عوامل مؤثر بر قیمت لنز طبی ؛

عوامل مؤثر بر قیمت لنز طبی ؛

یکی از موارد مهمی که بازار لنز طبی را به طور کامل تحت تأثیر قرار می‌دهد و حتی ممکن است گزینه خرید بسیاری از افراد را عوض کند، قیمت لنز طبی است. شما زمانی که با یک شرکت، مانند شرکت بینا اپتیک تماس می‌گیرید و از آن‌ها می‌خواهید که لیست قیمت لنزهای طبی را در اختیار شما قرار دهند، مطمئناً با یک فهرست مواجه خواهید شد که در آن لنزها با توجه به فاکتورهای مختلفی دسته بندی شده‌اند. به طور کلی قیمت لنز طبی تحت تأثیر چند فاکتور زیر است:

  • میزان محبوبیت برند تولید کننده لنز؛
  • تعداد روزها و زمان استفاده از لنز؛
  • شرایط خاص فرد استفاده کننده از لنز؛
  • ماده استفاده شده برای ساخت لنز؛
  • تأثیر بازار و شرایط فروشنده؛

هر کدام از این موارد به شکل‌های مختلفی بر قیمت لنز طبی تأثیر گذار هستند که برخی از آنها به عنوان فاکتورهای اصلی و برخی نیز به عنوان فاکتورهای فرعی در نظر گرفته می‌شوند. برای آشنایی بیشتر شما، به ذکر جزئیات بیشتر در ادامه خواهیم پرداخت.

قیمت لنز

تأثیر برند تولیدکننده بر قیمت لنز طبی

مطالعه بازار خرید و فروش لنز طبی در دنیا نشان می دهد بیش از ۵۰ نوع لنز تولید شده است که هر کدام از آنها ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. به عنوان مثال، یک لنز طبی ممکن است به صورت روزانه استفاده شود، برای فرد آستیگماتیسم مناسب باشد و حتی رنگی هم باشد. به این مسئله می‌توانید اسم برند تولید کننده را نیز اضافه کنید تا ببینید که قیمت لنز طبی به چه شکلی تغییر می‌کند. در بازارهای جهانی، لنز طبی روزانه مورنینگ از بالاترین قیمت برخوردار است و بعد از آن قیمت لنزهای چند کانونی و لنزهای بایوفینیتی قرار می‌گیرند.

در بررسی‌های بازار ایران متوجه می‌شوید که قیمت لنز طبی سالانه فرشلوک در حدود ۱۲۰ هزار تومان برآورد می‌شود. این در حالی است که قیمت لنز طبی سالانه مورنینگ در ایران ۱۶۰ هزار تومان است و این قیمت در مورد لنز طبی سالانه آرین تنها ۷۵ هزار تومان برآورد می‌شود. می‌بینیم که با وجود تولید لنزهای طبی برای مصرف سالانه، تأثیر برندها و محبوبیت آنها در سطح بازار باعث افزایش یا کاهش قیمت آن‌ها می‌شود. قاعده کلی در این مورد این است که هرچه محبوبیت برند تولید کننده بالاتر باشد، قیمت لنز طبی نیز به همان اندازه افزایش می‌یابد.

تأثیر زمان  استفاده از لنز طبی

فاکتور دیگری که به طور مستقیم بر قیمت لنز طبی تاثیرگذار است، مدت زمان استفاده از لنز است. ما در مطالب قبلی (لنز طبی دائمی را بهتر بشناسید!) انواع لنز طبی را با توجه به مدت زمان استفاده از آنها معرفی کردیم و نشان دادیم که در هرکدام از آنها باید چه ویژگی‌هایی وجود داشته باشد. به عنوان مثال، در یک لنز طبی دائمی لازم است که فرایند اکسیژن رسانی به سطح چشم بسیار بالا باشد و محتوای آب موجود در ساختار لنز نیز در سطح قابل قبولی قرار گیرد. بنابراین در مورد قیمت لنز طبی نیز از همین دسته بندی استفاده می‌کنیم و معیارهای زیر را در نظر می‌گیریم:

قیمت لنز طبی

قیمت لنز طبی روزانه

بالاترین فرآیند رشد در روش تولید و تکنولوژی مربوط به لنزهای طبی روزانه است و امروزه می‌بینیم که استفاده کنندگان آن نیز به همان اندازه رشد داشته‌اند. با وجود این که ده سال پیش، قیمت این لنزها بسیار گران‌تر بود، امروزه به لطف واحدهای تحقیق و توسعه قیمت این لنزها افت محسوسی داشته است. به طوری که در حال حاضر قیمت لنز طبی روزانه Bausch lomb تنها در حدود ۱۷۶ هزار تومان است که برای یک بسته ۳۰ عددی بسیار مقرون به صرفه و مناسب است.

بهترین برند لنز طبی ؛ بوش اند لومب

قیمت لنز طبی هفتگی

لنز طبی هفتگی به شکلی طراحی شده است که می‌توان آن را به مدت زمان بیشتری نسبت به لنزهای طبی شبانه‌روزی مورد استفاده قرار داد و به همین دلیل تعداد گزینه‌های بیشتری نسبت به آنها دارند. در حالت کلی، قیمت این لنزها بعد به لنزهای شبانه روزی و روزانه بالاتر است، زیرا هم امکان اکسیژن رسانی بیشتری در آنها به وجود آمده و هم آب به کار رفته در آنها بیشتر است. لنزهای مختلفی از دست لنزهای طبی هفتگی در بازار موجود است که قیمت آنها متغیر است، اما هزینه سالانه استفاده از لنزهای طبی هفتگی حدود ۱۴۰ دلار هزینه می‌برد.

ایراپتیکس

قیمت لنز طبی فصلی

برای کسانی که تمایل چندانی به استفاده از لنزهای طبی هفتگی یا روزانه ندارند و یا شرایط کاری آنها به صورتی است که نمی‌توانند مداوم لنزها را تعویض کنند، لنزهای طبی فصلی پیشنهاد شده است که در رساندن اکسیژن به سطح چشم موفق‌تر عمل می‌کنند و سازگاری بهتری با ساختار چشم دارند. لنزهای طبی فصلی توسط برندهای مختلفی تولید می‌شوند که قیمت آنها با یکدیگر متفاوت است بیشترین قیمت لنز طبی فصلی به برند ماکسیما اختصاص می‌یابد که در بازار ایران با ۹۶ هزار تومن به فروش می‌رسد. در این بین قیمت لنزهای دیگر مانند لنز طبی فصلی بایوفینیتی در حدود ۸۸ تومان، لنز طبی فصلی فرشلوک ۸۵ هزار تومان  و لنز طبی فصلی کلیر ۵۰ هزار تومان است

قیمت لنز طبی سالانه

یکی دیگر از مواردی که در جریان بررسی قیمت لنزهای طبی باید مورد توجه قرار گیرد، لنزهای سالانه هستند. طراحی این لنزها به صورتی است که عبور اکسیژن از آنها بسیار زیاد بوده و سازگاری بالایی با ساختار چشم دارند. این لنزها بسیار سبک هستند و فرد در استفاده از آنها احساس بدی ندارد. حتی این لنزها در برابر پارگی مقاومت خوبی دارند. بنابراین طبیعی است که قیمت آنها از لنزهای فصلی و هفتگی بالاتر باشد. قیمت لنز طبی سالانه سولکو در بازار حدود ۲۴۰ هزار تومان و قیمت لنزهای طبی سالانه فرشلوک در حدود ۱۲۰ هزار تومان است. این قیمت برای لنزهای سالانه ۱۶۰ هزار و برای لنزهای سالانه آرین ۷۵ هزار تومان است.

قیمت لنز طبی برای افراد آستیگماتیسم

آستیگماتیسم یک مشکل بینایی رایج در سراسر جهان است که حدود ۳۰ درصد از جمعیت جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این مسئله باعث می‌شود که انتخاب لنز طبی برای افراد آستیگماتیسم با سختی بیشتری همراه باشد و لازم است که تغییراتی در ساختار لنزها به وجود بیاید. این تغییرات در ساختار لنز باعث می‌شود که شرکت‌ها از تجهیزات پیشرفته‌تری استفاده کنند و به همین دلیل قیمت محصولات خود را افزایش یا کاهش می‌دهند. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، قیمت سالانه لنزهای طبی برای افراد آستیگماتیسم به طور میانگین بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ دلار در برند بایوفینیتی و در حدود ۸۵ دلار برای برندهای آکیو ویو و سافت لنز آمریکاست.

در بازار ایران نیز قیمت لنز طبی برای افراد آستیگماتیسم با همین روند تغییر می‌کند و قیمت برندهای مختلف با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال، لنز طبی آستیگمات سالانه سولکو در بازار ایران تقریباً با قیمت ۳۳۶ هزار تومان به فروش می‌رسد. این در حالی است که قیمت لنز طبی سالانه آستیگمات مورنینگ در حدود ۱۷۶ هزار تومان و لنز توریک سالانه یوروپا در حدود ۹۰ هزار تومان است.

تأثیر جنس لنز بر قیمت آن

از جنس لنز به عنوان یکی دیگر از مهمترین فاکتورهای تأثیر گذار بر قیمت لنز طبی یاد می‌شود.  به طور کلی لنزها از سیلیکون هایدروژل ساخته می‌شوند که این نشان دهنده ساختار ژلاتینی آنها و وجود آب در ساختار آنهاست. بنابراین می‌توان انتظار داشت که ساختار سیلیکون هایدروژل در همه آنها مشابه باشد، اما تغییر در نحوه ساخت این لنز و همچنین محتوای آب آنها باعث ایجاد انواع لنزهای طبی می‌شود.

برخی از لنزها به صورت لنز طبی نرم هستند که محتوای آب آنها زیاد بوده و به همین دلیل ساختار آنها از انعطاف بالایی برخوردار است. استفاده از لنز طبی نرم برای فرد آسان است و به راحتی چشم به آنها عادت می‌کند. این لنزها در انتقال اکسیژن موفق عمل نمی کنند و به همین دلیل نمی‌توان از آنها به صورت بلندمدت استفاده کرد. این موضوع باعث می‌شود که قیمت لنز طبی نرم نسبتاً پایین و ارزان باشد.

دسته دوم از لنزهای طبی، طنزهای سخت هستند که اتفاقاً آنها نیز به دو گروه تقسیم می‌شوند. این لنزها انعطاف پذیری کمتری دارند که به دلیل وجود آب کمتر در ساختار آنهاست. لنزهای سخت به دو دسته لنزهای سخت استاندارد و لنزهای سخت نافذ اکسیژن تقسیم بندی می‌شوند. ساختار لنزهای سخت به شکلی است که انتقال اکسیژن در آنها راحت‌تر صورت می‌گیرد و به همین دلیل محدودیتی از لحاظ بهداشتی برای فرد ایجاد نمی‌کنند و فرد می‌تواند مدت زمان بیشتری از آنها استفاده کنند. بنابراین قیمت لنز طبی سخت بالاتر از لنزهای نرم است.

قمیت لنز

قیمت لنز طبی چند کانونی

در مطلب چگونه بهترین برند لنز طبی را پیدا کنیم؟ معرفی لنزهای طبی چند کانونی پرداختیم و نشان دادیم که نحوه تأثیر آنها بر بینایی افراد به چه صورت است. این لنزها نسبت به لنزهای معمولی و لنزهای رنگی از ساز و کار پیچیده‌تری برخوردار هستند و به فرد در بینایی بهتر و تطابق با شرایط مختلف کمک می‌کند. لنزهای طبی چند کانونی به طور محسوسی بر سطح بینایی افراد تأثیر مثبت دارند و ساز و کار آنها به صورت لایه لایه بر روی یکدیگر است.

با توجه به شرایطی که در ساخت این لنزها وجود دارد، طبیعی است که قیمت لنز طبی چند کانونی نسبت به لنزهای معمولی بالاتر باشد. طبق بررسی‌های صورت گرفته، در بین محصولات مختلف هر برند، معمولاً بالاترین قیمت به لنزهای چند کانونی اختصاص می‌یابد. معروف‌ترین لنزهای چند کانونی مربوط به برندهای آلکن آمریکا، آبوت آمریکا و راینر انگلستان است.  به عنوان مثال، هزینه سالانه استفاده از لنز چند کانونی پرو کلیر در حدود ۸۰۰ دلار برآورد می‌شود و این قیمت برای لنزهای ماهانه به همین نسبت کاهش می‌یابد. قیمت لنز طبی چند کانونی در بازار ایران تقریباً ۳۵۰ هزار تومان است که با توجه به نوع برند و ساختار آنها ممکن است تغییراتی داشته باشد.

تأثیر بازار و فروشنده بر قیمت لنز طبی

لنز رنگی

تمامی مواردی که به عنوان فاکتورهای مؤثر بر قیمت لنز طبی در بندهای قبلی ذکر شد، عمدتاً به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به خود لنز مربوط می‌شوند و با تغییر هر کدام از آنها، شکل و کارایی لنز تحت تأثیر قرار می‌گیرد. اما گاهی متوجه می‌شویم که قیمت یک نوع لنز خاص در دو فروشگاه با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال، قیمت‌های داده شده در بینا اپتیک با قیمت‌های داده شده در سایر فروشگاه‌های مجازی و واقعی متفاوت است. این موضوع بیشتر به فروشندگان و روش فروش محصولات آنها بستگی دارد.

به عنوان مثال برخی از آن‌ها صرفاً به سراغ فروش حضوری می‌روند و برخی از شرکت‌ها نیز از فروش اینترنتی لنز طبی استفاده می‌کنند. در کنار این موضوع، قرار دادن موارد دیگری مانند گارانتی و خدمات پس از فروش و همچنین استفاده از گزینه شرط تعویض برای برخی از محصولات، باعث می‌شود که قیمت لنز طبی در فروشگاهها و در بازارهای مختلف متفاوت باشد.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی در رابطه با قیمت لنز طبی با توجه به فاکتورهای مختلف در اختیار شما قرار داده باشد و ابهامات شما را برطرف کنند. اگر به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، با مادر بینا اپتیک در تماس باشید.

 

۷ نکته‌ای که باید در مورد لنز رنگی بدانید !

مقایسه لنز تماسی هیدروژل و لنز تماسی سیلیکون هیدروژل | خرید لنز طبی | عینک سازی بینا

دیدگاهتان را بنویسید