدت مواد آلرژی زا در آن بسیار زیاد باشد. همچنین ممکن است با تغییرات شرایط آب و هوایی مواجه شوید که این موضوع هم در مسافرت طبیعی است. در این حالت دو گزینه رو به روی شماست: مقایسه بین لنز طبی با عینک طبی

  • یا به طور کلی بیخیال لنز طبی می‌شوید و برای همیشه از عینک طبی استفاده می‌کنید؛
  • یا همیشه عینک طبی را همراه خود می‌برید و در صورت بروز مشکل آن را جایگزین کنید؛
  • یا در طول سفر به سراغ استفاده از لنز طبی یکبار مصرف و لنز روزانه می‌روید که هر روز آنها را دور می‌اندازید.

 

لنز تماسی

امتیاز مشترک هر دو روش

تا اینجای کار سعی کردیم به شما کمک کنیم که بین لنز طبی و عینک طبی یک مورد را انتخاب کنید و از این به بعد آن را به عنوان ابزار اصلی همراه خود داشته باشید. اما به جای مقایسه، در اینجا چند ویژگی مشترک آنها را ذکر می‌کنیم که هر دو در انجام آن نقش دارند:

  • هر دو مورد نیاز به رسیدگی و رعایت بهداشت دارند: به هنگام استفاده از عینک لازم است که در طول روز چند بار با کمک اسپری و با دستمال پاک شود. برای رعایت نکات بهداشتی در مورد لنزهای طبی هم در بند قبلی توضیح دادیم و رعایت بهداشت در آن جدی‌تر است.
  • هر دو مورد برای تصحیح آستیگماتیسم و مناسب هستند: آستیگماتیسم به چه شکل قرنیه نامنظم گفته می‌شود که باعث انحراف در دید می‌شود. بسیاری از مردم معتقدند که عینک طبی در اصلاح آستیگماتیسم نقش دارد، اما جالب است بدانید که لنزها هم می‌توانند چنین کاری را انجام دهند و در مورد آن نگران نباشید.
  • هر دو مورد مقرون به صرفه هستند: وقتی که برای شما در انتخاب بین لنز طبی یا عینک طبی مسئله اقتصادی در اولویت قرار می‌گیرد، به خاطر بیاورید که قیمت هر کدام از آنها به اندازه یکی از لباس‌های توی کمد شما نیست. با توجه به اهمیتی که دیدن در زندگی دارد، هر دو مورد از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه هستند.

قضاوتی که برای این دو ابزار انجام دادیم، کاملاً مبتنی بر واقعیات موجود در جامعه و شرایط زندگی هر کدام از ماست. پس سعی کنید انتخاب خود را با توجه به این شرایط انجام دهید و در صورت لزوم از کارشناسان ما در بینا اپتیک کمک بگیرید.

 

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید