تشخیص عینک آفتابی اصلی | چگونه یک عینک آفتابی اورجینال بخریم؟

تشخیص عینک آفتابی اصلی | چگونه یک عینک آفتابی اورجینال بخریم؟

تشخیص عینک آفتابی اصلی | یکی از دوستانم اصرار عجیبی به استفاده از عینک آفتابی اورجینال داشت و همیشه به شکل‌های مختلف به دنبال راهکارهایی برای تشخیص عینک آفتابی اصلی می‌گشت. معمولاً راهکارهای تشخیص این عینک‌ها به یکدیگر شباهت دارند و نمی‌توان تفاوت خاصی بین آنها قائل شد. اما برای برخی از برندهای عینک‌های آفتابی مشخصات ویژه‌ای وجود دارد که می‌توان از آنها کمک گرفت.

حالا اگر شما هم در تشخیص عینک آفتابی اصلی مشکل دارید، سخت نگیرید و در ادامه با ما همراه باشید تا چند قانون کلی به شما آموزش دهیم.

برای تشخیص عینک آفتابی اصلی به دنبال لوگو و برند شرکت بگردید

عینک طبی

برندهای معتبر سعی می‌کنند که لوگو خود را روی دسته عینک، روی عدسی عینک آفتابی و یا در قسمت داخلی پل بینی هک کنند و معمولاً از یک سایز، فونت و رنگ مشخص استفاده می‌کنند. هرگونه تغییر در این نشانه‌ها می‌تواند معیاری برای تشخیص عینک آفتابی فیک باشد. مثلاً شما اگر دیده باشید که در عینک فیک گوچی از علامت «Guci» به جای «Gucci» استفاده می‌کنند که شباهت بسیار زیادی دارند و ممکن است برای برخی قابل تشخیص نباشد.

اگر هم به اینترنت دسترسی دارید، حتماً در وب سایت اصلی شرکت به دنبال نشانه‌های تشخیص عینک آفتابی اصلی بگردید تا بتوانید نمونه‌های فیک را تشخیص دهید (راهکار های تشخیص عینک آفتابی ریبن).

شماره مدل عینک را در اینترنت جستجو کنید

شماره مدل عینک یک شماره خاص است که در تمام دنیا، مهم نیست که کجا باشید، ثابت است و می‌توانید از آن برای پیگیری محصول خریداری شده استفاده کنید. این شماره به شما کمک می‌کند که در وب سایت تولید کننده و یا حتی در گوگل بتوانید اورجینال بودن عینک آفتابی را ثابت کنید. این شماره احتمالاً روی فریم عینک یا حتی روی جعبه آن نوشته شده است.

معمولاً عینک‌های آفتابی فیک این شماره مدل را ندارند یا اگر داشته باشند در وبسایت تولید کننده عینک یا در گوگل شما را به محصول خاصی نمی‌رساند و بهانه خوبی برای تشخیص عینک آفتابی اصلی است.

خرید از یک فروشنده معتبر

عینک فروشی

عینک‌های آفتابی اصلی و برند معمولاً توسط وبسایت ها، بوتیک‌ها و فروشگاه‌های معتبر و شناخته شده فروخته می‌شوند. هیچ وقت انتظار نداشته باشید که یک دستفروش خیابانی به شما یک عینک آفتابی اورجینال بدهد. ارزان بودن عینک آفتابی هم معیار خوبی برای تشخیص عینک‌های فیک است است و ممکن است به بهانه‌های مختلف مانند تخفیف شما را وسوسه کنند. متاسفانه اغلب محصولات چینی موجود در بازار فیک هستند، اما در برخی موارد ممکن است عینک آفتابی تحت لیسانس شرکت تولید کننده باشد که طبیعتاً کیفیت لازم را دارد.

همه این معیارها در انتخاب فروشنده عینک آفتابی باید در نظر گرفته شود تا شما بتوانید گزینه مناسب را انتخاب کنید. البته فروشنده‌ها معمولاً عینک‌های اصلی و فیک را از هم جدا می‌کنند که در تشخیص عینک آفتابی اصلی به شما کمک می‌کند.

برچسب و لیبل روی جعبه عینک آفتابی

عینک طبی 3

وقتی که شما مشغول خرید عینک آفتابی هستید، جعبه آن هم در اختیار شما قرار می‌گیرد که یک برچسب یا لیبل روی آن قرار گرفته است. در این برچسب یک یا دو بارکد قرار دارد و چند شماره مانند شماره مدل دستگاه هم روی آن نوشته شده است. شما می‌توانید هر کدام از این اطلاعات را در وبسایت شرکت فروشنده جستجو کنید و از آن‌ها برای فیک بودن عینک آفتابی کمک بگیرید.

اطلاعات نوشته شده روی برچسب جعبه باید با اطلاعات روی فریم عینک و عدسی عینک همخوانی داشته باشد. در نهایت، شما باید این اطلاعات را در گوگل جستجو کنید تا ببینید که فروشگاه‌های معتبری مانند آمازون چنین محصولی دارند یا خیر. در نهایت باید به لوگو و برند شرکت هم برای تشخیص عینک آفتابی توجه کنید تا همه موارد را چک کرده باشید.

مطابقت لوگوی روی لنز عینک، جعبه عینک و بدنه محافظ عینک

گفتیم که هر برند رنگ، اندازه و شکل خاصی برای لوگو خود در نظر گرفته است. حالا این شرکت‌ها برای تشخیص عینک آفتابی اصلی تلاش کرده‌اند که لوگو حک شده روی عدسی عینک، جعبه عینک و بدنه محافظ عینک کاملاً یکسان باشد. شما می‌توانید روی عدسی یا روی پل بینی عینک را ببینید که آیا لوگو مورد نظر بر روی آن حک شده یا خیر؟

در گام بعد باید این لوگو را با اطلاعات جعبه و شکل لوگو روی آن و همچنین اطلاعات محافظ عینک مقایسه کنید و در صورتی که از لحاظ ظاهری مشابه باشند، تأیید اورجینال بودن عینک آفتابی است.

کیفیت کلی عینک را در نظر بگیرید

به طور کلی، عینک آفتابی باید از ورود نور ماوراء بنفش به داخل چشم جلوگیری کند و اصطلاحاً باید uv۴۰۰ باشد. کیفیت مواد اولیه بکار رفته در عینک‌های آفتابی اورجینال با چشم هم قابل تشخیص است. شما برای بررسی می‌توانید شکل عدسی‌ها و کیفیت ساخت آن‌ها را ببینید، قسمت لولاهای عینک را بررسی کنید، طراحی قسمت پل بینی را ببینید و به طور کلی وزن عینک و شرایط استفاده از آن را روی چهره خود هم بسنجید.

راهنمای تشخیص عینک اورجینال اوکلی 

عینک آفتابی

برند اوکلی (Oakley) فعالیت خود را با شعار همه چیز می‌تواند بهتر شود شروع کرده و در همه زمینه‌های فعالیت خود از آن پیروی می‌کند. عینک‌های آفتابی این شرکت از این قاعده مستثنا نیستند و حقیقتاً نمی‌توان محصولات آنها را به عنوان یک عینک معمولی در نظر گرفت. در محصولات این شرکت همیشه گام‌های رو به جلو دیده می‌شود که نشان دهنده کیفیت آنهاست.

برای تشخیص عینک آفتابی اصلی برند اوکلی می‌توانید به دو نکته توجه کنید:

  • فریم عینک را بررسی کنید: عینک‌های آفتابی اورجینال برند اوکلی، لوگوی شرکت را روی دسته و همچنین کد شناسایی sku را دارند. کد نوشته شده روی بدنه مدل‌های قدیمی‌تر با عدد صفر شروع شده و مدل‌های جدید این دستگاه‌ها با حرف انگلیسی O نوشته شده‌اند.
  • پد بینی عینک آفتابی را ببینید: در حالی که پد استفاده شده در عینک اورجینال اوکلی از جنس پلاستیک بوده که بسیار نرم و اسفنجی است، پد عینک‌های فیک از جنس لاستیک و بسیار سخت است.

راهنمای تشخیص عینک آفتابی اورجینال کاررا 

این برند ایتالیایی از سال ۱۹۵۶ وارد بازار شده و یکی از بهترین‌ها در زمینه عینک آفتابی اسپرت است. عینک کاررا (Carrera) بسیار سبک و مقاوم است و از نظر ظاهری کاملاً مناسب و راحت است. برای تشخیص عینک آفتابی اصلی برند کار را شما می‌توانید به دو نکته توجه کنید:

  • قسمت داخلی بازوی فریم را ببینید: روی دسته فریم این عینک‌ها علاوه بر لوگو شرکت، احتمالاً مشخصات کشور تولید کننده ایتالیا، یا حتی کشورهای اسلوونی و چین هم آورده می‌شود که تحت لیسانس شرکت اصلی هستند.
  • به دنبال لوگو شرکت بگردید: عینک آفتابی اورجینال شرکت کارا دارای یک لوگو روی لنز عینک و اغلب علامت «UV Protection» در قسمت پایین عدسی است.

راهنمای تشخیص عینک آفتابی اورجینال پرادا

عینک آفتابی

پرادا (Prada) یک برند مشهور جهانی ایتالیایی است که فعالیت خود را از سال ۱۹۱۳ آغاز کرده است. این شرکت در ابتدا در زمینه تولید کالاهای چرمی و لوازم جانبی چرمی فعالیت می‌کردند. بیشترین محبوبیت این شرکت به سال ۱۹۷۸ برمی‌گردد که به محبوبیت جهانی رسیدند و از همان زمان به تولید عینک آفتابی هم پرداختند. برای تشخیص عینک آفتابی اصلی پرادا دو ویژگی جالب وجود دارد:

  • طراحی خاص روی حرف R: اگر به طراحی حرف R در لوگوی شرکت توجه کنید، شکل منحصر به فردی دارد که یک برش هلالی در زیر حلقه R به وجود آمده است. این علامت را می‌توانید روی عدسی و روی دسته عینک پیدا کنید.
  • با توجه به لنز عینک: در عینک آفتابی اصلی پرادا شما می‌توانید شماره سریال عینک را روی عدسی راست پیدا کنید و لوگو شرکت هم روی عدسی چپ حک شده است.

راهنمای تشخیص عینک آفتابی اورجینال چنل

عینک آفتابی

برند چنل (Chanel) به عنوان یک برند افسانه‌ای در کالاهای لوکس شناخته می‌شود که در بین محصولات آنها عینک آفتابی شیک و بسیار حرفه‌ای هم دیده می‌شود. این برند هم در زمینه تولید عینک آفتابی مردانه و هم در زمینه تولید عینک آفتابی زنانه فعالیت می‌کند و ویژگی‌های برجسته‌ای برای محصولات آنها وجود دارد. برای تشخیص عینک آفتابی اصلی برند چنل شما می‌توانید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • قسمت داخلی دسته عینک: عینک آفتابی چنل در ایتالیا تولید می‌شود ودر نمونه اورجینال آن‌ها علامت «Made in Italy» و همچنین CE روی بازوی راست نوشته شده است. روی بازوی چپ هم یک کد شناسایی حک شده که حرف اول از سری دوم با حرف C شروع شده است.
  • بررسی عدسی عینک: در مدل‌های جدید از این برند، لوگو شرکت با اندازه کوچک نوشته شده و کد شناسایی آن بصورت عمودی روی عدسی سمت راست نوشته شده است.

راهنمای تشخیص عینک آفتابی اورجینال پرسول

عینک آفتابی

 

پرسول (Persol) در زبان ایتالیایی به معنی برای خورشید است. این برند یکی از افسانه‌ای‌ترین مارک‌های طراحی و زیبایی در ایتالیا محسوب می‌شود که روی محصولات مختلفی متمرکز شده‌اند.  شرکت بیش از ۱۰۰ سال است که به صورت تخصصی در زمینه عینک‌افتابی فعالیت می‌کند و توسط افراد مشهوری مانند جک نیکلسون، جورج کلونی و جولیا رابرتز استفاده می‌شوند. برای تشخیص عینک آفتابی اصلی پرسول بدون مورد توجه کنید:

  • فلش فلزی نازک آن را ببینید: بارزترین ویژگی که می‌تواند اصالت عینک آفتابی پرسول را نشان دهد، یک فلش فلزی نازک است که روی هر دو بازوی آن قرار گرفته است. این فلش فلزی باید فریم عدسی عینک را به بازوها متصل کند. یک خط مستقیم، تمیز و بدون شکاف ویژگی اصلی این قسمت است.
  • دسته عینک را بررسی کنید: یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه، وجود دو نوار فلزی از سیستم Meflecto روی هر بازو است. اگر این دو نوار خیلی به هم نزدیک باشند یا نحوه قرارگیری آنها روی دست نامناسب باشد، تقریباً عینک مورد نظر فیک است.

در مطالب قبل در مورد نحوه تشخیص عینک آفتابی اصلی ریبن صحبت کردیم که در بندهای ابتدایی لینک آن را قرار دادیم. در اینجا هم سعی کردیم که نحوه تشخیص اورجینال بودن برخی از محصولات دیگر در بازار را بیاوریم که شما بتوانید از آن به عنوان یک الگو استفاده کنید. اگر به هر دلیلی در تشخیص عینک آفتابی اورجینال دچار مشکل شدید، می‌توانید مستقیماً با کارشناسان ما در بینا اپتیک در تماس باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید