لنز زیبایی چشم | این 9 مورد را حتماً رعایت کنید !!

لنز زیبایی چشم – این 9 مورد را حتماً رعایت کنید

مسئله استفاده از لنز زیبایی چشم برای بانوان و حتی برای آقایان تبدیل به یک موضوع مهم و تاثیرگذار شده است. بسیاری از بانوان ترجیح می‌دهند که از این لنزها برای تغییر رنگ چشم خود در مجالس و مراسم‌ها استفاده .کنند و اغلب آقایان از لنز رنگی و لنز طبی به عنوان ابزاری برای تاثیرگذاری بر طرف‌مقابل خود کمک می‌گیرند.

با این وجود هنوز هم آشنایی بسیاری از افراد نسبت به لنز طبی و لنز رنگی محدود است و آنها را به عنوان لوازم آرایشی در نظر می‌گیرند.

اما در این مطلب ما به شما نشان خواهیم داد که رعایت 9 نکته مهم در استفاده از لنز زیبایی چشم تا چه اندازه می‌تواند کارایی آنها را بالا ببرد و بر سلامت شما تأثیر مثبت بگذارد.

خرید لنز زیبایی چشم از کی و از کدام برند؟!

لنز رنگی

نمی‌دانم تا چه اندازه با لنز چشم آشنایی دارید، اما لنزهای زیبایی در دو گروه لنز رنگی و لنز طبی رنگی قرار می‌گیرند. لنزهای رنگی توسط برندهای مختلف مانند لنز رنگی ایراپتیکس، لنز رنگی فرشلوک، لنز رنگی زایس و موارد مشابه تولید می‌شوند.

متاسفانه بسیاری از خریداران، لنز زیبایی چشم را به عنوان یکی از لوازم آرایشی در نظر می‌گیرند و از فروشگاه‌های لوازم آرایشی تهیه می‌کنند. به عنوان نکته اول، همیشه به دنبال یک فروشنده معتبر باشید و لنز را از یک شرکت معتبر یا داروخانه تهیه کنید.

این در حالی است که لنزهای طبی رنگی هم برای دوربینی، هم برای نزدیک بینی، هم برای آستیگمات و هم برای جلوگیری از نور ماوراء بنفش طراحی شده‌اند. شما باید ببینید که شرایط چشمتان به چه صورت است و ببینید که کدام برند مناسبترین لنز را به شما می‌فروشد. بهترین مارک لنز رنگی می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

وضعیت بینایی خود را در نظر بگیرید

لنز رنگی

اصولاً اگر شما از لحاظ بینایی مشکلی نداشته باشید و نمره چشم شما طبیعی باشد، مشکلی برای خرید لنز زیبایی چشم ندارید. لنزهای رنگی تاثیری بر بینایی شما ندارند و صرفاً رنگ چشم شما را تغییر می‌دهند یا رنگ آن را تشدید می‌کنند. اما اگر انتخاب شما لنز طبی رنگی باشد، اولویت کیفیت دید شماست. در وهله اول باید شفافیت و دید شما به هنگام استفاده از لنز تماسی استاندارد باشد.

بنابراین، قبل از انتخاب رنگ لنز، قدرت لنز را انتخاب کنید و تأثیر آن را بر روی بینایی خود ببینید. در گام بعد می‌توانید به سراغ انتخاب رنگ متناسب با ظاهر صورت یا لباس خود بروید. پس هیچ وقت اولویت اول را به انتخاب رنگ ندهید و صرفاً بینایی خود را در نظر بگیرید.

چه مدت زمانی از لنز استفاده می‌کنید؟

ما به افرادی که مدت زمان زیادی با کامپیوتر یا گوشی هوشمند کار می‌کنند، عینک طبی با عدسی بلوکات پیشنهاد می‌دهیم. امروزه لنزهایی با قابلیت جلوگیری از ورود نور آبی یا نور فرابنفش تولید شده است. در کنار همه این موارد، شما باید ببینید که قرار است چه مدت زمانی از لنز استفاده کنید:

  • اگر زمان زیادی لنز استفاده می‌کنید، لنزهای حاوی آب زیاد، عبور اکسیژن کافی و ضخامت نازک مناسب هستند؛
  • اگر صرفاً چند ساعت از لنز استفاده می‌کنید، پیشنهاد ما استفاده از لنز یکبار مصرف و لنز روزانه است؛
  • اگر در طول روز نیاز به لنز دارید و نمی‌توانید مداوم آنها را عوض کنید، لنز سالانه و لنز ماهانه انتخاب بهتری است؛
  • اگر به مسافرت می‌روید، لنزهای روزانه و لنزهای یکبار مصرف انتخاب بهتری هستند؛
  • اگر استفاده از لنز را نسبت به عینک ترجیح می‌دهید، لنزهای سالیانه و لنز ماهانه گزینه خوبی است.

 استفاده از لنز زیبایی چشم با وجود خشکی چشم

لنز تماسی

مسئله خشکی چشم را در مطالب قبل بررسی کردیم و نشان دادیم که این افراد باید چه کارهایی انجام دهند. این افراد به احتمال زیاد در طول روز مجبور هستند که چندین بار از قطره چشمی و به طور ویژه از اشک مصنوعی استفاده کنند.

اما استفاده از لنز زیبایی چشم برای این افراد با محدودیت‌هایی همراه است. در وهله اول شما باید مسئله رطوبت و آب موجود در ساختار لنز را در نظر بگیرید. پس به سراغ برندهایی بروید که بیشترین آب را در ساختار لنز دارند.
به عنوان مثال، لنز رنگی ایر اپتیکس و لنز رنگی سولوتیکا بالاترین درصد آب در ساختار لنز را دارند و به همین دلیل به افراد مبتلا به خشکی چشم توصیه می‌شوند. آب موجود در ساختار لنز باعث می‌شود که لنز آب کمتری از چشم جذب کند و بنابراین .فرد احساس راحتی دارد. بخاطر داشته باشید که این موضوع بر روی قیمت لنز زیبایی چشم تأثیر گذار است.

 عینک یا لنز؛ عینک و لنز

انتخاب اندازه فریم عینک

بررسی‌های ما در گروه بینا اپتیک نشان می‌دهد که بیشتر افراد دوست دارند که عینک طبی خود را کنار بگذارند .و در عوض از لنز طبی استفاده کنند. حالا اخیراً امکان تولید لنزهای چشم با قابلیت جلوگیری از ورود نور ماوراء بنفش فراهم شده است و برخی از افراد حتی از عینک دودی هم استفاده نمی‌کنند.

این افراد معتقدند که لنز زیبایی چشم می‌تواند آنها را به هدف مورد نظر خود برساند و نیازی به استفاده از عینک ندارند.

اما توصیه ما به این افراد این است که بهتر است کار تیمی را انتخاب کنند. ما به مسافران پیشنهاد دادیم که به هنگام سفر حتماً عینک خود را همراه داشته باشند و در برخی مواقع از عینک استفاده کنند. شما به هر اندازه که به لنز علاقه داشته باشید، باز هم به دلایل مختلف نیاز دارید که از عینک طبی و عینک آفتابی استفاده کنید. پس حتی اگر از آنها استفاده نمی‌کنید، همیشه همراه خود داشته باشید.

برای ورزشکاران خوب هستند، اما نه همیشه

استفاده از لنز طبی و لنز زیبایی چشم برای ورزشکاران بسیار خوب است. این ابزار به آنها کمک می‌کند که با خیال راحت‌تر فعالیت خود را انجام دهند و در مورد افتادن عینک خود نگران نباشند. اما این موضوع در مورد همه ورزش‌ها و در شرایط مختلف کارایی ندارد. متخصصان و چشم پزشکان به ورزشکاران آبی مانند شناگران و ورزش‌هایی مانند واترپلو توصیه می‌کند که در حین ورزش از لنز تماسی استفاده نکنند.

استفاده از لنزهای چشمی برای ورزش‌های کوهنوردی و حتی برای رانندگی هم پیشنهاد خوبی نیست. برخی ورزش‌های خاص مانند تکواندو، بوکس، فوتبال و دیگر از ورزش‌های تیمی این امکان را به ما می‌دهند که از لنزها استفاده کنند. بنابراین انتخاب بین عینک یا لنز را با توجه به موقعیت و نوع فعالیت خود انجام دهید.

لنزهای زیبایی چشم فوق العاده هستند، اما تحت شرایط خاص!

واقعاً باید بپذیریم که لنزهای تماسی رنگی یک انتخاب فوق العاده برای تغییر ظاهر و حالت کلی چهره است. شما می‌توانید با یک لنز آبی یا حتی یک لنز ترکیبی به صورت لنز طوسی عسلی افراد زیادی را تحت تأثیر قرار دهید و خود را جذاب‌تر کنید. اما اینکه شما از لنز تماسی در چه موقعیتی استفاده کنید و مهمانی شما به چه صورت باشد، تأثیر بسیار مهمی در انتخاب لنز دارد.

شما وقتی که قرار است در یک مراسم هالووین شرکت کنید، مسلماً به سراغ رنگ‌های متفاوت مانند لنز سبز آبی یا لنز آبی خالص می‌روید. حتی لنز آبی یخی هم می‌تواند به شما در ایجاد یک پرستیژ متفاوت کمک کند.

اما در محل کار باید به سراغ رنگ‌های رسمی‌تر و مناسب برای جمع بروید. مثلاً آقایان می‌توانند در محیط کار خود از لنز طوسی و لنز طوسی عسلی استفاده کنند. اما خانم‌ها بهتر است رنگ‌های شادتر مانند لنز سبز آبی یا لنز آبی عسلی بروند.

در تمام طول شب استفاده کنید، اما خواب هرگز!

 برند ایراپتیکس اخیراً ادعا کرده که یک نوع لنز تماسی خاص ساخته است که می‌توان آن را به هنگام خواب و چرت زدن بر روی چشم نگه داشت. از طرف دیگر از گذشته تاکنون چشم پزشکان توصیه می‌کنند که هیچ وقت با وجود لنز نخوابید. خوشبختانه طراحی‌های جدید صورت گرفته در ساخت لنز زیبایی چشم و همچنین پناه بردن به تکنولوژی‌های جدید این شانس را به ما می‌دهد که در تمام طول روز و در زمان بیداری از لنزها استفاده کنیم.

اما هنوز هم مسئله خوابیدن با وجود لنز یک چالش مهم محسوب می‌شود و بسیار خطرناک است. حقیقت ماجرا این است که فقط بحث میزان اکسیژن عبوری از لنز مطرح نیست و فاکتورهای دیگری هم تاثیرگذار است. شما در طول روز در معرض آلودگی‌ها و باکتری‌های زیادی هستید. وقتی هم که چشم خود را می‌بندید، فضا برای رشد باکتریهای غیر هوازی فراهم می‌شود و احتمالاً عفونت چشم شما بسیار بیشتر از چیزی است که انتظار دارید.

لنزها جایگزین عینک آفتابی نیستند

خرید عینک آفتابی

تولید لنز چشم با قابلیت جلوگیری از ورود به نور مستقیم خورشید یا نور فرابنفش باعث شده که برخی از مصرف کنندگان، مسئله خرید عینک آفتابی را نادیده گرفته و صرفاً از لنز استفاده کنند. اما استفاده از عینک دودی دلایل مختلفی دارد که تنها یکی از آنها جلوگیری از ورود نور فرابنفش است. برخی از عینک‌ها برای جلوگیری از تأثیر نور خورشید بر پلک‌ها و اطراف چشم طراحی شده‌اند.

این در حالی است که برخی دیگر از مشتریان انتخاب عینک دودی راه صرفاً به منظور جلوگیری از ورود مستقیم باد و هوا در نظر می‌گیرند. که برای ورزشکاران یک نعمت بزرگ محسوب می‌شود. بنابراین یک لنز زیبایی چشم با قابلیت بلاک کردن نور فرابنفش هیچ وقت نمی‌تواند جایگزین عینک کوهنوردی یا عینک ورزش‌های دیگر شود. خرید عینک آفتابی اورجینال بهترین کاری است که شما می‌توانید در این شرایط انجام دهید.

این 9 مورد در مورد لنز زیبایی چشم می‌تواند بسیار مهم و تاثیرگذار باشد. اگر احساس می‌کنید که چیزی جا مانده که ما به آن اشاره نکرده‌ایم، لطفاً در بخش نظرات مطرح کنید و به مطلب ما هم امتیاز بدهید تا کیفیت مطلب خود را بدانیم و در بهبود آن گام برداریم.

در ضمن مطالعه مقاله‌های زیر هم می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند:

 

 

دیدگاهتان را بنویسید