لنز رنگی یکبار مصرف | 8 اشتباه عجیب و پرتکرار

8 اشتباه عجیب و پرتکرار در مورد استفاده از لنز رنگی یکبار مصرف

متاسفانه اصطلاح یک بار مصرف در بسیاری از موارد ما را به سمت اشتباهات خطرناک می‌برد که حتی در مورد لنز رنگی یکبار مصرف هم تکرار می‌کنیم. این در حالی است که استفاده از هر کالایی با توجه به قوانین و اصول خاص آن صورت می‌گیرد و خارج از آن می‌تواند خطرناک باشد. به عنوان مثال، نوشیدنی داغ در ظروف یکبار مصرف سرطان زاست، حالا از این مرحله به بعد این ما هستیم که به درستی مصرف کنیم یا به روش غلط خود ادامه دهیم!

با این مقدمه کوتاه می‌خواهیم به این نکته برسیم که متاسفانه امروزه در استفاده از لنز رنگی یکبار مصرف اشتباهات عجیب و بعضاً پر تکرار صورت می‌گیرد که حتی خطر زیادی هم دارند. پس اگر قصد خرید لنز رنگی را دارید در اینجا با ما همراه باشید تا این نکات را معرفی کنیم.

قرض دادن لنز رنگی یکبار مصرف به دوستان!

لنز تماسی

لنزهای رنگی و لنزهای طبی به هر شکلی که باشند و برای هر مدت زمانی طراحی شده باشند امکان قرض دادن آنها به دوستان و رفیق‌های خود را ندارید. متاسفانه این یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که معمولاً در بین دختران دانشجو با شدت بیشتری رخ می‌دهد و توجه ویژه‌ای به تبعات این موضوع ندارند. به خاطر داشته باشید که لنز رنگی یکبار مصرف برای استفاده در ۱ روز و برای یکبار مصرف طراحی شده است. به هر اندازه که شما در استفاده از این لنزها lens حساسیت به خرج دهید و در شستشوی  آن‌ها دقت زیادی داشته باشید باز هم امکان به اشتراک گذاشتن آن با دوستان و آشنایان خود را ندارید و چشمان خود را در معرض التهاب و عفونت قرار ندهید.

خوابیدن و چرت زدن با لنز!

لنز طبی

همیشه در مراسم‌هایی مانند جشن‌های شبانه یا مراسم‌های عروسی خستگی زیادی به وجود می‌آید و ممکن است شما هوس یک چرت کوتاه را داشته باشید. اگرهم تنبل باشید موضوع شکل جدی‌تری به خود پیدا می‌کند و ترجیح می‌دهید که بدون خارج کردن لنزهای رنگی از چشم خود چرت کوتاهی بزنید. اصولاً نه تنها خرید لنز یکبار مصرف بلکه خرید لنز ماهانه و خرید لنز سالیانه هم این امکان را به شما نمی‌دهد که شبها با این لنزها بخوابید. اما به عنوان یک توصیه مهم سعی کنید به هیچ وجه با وجود لنز رنگی یکبار مصرف حتی به صورت کوتاه هم چرت نزنید و قبل از خوابیدن لنزها را از چشم خود خارج کنید.

عدم رعایت مناسب بهداشت، به هوای یک بار مصرف بودن لنز!

شاید بارها در مورد لنزهای یکبار مصرف به این نکته اشاره شده باشد که نیاز به رعایت بهداشت وسواس گونه ندارند و شما بعد از هر بار استفاده می‌توانید آن‌ها را دور بیندازید. اما این موضوع باعث ایجاد یک فکر منفی شده متاسفانه بسیاری از استفاده کنندگان از اصول اولیه بهداشت لنز تماسی چشم را رعایت نمی‌کنند. نحوه خارج کردن این لنزها از داخل جعبه، نحوه قرار دادن آنها در داخل چشم، شستشوی دستان و به طور ویژه انگشت و همچنین رعایت نکات اولیه در هنگام استفاده از لوازم آرایشی چیزی است که شما باید در مورد همه لنزها رعایت کنید و برای لنز رنگی یکبار مصرف اهمیت بیشتری دارد.

خرید لنز از فروشگاه لوازم آرایشی!

لنز رنگی

بارها در مطالب قبلی به این نکته اشاره کردیم که شما برای خرید لنز طبی یا خرید لنز رنگی به سراغ فروشگاه لوازم آرایشی نروید. اگرچه لنزهای رنگی تأثیر چندانی بر روی بینایی شما ندارند اما فراموش نکنید که به طور مستقیم با سلامت چشم شما در ارتباط هستند و می‌تواند تبعات بسیار نامناسبی برای چشم شما داشته باشند. در انتخاب این لنزها مسائل تخصصی مانند جنس لنز، میزان عبور اکسیژن از لنز، میزان رطوبت در ساختار لنز، قطر لنز و میزان انحنای بخش داخلی لنز بسیار تاثیرگذار هستند. پس توصیه ما این است که در خرید این لنزها حتماً به سراغ یک فروشگاه معتبر و شناخته شده بروید یا از داروخانه تهیه کنید.

چندبار استفاده در یک روز!

همانطور که در اسم این لنزها از واژه یکبار مصرف استفاده شده پس شما هم سعی کنید که تنها برای یکبار از آنها استفاده کنید و خساست به خرج ندهید. احتمال دارد که شما در ابتدای روز برای یک ساعت از این لنزها استفاده کرده باشید و وسوسه شوید که با محلول شستشوی لنز آنها را بشورید و در بقیه طول روز هم از آن استفاده کنید. فراموش نکنید که این لنزها به عنوان لنز روزانه شناخته می‌شوند و ترجیحاً برای یکبار مصرف طراحی شده‌اند. با این وجود بهتر است که از لنز رنگی یکبار مصرف تنها یک بار در طول روز استفاده کنید.

همراه بردن لنز به آرایشگاه!        

لنز طبی در بهار

به عنوان یک توصیه کلی سعی کنید که به هنگام رفتن به آرایشگاه از لنز استفاده نکنید. حالا ممکن است لنز شما لنز طبی باشد و بر روی بینایی تاثیرگذار باشد یا صرفاً از یک لنز رنگی استفاده کنید. در آرایشگاه شما در معرض انواع مواد شیمیایی و روغنی قرار می‌گیرید و معمولاً استفاده از اسپری آب و سشوار، احتمال پریدن مو به داخل چشم شما را افزایش می‌دهند. وجود این مواد اضافی در ساختار چشم باعث می‌شود که استفاده از لنز برای شما بسیار آزار دهنده بوده و در نهایت مجبور شوید که آنها را از چشم خود خارج کنید. این موضوع هزینه استفاده از لنز شما را هم افزایش می‌دهد.

آرایش غلیظ به همراه استفاده از لنز رنگی یکبار مصرف!

اصولاً مواد شیمیایی و مواد روغنی به کار رفته در لوازم آرایشی سازگاری چندانی با ساختار لنز ندارد و باعث کاهش عملکرد آنها می‌شود. گاهی با وجود یک آرایش ملایم و کاهش مواد آرایشی در اطراف چشم امکان استفاده همزمان از آنها وجود دارد و شما در این زمینه مشکلی نخواهید داشت. اما متاسفانه برخی از افراد ترجیح می‌دهند که همراه با لنز رنگی یکبار مصرف از آرایش غلیظ استفاده کنند. توصیه ما به این افراد این است که به هنگام استفاده از لنز حداقل مواد آرایشی را به کار ببرید و اگر آرایش غلیظ را ترجیح می‌دهید حداقل از ریمل و مواد آرایشی مربوط به چشم استفاده نکنید.

تحمل کردن لنز فقط برای چند ساعت ناقابل!

لنز رنگی

متاسفانه این یک عادت نامناسب و بسیار خطرناک در استفاده از لنزهای رنگی است. گاهی بنا به هر دلیلی شما در انتخاب لنز نمی‌توانید انتخاب مناسبی داشته باشید و از لحاظ قطر لنز و انحنای داخلی آن با چشم شما سازگاری وجود ندارد. این لنزها معمولاً در داخل چشم برجسته به نظر می‌رسند و فشار زیادی به سطح قرنیه وارد می‌کند. شما حتی اگر بخواهید از ناراحتی ناشی از این موضوع چشم‌پوشی کنید، باز هم مسئله فشار بیش از حد به سطح قرنیه مشکل‌ساز بوده و ممکن است به مرور زمان آن را زخم کند. پس به عنوان یک توصیه سعی کنید که در هنگام خرید لنز حتماً به قطر لنز و انحنای داخلی آن توجه داشته باشید و در صورت اذیت شدن چشم، از پوشیدن لنز خودداری کنید.

ممکن است شما هم به شخصه برخی از اشتباهات در استفاده از لنز رنگی یکبار مصرف را تجربه کرده باشید که خوشحال می‌شویم در بخش نظرات همین مطلب بنویسید تا سایر کاربران استفاده کنند. اما شما برای انتخاب لنز زیبایی دلخواه خود می‌توانید از محصولات ما دیدن کنید و به صورت مستقیم با کارشناسان ما در گروه بینا اپتیک در تماس باشید.

مطالعه مطالب زیر می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند:

·         لنز رنگ یخی

·         بهترین برند لنز طبی رنگی

·         لنز زیبایی مردانه

·         لنز طبی رنگی سالانه

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید