مشکل سوزش چشم با لنز چشمی و پیشنهاد راهکار

تاکنون مشکل سوزش چشم با لنز چشمی را داشته‌اید؟

آیا تا به حال قرمز شدن یا خارش چشم شما را نسبت به استفاده از لنز طبی و لنز رنگی ناامید کرده؟ آیا از اینکه عینک طبی را انتخاب نکرده‌اید پشیمانید؟

قبل از اینکه لنزهای چشمی خود را خارج کنید و به سراغ خرید عینک طبی بروید، این مطلب را بخوانید و سپس تصمیم بگیرید.

???? به نظر شما این پاراگراف اول کمی شبیه پیام بازرگانی تلویزیون نشد؟! البته چاره دیگری نداشتیم و این سوالی است که اغلب مخاطبین ما در رابطه با سوزش چشم با لنز چشمی یا خارش چشم و قرمز شدن آن مطرح می‌کنند. حتی بسیاری از آنها بدون اینکه که شناخت کافی نسبت به لنزها داشته باشند و یا اصول اولیه در نگهداری از آن‌ها را رعایت کرده باشند، بلافاصله به ما مراجعه می‌کنند و درخواست یک عینک طبی مناسب می‌کنند.

اگرچه برای ما فرقی ندارد که شما از لنز طبی و عینک طبی استفاده کنید، اما در اینجا چند نکته به شما خواهیم گفت که احتمالاً در تصمیم گیری شما نقش خواهد داشت.

لنز چشم

برخی از دلایل اصلی مشکل سوزش چشم با لنز چشمی

قبل از اینکه به سراغ درمان سوزش چشم با لنز چشمی یا درمان قرمزی چشم خود بروید، ابتدا باید مشخص کنید که دلیل ناراحتی شما چیست. در واقع شما چه به سراغ فروشنده لوازم آرایشی برای خرید لنز طبی بروید! چه از فروشنده دستفروش خیابان بپرسید! و چه به سراغ ماهرترین عینک فروشی و چشم پزشک بروید، از شما می‌پرسد که دلیل ناراحتی چشم شما چیست؟

بنظرم باید دلیل سوزش چشم با لنز چشمی را در یکی از موارد زیر پیدا کنید:

قرار گرفتن در معرض مواد آلرژن

یکی از شایع‌ترین علت ناراحتی استفاده از لنزهای تماسی، قرار گرفتن در معرض مواد آلرژن یا همان مواد آلرژی زا است. گرد و غبار موجود در هوا، وجود حیوانات خانگی و همچنین گرده گل در فصل بهار منابع بالقوه تحریک کننده چشم هستند. این مواد آلرژن می‌توانند در زیر لنز تماسی و بر روی چشم قرار گیرند و موجب ناراحتی و سوزش چشم با لنز چشم شوند.

اگر شما هم در معرض آلرژن ها هستید، به احتمال زیاد هم چشمهایتان قرمز می‌شود، هم خارش بیش از حد در چشم خود تجربه می‌کنید و هم احتمالاً اشک زیادی از چشم شما جاری می‌شود.

ما سعی کرده ایم که در مقاله ” 6 نکته‌ای که مبتلایان به آلرژی هنگام استفاده از لنز طبی باید بدانند ” صحبت های مفصلی داشته باشیم

خشکی چشم

 خشکی چشم

پدیده خشکی چشم را در مطالب قبلی به طور کامل بررسی کردیم. اگر خشکی چشم شما مزمن باشد، استفاده از لنزهای تماسی بسیار تحریک کننده است. در مسئله خشکی چشم موارد متعددی دخالت دارند که برخی از عوامل شایع آن عبارتند از:

  • داروهای مختلف مانند آنتی‌هیستامین‌ها، داروهای ضد افسردگی، قرص‌های ضد بارداری، داروهای ضد اضطراب
  • بالا رفتن و کهولت سن
  • شرایط التهابی مانند التهاب چشم، بلفاریت و اختلالات خود ایمنی
  • قرار گرفتن در معرض مناطق باتلاقی، مناطق خشک و دود و نهایتا سیگار
  • نگاه بیش از حد و بدون پلک زدن به یک تصویر خاص.

زنان معمولاً بیشتر در معرض خشکی چشم نسبت به مردان قرار می‌گیرد. این می‌تواند به خاطر تغییرات هورمونی در دوران بارداری و یائسگی باشد.

زخم قرنیه

 زخم قرنیه

زرخم قرنیه یک مشکل جدی برای چشم به حساب می‌آید. بارزترین نشانه زخم قرنیه، قرمز شدن چشم‌هاست. همچنین ممکن است تصور کنید یک جسم خارجی در چشمتان فرورفته است. از دیگر نشانه‌های آن باید به حساسیت به نور، اشک‌ریزش و درد اشاره کرد.

اگر این نشانه‌ها را دارید، فورا برای درمان اقدام کنید و نزد پزشک متخصص بروید زیرا ممکن است قرنیه چشمتان خراشیده شده و زخم شده باشد. این عارضه می‌تواند به کاهش دید و گاهی حتی به کوری منتهی شود.

لنزهای نامناسب با اندازه‌های بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از مردمک چشم

لنزهایی که کوچک و تنگ هستند باعث مسدود شدن جریان طبیعی اشک در چشم و زیر لنز می‌شوند. این امر باعث می‌شود تا اکسیژن کمی به قرنیه چشم برسد. حلقه‌هایی که فشار لنز روی قرنیه ایجاد می‌کند را در معاینه چشم می‌توان به وضوح دید.

در چنین مواردی اغلب فرد، در ابتدای روز مشکلی ندارد اما هر چه به سمت غروب می‌رود قرمزی و خارش چشم او آغاز بیشتر می‌شود و حتی ممکن است درد هم داشته باشد.

لنزی که بسیار گشاد است نیر سبب قرمزی چشم می‌شود. به این خاطر که با هر پلک در چشم جابه‌جا می‌شود و احساس وجود جسم خارجی در چشم ایجاد می‌کند.

بنابراین استفاده از لنزهای تنگ یا گشاد به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود زیرا علاوه بر خراشیدن سطح قرنیه، احتمال ورود باکتری و آلرژن‌ها را به چشم افزایش می‌دهند.

حساسیت به محلول شوینده لنز

برخی از افراد ممکن است دلیل سوزش چشم با لنز چشمی و خارش آن را به محلول شوینده لنز و حساسیت نسبت به آن ربط بدهند.

در واقع این یک موضوع کاملاً طبیعی و شایع است که برخی از افراد جامعه نسبت به ترکیبات به کار رفته در این محلول‌ها حساسیت دارند.

ممکن است حساسیت یا عکس العمل بدن ما نسبت به شوینده‌های لنزهای طبی متفاوت باشد و هر فردی با توجه به شرایط بدنی خود نسبت به آن عکس العمل نشان دهد.

???? بنابراین این حساسیت‌ها و ناراحتی‌ها معمولاً در طول ماه‌ها و سال‌ها استفاده از یک محلول شوینده تکراری رخ می‌دهد.

شست‌وشوی نامناسب لنزها و نگهداری نامناسب

یکی از نکاتی که تأثیر مهمی در استفاده از لنز طبی و لنز رنگی دارد و معمولاً در فروشگاه‌ها به خریداران گفته می‌شود، توجه ویژه به نظافت کردن و شستشوی لنز است. اگر لنزهای تماسی به طور صحیح بر روی چشم قرار نگیرند یا به شکل صحیح برداشته نشوند، بدون شک باعث ایجاد مشکلاتی مانند سوزش چشم با لنز چشمی می‌شوند. قرار گرفتن در معرض محصولاتی مانند ادکلن، عطر، لوازم آرایشی و محصولات مربوط به مو مشکل ساز هستند. این مواد می‌توانند به لنز شما منتقل شود و باعث تحریک چشم شوند.

استفاده از لنز تماسی نامناسب و بد

اگر لنزهای تماسی شما نامناسب باشد، ممکن است باعث تحریک چشم و ناراحتی آن شوند. انطباق نامناسب لنزها با توجه به مسائلی مانند سایش قرنیه و خراش دادن سطح آن نیز مشکل ساز است. بنابراین به هنگام خرید لنز طبی و خرید لنز رنگی به جنس لنز و میزان انحنای آن توجه داشته باشید که ممکن است باعث زخم شدن و خراشیدن سطح قرنیه و در نتیجه عفونت شوند.

راهنمای لنز چشمی

استفاده بیش از حد از لنز طبی و لنز رنگی

???? استفاده طولانی مدت از لنزهای تماسی یکی دیگر از عواملی است که در سوزش چشم با لنز چشمی نقش دارند. همچنین استفاده از لنزهای تماسی با تاریخ انقضاء گذشته می‌تواند باعث ایجاد ناراحتی شود. این دو مورد حتی در ایجاد عفونت‌های باکتریایی و سایر مسائل چشمی هم نقش دارند.

نحوه درمان سوزش چشم با لنز چشمی

???? معمولاً اولین راهکاری که به هنگام مواجهه با ناراحتی چشمی انجام می‌دهیم این است که لنزها را از چشم خارج می‌کنیم. این راهکاری است که در اغلب موارد جوابگو است و فرد اظهار می‌کند که منشاء ناراحتی او از بین رفته است.

اگر با خارج کردن لنز ناراحتی شما از بین رفت

اگر بعد از خارج کردن لنز چشمی ناراحتی شما از بین رفت و احساس سوزش در چشم خود نداشتید، یعنی بخشی از منشا مشکل خود را پیدا کرده‌اید. در اینجا باید لنز خود را بررسی کنید و ببینید که آیا سالم است یا خیر؟ اگر متوجه شدید که بخشی از لنز خراشیده شده یا پاره شده است، لزومی به نگه داشتن آن ندارید.

???? اگر هم متوجه شدید که یک جسم خارجی مانند خاک یا یک مژه بر روی آن قرار گرفته، خوشبختانه شما مرجع مشکل را پیدا کرده‌اید و به راحتی می‌توانید با محلول شستشوی لنز، منشأ سوزش چشم خود را از بین ببرید. به عنوان مصرف کننده لنز طبی و لنز چشمی، به خاطر داشته باشید که روال رعایت بهداشت شخصی در شما پیچیده‌تر است. در مورد استفاده از اسپری مو و سایر مواد آرایشی و بهداشتی ملاحظات لازم را داشته باشید و به هنگام آرایش کردن و پاک کردن آرایش به این موارد توجه کنید.

????اما اگر همه موارد فوق را انجام دادید و باز هم سوزش چشم با لنز چشمی شما همراه بود، نترسید هنوز هم راهکارهای زیادی وجود دارد.

 

لنز طبی در بهار

اگر سوزش چشم ادامه پیدا کرد

???? اگر تمامی راهکارهای سریع برای از بین بردن سوزش چشم با لنز چشمی انجام دادید و همچنان ناراحتی را در چشمان خود احساس کردید، از این مرحله به بعد باید به سراغ اپتومتریست و چشم پزشک خود بروید. این متخصصین آزمایش‌هایی بر روی چشمان شما انجام می‌دهند و علت ناراحتی شما را پیدا می‌کنند. معمولاً با توجه به شدت سوزش و سایر علائم چشمی، متخصصان راهکارهای مختلفی به شما پیشنهاد می‌دهند که برخی از آنها عبارتند از:

  • ✅ محدودیت در استفاده از لنز چشمی: در این حالت ممکن است پزشک شما بخواهد که طی یک مدت مشخص از عینک طبی استفاده کنید تا مشکل چشم شما به طور کامل برطرف شود.
  • ✅ تعویض لنز طبی یا تعویض محلول نگهدارنده: این پیشنهادی که توسط چشم پزشک مطرح می‌شود و معمولاً نگهدارنده هایی مانند پراکسید هیدروژن به شما پیشنهاد می‌شود.
  • ✅ استفاده از شوینده لنز جدید: ممکن است چشم پزشک تشخیص دهد که مشکل شما به خاطر تجمع پروتئین است و به شما توصیه کند که از یک شوینده جدید استفاده کنید.
  • استفاده از قطره چشم روان کننده برای جلوگیری از خشکی چشم.
  • استفاده از ویتامین‌های چشمی برای بهبود توانایی چشم در تولید اشک.
  • مصرف مکمل‌های غذایی مانند اسیدهای چرب امگا ۳ برای جلوگیری از تبخیر اشک چشم.

اگر انجام این موارد و رعایت دستورالعمل‌های چشم پزشک از بین بردن سوزش چشم با لنز چشمی نقش نداشته باشند، چشم پزشک می‌تواند راهکارهای دیگری به شما پیشنهاد دهد که چند مورد از آنها در زیر آمده است:

 تعویض لنز چشمی

انواع مختلفی از لنز تماسی برای انتخاب وجود دارد که شما می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید:

  • ✅ لنزهای یکبار مصرف روزانه: این لنزها برای از بین بردن مشکل آلودگی مناسب هستند. از آنجایی که شما هر روز از یک جفت لنز جدید استفاده می‌کنید، هیچ وقت امکان ایجاد آلودگی و مشکل در آنها وجود ندارد.
  • ✅ لنزهای با محتوای آب بالا: شما می‌توانید لنزهایی با محتوای آب بالا انتخاب کنید. این گزینه‌ها به شما کمک می‌کند که خشکی چشم خود را کاهش دهید و راحتی خود را افزایش دهید.
  • ✅ لنزهای هیدروژل های سیلیکون: این لنزها با یک تکنولوژی پیشرفته ساخته شده‌اند که باعث افزایش رطوبت چشم می‌شود. همچنین در این لنزها امکان رساندن اکسیژن بیشتر به چشم هم وجود دارد.

البته به خاطر داشته باشید که ممکن است به تعویض برند تولید کننده لنز تماسی هم نیاز داشته باشد. به خاطر داشته باشید که همه مارک‌ها و برندهای لنزهای مشابه تولید نمی‌کنند و شما باید بهترین گزینه ممکن را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید.

انسداد پانکتال

???? انسداد پانکتال یک روش درمانی خاص برای خشکی چشم است که کانالهای خروج اشک چشم را می‌بندند. این روش شامل قرار دادن قطعه کوچکی از آکریلیک یا سیلیکون در مجرای اشکی است که امکان خروج آن را از بین می‌برد. بنابراین روش انسدادی باعث می‌شود که توزیع اشک در داخل چشم به طور کامل انجام گرفته و رطوبت بیشتری در آن باقی بماند.

ارتوکراتولوژی

???? ارتوکراتولوژی شامل استفاده از لنزهای با قابلیت نفوذ گاز هستند که برای استفاده در شب طراحی شده‌اند. این لنزها برای مشکلات مختلفی مانند نزدیک بینی، کم خوابی و آستیگماتیسم مناسب هستند. با وجود طراحی این لنزها شما می‌توانید به راحتی در طول شب بخوابید و آنها اکسیژن لازم و شرایط مناسب برای استفاده از لنزها را فراهم می‌کنند.

مشکل سوزش چشم با لنز چشمی می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد و هر کسی باید شرایط خود در استفاده از لنزهای تماسی را در نظر بگیرد. چشم پزشک‌ها بهترین افراد برای بررسی وضعیت چشم شما و فروشندگان معتبر بهترین مشاوره برای خرید لنز مختلف هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با کارشناسان ما در گروه بینا اپتیک در تماس باشید و از بخش نظرات برای مطرح کردن سؤالات خود استفاده کنید.

 

70 thoughts on “مشکل سوزش چشم با لنز چشمی و پیشنهاد راهکار

  1. حانیه میگوید:

    سلام ببخشین من یه ماهی هست که لنز طبی خریدم روز اولی که استفاده کردم هیچگونه سوزشی نداشت اما روز دوم چشام بدجور میسوخت تاحد مرگ میرفتم وقتی هم که لنزهارو ازجشام درمی اوردم بازم سوزش ادامه داشت از قطره اشک‌مصنوعی استفاده کردم و مایع لنزمو عوض کردم ولی تاثیر نداشت پزشکم رفتم هیچی نگفت به نظرتون مشکل از چیه؟؟

    • مدیر فروشگاه عینک بینا میگوید:

      سلام و روز خوش

      در این گونه مواقع سوزش چشم 2 عامل برمیگردد .

      1 – احتمالا گوشه ای از لنز شما دچار پارگی شده است یا سطح آن خش گرفته است .
      2- احتمالا تاریخ مصرف مایع لنز شما گذشته است و نیاز است مایع جدید تهیه کنید .

    • مدیر فروشگاه عینک بینا میگوید:

      سلام
      ممنون از پیام شما
      1 – شما مطمئن شوید که لنز دارای پارگی نباشد !
      2 – مجددا مایع لنزتون رو عوض کنید ! یک برند دیگر رو هم تست کنید
      3 – چند روزی از لنز استفاده نکنید تا اگر التهابی دارد برطرف شود و مجددا داخل چشم بگذارید !
      4- اگر جواب نگرفتید و مشکل با توصیه های بالا برطرف نشد ، مارک لنزتون رو عوض کنید !

      • مونا میگوید:

        سلام
        چند روزی هست که لنز طبی رنگی خریدم و بار اولی که استفاده کردم هیچ مشکلی نداشتم . اما روزهای بعد لنز رو داخل چشمم احساس میکردم و کمی اذیت میشم لنز هم گاهی اوقات داخل چشمم تکون میخورد
        به نظرتون مشکل چی میتونه باشه خیلی نگرانم؟

        • مدیر فروشگاه عینک بینا میگوید:

          با سلام
          دلیل اذیت شدن شما را میتوان به موارد ذیل مرتیط دانست !

          1 – منطبق نبودن بیس لنز با بیس سطح قرنیه شما
          2- سازگار نبودن مایع لنز شما با آب داخل چشم
          3 – مناسب نبودن نمره تجویزی با نمره واقعی چشم

          انشالله با بر طرف کردن موارد فوق مشکل شما حل میشود .

        • مهدی میگوید:

          سلام من تو چشمم لنز گذاشتم ولی شب یادم رفت بردارم و ۳ ۴ ساعتی خابیدم و برداشتم. . دوباره خابیدم. صبح بلند شدم از خاب حالا. چشمام یکم تار میبینه. لطفا قطره ای چیزی معرفی کنید.

    • مدیر فروشگاه عینک بینا میگوید:

      سلام
      بدلیل اینکه چند ساعت اول مشکلی ندارید ، احتمالا پروتین های چشم شما در سطح لنز رسوب میکنند و مانع دید مناسب میشوند ؛ از طرفی چشم شما نیاز به اکسیژن رسانی بالاتری دارند و نیاز است هر چند ساعت یک بار لنز رو دربیارید که چشم استراحت بکند !

  2. Neda میگوید:

    سلام من حدود یک سال و نیمه لنز میزارم یه بار هم به علت پارگی عوض کردم و جدیدش رو خریدم فقط الان روی لنزم یه لکه اوفتاره دقیقا وسطش و نمیره میشه بگید چیکار کنم آبریزش چشمی هم دارم

    • مدیر فروشگاه عینک بینا میگوید:

      سلام ور روز بخیر
      احتمالا اون لکه رسوبات چشمی است که برروی سطح لنز نشسته است ، بهتر است با توجه به پایان تاریخ مصرف نسبت به تعقیر لنز اقدام نمائید !

  3. ليست انواع مختلف محصولات عطر و ادوکلن زنانه میگوید:

    سلام سایت بسیار زیبا و قشنگی دارین لطف می فرمایید اگراز سایت ما هم دیدن فرمایید و نظری جهت بهتر شدن سایت دهید
    ليست انواع مختلف محصولات عطر و ادوکلن زنانه

  4. ایلین میگوید:

    سلام،من دوسری لنز طبی میزارم چشمام هم وقتی لنز داخل چشم هست هم وقتی درمیارم بدجوری میسوزه وسرخ میشه و اشکم درمیاد حتی نمیتونم استریل چشمی استفاده کنم!مارک لنز ومایع لنزم روهم عوض کردم ولی هنوزم همونطور هستم اولش که میزاشتم تا چند هفته مشکلی نداشتم بعد چند هفته شروع میشه این مشکل، نمیدونم چیکار کنم واقعا

    • مدیر فروشگاه عینک بینا میگوید:

      سلام و روز بخیر ،
      احتمالا دچار حساسیت شده اید و یکی از اصلی ترین و شایع ترین علل آن استفاده طولانی مدت لنز میباشد ( شاید لنز رو شبانه روزی استفاده کردید ) ، لذا پیشنهاد میگردد برای مدت حداقل یکماه از هیچ گونه لنز طبی استفاده نکنید !

  5. پری میگوید:

    سلام خوب هستید من خیلی با لپ‌تاپ کار میکنم و لنز طبی هم استفاده می کنم. چند روز چشم چپم خیلی اذیت میشه همش احساس میکنم چشمام خستس. اول که لنز رو میزارم اذیت میشم ولی بعد از چند دقیقه خوب میشه یعنی مدام با لپ تاپ کار میکنم

    • مدیر فروشگاه عینک بینا میگوید:

      سلام
      بله ، یک قطره که جدیدا در بازار اومده و اسپانیایی هم هست رضایت زیادی برای مصرف کنندگان داشته و در 2 مدل با بسته بندی آبی و سبز میباشد ، این قطره در داروخانه ها موجود نیس و بایستی از فروشگاههای عینکسازی معتبر خریداری نمائید !

      • مریم میگوید:

        سلام ببخشید من یه سوالی داشتم من نزدیک ۳ هفته هستش ک لنز طبی رنگی گرفتم دو هفته ک استفاده کردم مشکلی هم نداشتم هفته سوم بخاطر یک اتفاق خیلی گریه کردم چون لنزمو یادم رفت دربیارن چشم راستم قرمز شد سوزش هم نداشت سه روز نذاشتم لنز هامو اما قرمزیش از بین نرفت فقط کم شد.
        امروز دوباره ک لنز گذاشتم باز مثل قبل شد علتش چیه؟؟؟!

      • شادي حسني میگوید:

        سلام من لنز يك ساله خريدم و چن ماه اول اصلا هيچ مشكلي نداشتم .چند ماه لنزمو ننداختم ولي هر روز اب لنزمو عوض ميكردم و نكات بهداشتي رو رعايت ميكردم الان كه بعد چند ماه انداختم تو چشمم سوزش وحشتناكي دارم و انقدر زياد كه بعد برداشتن باعث ميشه چشمم يكم تار بشه ب نظرتون مشكل چيه؟ممكنه لنزم فاسد شده باشه؟يا چشمم به لنز حساس شده بايد قبلش از قطره استفاده كنم ممنون ميشم جواب بدين

        • مدیر فروشگاه عینک بینا میگوید:

          سلام
          لنز های سالانه در بسیاری از موارد دیده شده که ماهانه جواب میدهند ؛ یعنی به یکسال نمیکشه ! احتمالا رسوبات روی سطح لنز زیاد شده است !

  6. سارا میگوید:

    سلام من یبار لنز گذاشتم باهاش رفتم باشگاه چشام عفونت کرد قرنیش زخم شد رفتم دکتر قطره داد خوب شدم الان یسال گذشته ولی نمیتونم لنز بذارم فقطم چشم چپم اذیت میشه قرنیم درد میگیره وقتی میذارم باید چیکارکنم

  7. ریحانه هاشمی میگوید:

    سلام
    من حدودا 5 ماه از لنز تماسی سافت طبی استفاده میکردم و هیچ مشکلی نداشتم
    3 هفته پیش لنزم تو چشمم پاره شد و من خارج کردم اما یه تکه خیلی کوچیک به اندازه یک چهارم به مدت 2 هفته تو پلکم گیر کرده بود که خارجش کردم
    الان من 3 هفته ای میشه که لنز نذاشتم اما الان اون چشمم که این اتفاق براش افتاده تا لنز میذارم قرمز میشه اما هیچ سوزش یا مشکل دیگه ای نداره
    به نظرتون چه مشکلی پیدا کردم؟؟

    • مدیر فروشگاه عینک بینا میگوید:

      با سلام خدمت شما

      احتمالا سطح قرنیه شما دچار خراش شده است و هنوز زخم آن خوب نشده است و چشم شما در محل زخم نیاز به اکسیژن دارد !

      اگر چنانچه دچار سوزش شدید مراقب باشید که دیگر عفونت نکند و حتما به پزشک مراجعه نمائید !!

  8. Sahar میگوید:

    سلام
    من لنزی که استفاده کردم باعث شد چشمم خیلی قرمز بشه و بسوزه حتی حس میکردم موژه داخل چشمم هست که اینقدر اذیت میکنه تا یک ساعت هم صبرکردم بهتربشه اما بدتر شد وقتی لنز رو در اوردم بهترنشدم داروخونه بهم قطره استریل چشم داد گفت عفونت کرده ولی الان بهترنشدم حتی چشمم باد هم کرده بنظرتون مشکل ازاین بود که لنز دستمالی شده یا؟؟؟

      • رکسانا میگوید:

        سلام خیلی ممنون از سایتتون
        من لنز میزاشتم قبلا مشکلی نداشتم تا این که یکی از چشمام یکم سوخت دیگه نتونستم اون لنزو بزارم بعد از یک ماه دوباره یک لنز دیگه استفاده کردم موقعی که روی چشمم بود اصلا مشکلی نداشت وقتی برش داشتم چشمم فرداش خییییییلی قرمز شد
        چرا به نظرتون یعنی دیگه هیچ وقت نمیتپنم لنز بزازم؟؟؟????????

  9. Arezo میگوید:

    سلام خسته نباشید
    راسیتش من به مایع لنزم حساسیت دارم وقتی داخل چشم میزارم نمیتونم چشمو از سوزشش باز کنم و چشمو خیلی قرمز میکنه مخصوصا چشم سمت راستم
    اگر دوباره از مایع لنز قبلی استفاده کنم لنزم درست میشود؟یا دیگر غیر قابل استفاده است؟؟؟!!!

  10. مژگان سیدزاده میگوید:

    سلام روز بخیر ببخشید چشمام آستیگمات هست و جدیدا لنز طبی گرفتم روز اول خیلی خوب بود بار دوم احساس میکنم چشم چپم لبه ی لنز داخل چشمم رو حس می کنم و اینکه همین چشم چپ تار می بینم ؟؟ لطف می کنید راهنمایی بفرمائید (امکان داره لنز ها رو جابجا گذاشته باشم چپ و راست !!!)

    • مدیر فروشگاه عینک بینا میگوید:

      سلام
      بله ؛ امکان دارد جابجا گذاشته باشید و این مشکل با یک جابجایی ساده حل میشود ، اما توجه داشته باشید که قطر لنز منتاسب با اندازه چشم شما باشد !

    • صنم میگوید:

      سلام من مدت دوسال هستش ک از لنزهای سالیانه استفاده میکنم سال اول هیچ مشکلی نداشتم سال دوم لنز رو عوض کردم چندباری بالنز طبی جدیدداخل چشمم خوابم برد الان مدتی نمیتونم لنزبزارم همش قرمزمیشه ومیخاره اشکام شدید میاد و پزشک هم رفتم مایع لنزمم عوض کردم ولی تاثیرش فقط یک روز بود میخام لنزاستفاده کنم از لیزیک میترسم چیکارکنم؟ممنون..

  11. شیرین میگوید:

    سلام من لنز رو الوده داخل چشمم گذاشتم و موقعی که دراوردم سوزش ۲برابر شد و موجب عفونت شدید چشام شد و خیلی ورم کرد الان ۲هفته میگذره لنز جدید گرفتم ولی بازم چشام میسوز راهی هست که زودتر چشمام به حالت عادی برگرده

  12. شیرین میگوید:

    سلام من لنز رو الوده داخل چشمم گذاشتم و موقعی که دراوردم سوزش ۲برابر شد و موجب عفونت شدید چشام شد و خیلی ورم کرد الان ۲هفته میگذره لنز جدید گرفتم ولی بازم چشام میسوز راهی هست که زودتر چشمام به حالت عادی برگرده بعدش هم شمام فرمش تعقیر کرده و همش احساس خشکی داخلش میکنم و پشت هم پلک میزنم

  13. ستایش قادرپور میگوید:

    سلام من لنز سالانه خریدم و اولاش وقتی لنز رو میزاشتم مشکلی نداشت اما الان و لنز رو میزارم چشم میخاره و کمی قرمز میشه تاریخ مصرف مایع لنزم هم تا ۲۲۲۲ هستش هیچ پارگی هم نداره چند بارم با مایع لنز شستم لنز رو ولی مشکل بر طرف نشده چیکار کنم؟

  14. Negar Koo میگوید:

    سلام خداقوت من قبل از پبتلا شدنم به کرونا یک هفته بود که لنز خریدم و وقتی پبتلا شدم شک داشتم که این لنزو موقعی که کرونا داشتم استفاده کردم یا نه با چشم پزشک مشورت کردم گفت بزار داخل مایع لنز و بندازش تو آب در حال جوش بمدت ۵دیقه حالا الان لنزارو میزارم یکیشون میسوزه و چشم تار مانند بنظرتون چیکارکنم ؟

  15. علیرضا میگوید:

    سلام من ۳ ۴ ماهه لنز رنگی استفاده میکنم هیچ مشکلی نداشتم الان مایع لنزمو عوض کردم هم وقتی لنزمو استفاده میکنم هم وقتی برش میدارم سوزش شدیدی دارم و اشک از چشمام میاد چکار کنم و ایا قطره ای هس ک اس سوزش رفع بشه؟؟

  16. اتیلا میگوید:

    سلام من یه لنز خریدم که وقتی میزارم خیلی نرمه و گذاشته نمیشه منتظر میمونم تا خشک بشه و بعد بزارم و هنگامی که گذاشتم. چشمام قرمز میشوند و خیلی زیاد اشک ریزی دارند و وقتی به یک سمت نگاه میکنم بعد به سمت دیگه ای نگاه میکنم تار میبینم و بازم اشک دارن چشمام مارک اب لنزمNEO PLUSهست بنظرتون چیکار کنم ؟؟؟؟

  17. اتیلا میگوید:

    سلام من یه لنز خریدم که وقتی میزارم خیلی نرمه و گذاشته نمیشه منتظر میمونم تا خشک بشه و بعد بزارم و هنگامی که گذاشتم. چشمام قرمز میشوند و خیلی زیاد اشک ریزی دارند و وقتی به یک سمت نگاه میکنم بعد به سمت دیگه ای نگاه میکنم تار میبینم و بازم اشک دارن چشمام مارک اب لنزمNEO PLUSهست بنظرتون چیکار کنم ؟؟؟؟

  18. Mohadeseh میگوید:

    سلام وقتتون بخیر من یک هفتس که یک لنز طبی سالانه خریدم و گذاشتم وقتی برای بار دوم گذاشتم تو چشمم لبه های لنزو داخل چشمم حس میکنم و وقتی چشمم و تکون میدم تکون خوردن لنز هارو هم داخل چشمم حس میکنم و یک درد خیلی خیلی خفیف رو احساس میکنم ممکنه که دلیل این مشکل پشت و رو بودن لنز باشه؟؟؟

  19. Farahmand میگوید:

    باسلام
    تشکر بابت مطالب مفید
    من حدودا سال گذشته تابستون لنز طبی یکساله خریدم
    اما هنمز استفاده میکنم و تا الان مشکلی برام پیش نیومده
    من چطور میتونم متجه بشم که این لنزها فاسد شدن یا نه؟

    • مدیر فروشگاه عینک بینا میگوید:

      سلام و روز بخیر

      بله خود ما هم افراد زیادی رو دیدیم که از یک لنز مدت زمان طولانی استفاده کردند ، علارقم اینکه توصیه نمیشود اما شما میتوانید به نکات زیر توجه فرمائید :

      1- مقداری رنگ لنز به زردی میرود .
      2- مقداری لنز سفت میشود .
      3- مقداری لنز تار میشود .

    • مدیر فروشگاه عینک بینا میگوید:

      سلام

      اگر لنز طبی بلحاظ اندازه مناسب شما نیست نمیشود کار خاصی انجام داد فقط توجه فرمائید که برای دفعه بعد سایز مناسب خود را انتخاب کنید !

  20. فافا میگوید:

    سلام من لنزامو تازه گرفتم دیشب که گذاشتمشون فقط یکی از لنزا اذیتم میکنه و چشممو میزنه و سوزش دارم چکشم کردم هیچ پارگی نداره و هیچ کثیفیم توش نیس نمیدونم چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید

  21. Shahrzd میگوید:

    ببخشید من چندین لنز دارم همشون اولین داخل چشمم ولی یه لنز جدید خریدم چشم چپم اذیتی نداره ولی این لنزو میزارم چشم راستم خیلی ادیت میشه جوری که انکار مژه ای داخلشه ولی نه پارگی داره نه مژه ای داخلش بوده بنظر شما مشکل از چیه که فقد یکی از چشمام ادیت میشن

  22. فاطمه فدایی میگوید:

    سلام من یک مدت لنز طبی استفاده میکنم بعد چند روز وقتی لنز چپمو میزارم داخل چشمم میکوبه و میسوزه اصن قابل تحمل نیست ولی چسم راستم اوکیه حتی لنز راستمو که میزارم داخل چشم چپم مشکلی نداره باید چیکار کنم لطفا یه راه حل بگید

  23. m. m میگوید:

    سلام من لنز سخت استفاده می کنم بعد از خارج کردن لنز سوزن سوزن درد حس میکنم وحس بریدن باشیشه بهم دست میده. البته یک هفته است دارم استفاده می کنم میشه راهنمایی بفرمایید

  24. نازگل میگوید:

    سلام من یه لنز سه ماهه رنگی گرفتم ولی تاریخ انقضای روش گفته تا ۲۰۲۲ وقت داره. و همیشه ازش استفاده نمیکنم حدودا ۲ هفته یک بار اونم ۹ ساعت. حالا که جدیدا استفاده کردم چشم چپم احساس سوزش داشت هم موقع دراوردن هم بعد از گذاشتن. یعنی فاسد شدن؟

  25. امیر 87 میگوید:

    سلام.من از لنز طبی که دکتر برام تجویز کرد استفاده میکنم و حدود ۲ ماه میشه ولی الان دو روز میشه که چشم چپم درد میکنه و قرمزه.علتش چی میتونه باشه؟
    انزم سالم و بدون خش میباشد

  26. مهسا میگوید:

    سلام وقت بخیر .
    لنز طبی زیاد استفاده میکنم . مدتیه ک خیلی کمش کردم چند روزی یکبار میزارم .لنزمم یکساله ۳ ماهه گرفتم .
    چند روزیه میزارم سوزش و اشک زیاد داره بعد نیم ساعت که اشک و سوزش داره خوب میشه دلیلش چیه؟

  27. Negin میگوید:

    سلام من حدود ۳ ماه است که لنز طبی گربتم معمولا هرروز استفاده میکنم و مشکلی نداشتم ولی امروز که لنزو داخل چشمم قرار دادم یکی از چشمام خیلی اذیت میشد هم سوزش هم جوری ک چیزی داخل چشمم باشه چندین بار دراوردم شستشو دادم حتی چک کردم پارکی نداشته باشه ولی متاسفانه بازم همونجوری بود

  28. Negin میگوید:

    سلام من حدود ۳ ماه است که لنز طبی گربتم معمولا هرروز استفاده میکنم و مشکلی نداشتم ولی امروز که لنزو داخل چشمم قرار دادم یکی از چشمام خیلی اذیت میشد هم سوزش هم جوری ک چیزی داخل چشمم باشه چندین بار دراوردم شستشو دادم حتی چک کردم پارکی نداشته باشه ولی متاسفانه بازم همونجوری بود

  29. فاطمه میگوید:

    سلام ..لطفا کمکم کنید
    من لنزم رو برعکس گذاشتم و متوجه نشدم بعدش چشام درد گرفت لنز رو بعد چند ساعت در آوردم و چون چشم یکم خارش و درد داشت از قطره بتامتازون استفاده کردم که خارشش از بین بره و اگه عفونت داره خوب بشه ..ولی دردش خفیف همچنان ادامه داشت . گفتن که روی پلکت تتراسایکلین بزن چند شب خوب میشه ..زدم ولی فرق نکرده و همچنان درد خفیف داره خیلی میترسم

  30. Zahra میگوید:

    سلام
    من لنز طبی خریدم
    از همون اول که میذارمش حس میکنم تو چشمم چیزیه و همین حس باعث میشه زیاد پلک بزنم ( انگار مژه تو چشمم باشه ابن جوری اذیت کننده اس) مشکل از خشکی چشمه یا حساسیت به مایع لنزم؟
    اگ از مایع لنزه چ جوری میتونم لنز و بشورم ک اذیتم نکنه؟

  31. لیلی اورنگی میگوید:

    سلام‌وقت بخیر ،من تقریبا ۲ ماه بود که از لنز طبی رنگی استفاده میکردم،متوجه شدم تو قسمت قهوهای رنگ چشمم‌یه لکه سفید افتاده ،الان به مرور خوب شده ،میخواستم بدونم میتونم دوباره از طنز لستفاده کنم یا نه ؟!

  32. فاطمه میگوید:

    سلام وقتتون بخیر
    من دوماه حدودا از لنز طبی ک 4ماه تاریخ مصرف داشت استفاده کردم و بعد از دوماه من یه لنز دیگه گرفتم ک گفتن تا ۶ماه رو میره این هم یه ۳یا۴هفتس ک دارم میزنم
    پنج یا شیش روز هستش ک لنز ک ۳ساعت اینا رو چشمام میمونه چشمام حالت اینکه دوده میبینه و یه دوروزه بعد از برداشتشم یکی از چشمام قسمت بالاش انگار ک گردس توش یا حالت سوزش بنظر شما من چ کنم؟با تشکر

  33. Ozra میگوید:

    سلام من دو سه ماهی میشه تز لنز رنگی طبی استفاده میکنم قبلا چشم راستم بعد دو ،سه ساعت قرکز میشد من اون موقع در میآوردم لنز هامو اون خوب شد خود خود الان چشم چپم اصلا دیگه نمیتونم تحمل کنم چشمم بستت میشه من لنز و که به طرف نور نگاه میکنم درست وسطش یه لکه هایی دیدت میشه که هر کاری کردم نرفت میشه منو هم راهنمایی کنین

  34. مهدیه میگوید:

    سلام من به تازگی لنز یکساله مارک flex wear خریدم ولی همون اولین بار که لنز رو استفاده کردم چشم چپم انگار چیزی زیر لنز مونده بود و خیلی اذیت کرد اخرش دراوردم ولی چشم چپم کمی عفونت کرد قطره و اشک مصنوعی استفاده کردم خوب شده چشمم الان ۳ هفته میگذره من دوباره لنز رو امتحان کردم چشم راستم راحته ولی چپ از چشمم میپره بیرون لنز بعدم بزور گذاشتم ولی انگار چیری زیرش مونده نمیدونم چیکارکنم

  35. زهرا اسدی میگوید:

    سلام من برای ضعیفی چشمم لنز گرفتم و اصلا باهاش مشکلی ندارم چند روز برای مدرسه از ساعت هشت تا س گزاشتم داخل چشمم مشکلی نداشتم بازم ولی برگشتم انزو دراوردم شب گزاشتم ک بدم بیرون چشم چپم انگار شن داخلش بود سوزش درد داشتم اشک چشمم بند نمیومد دراوردم گفتم چشمم استراحت کنه ظهر روز بعد ک گزاشتم با پ همونطوری بودم دارم میمیرم توروخدا بگید چیکار کنم چشمم داره کور میشه

  36. نرگس بیگی میگوید:

    سلام خسته نباشین
    ببخشید من یه مدتی هست لنز خریوم و هر وقت تو چشمام میزارم بعد از گذشت یه ساعت حس سنگینی و حس خاب الودگی تو چشمام حس میکنم
    میشه بگین از چیه؟؟

  37. نرگس بیگی میگوید:

    سلام خسته نباشین
    ببخشید من یه مدتی هست لنز خریدم و هر وقت تو چشمام میزارم بعد از گذشت یه ساعت حس سنگینی و حس خواب الودگی تو چشمام حس میکنم و یکم سوزش هم داره که وقتی برمیدارم خوب میشه و یکم چشام سوزش داره بعد از برداشتن هم
    میشه بگین از چیه؟؟

  38. bahar bz میگوید:

    سلام خسته نباشید
    من سه روزه لنز طبی رنگی برند ایس کالر و مایع لنز رنیو تهیه کردم
    چشم چپ من هیچ مشکلی با لنز نداره و خیلی راحته ولی چشم راستم میسوزه و ازش اشک میاد و قرمز میشه و در کل اذیته یکم
    مشکل چیه؟! چیکار باید بکنم؟!
    ممنون میشم راهنماییم کنین

دیدگاهتان را بنویسید