راهکارهای تشخیص عینک آفتابی ریبن اورجینال


راهکارهای تشخیص عینک آفتابی ریبن اورجینال

یکی از بدترین خبرهایی که بعد از خرید عینک آفتابی ممکن است بشنوید این است که عینک شما جعلی بوده و مشخصات عینک آفتابی ریبن اورجینال را ندارد. این موضوع زمانی حادتر می‌شود که شما قیمت عینک آفتابی را مطابق با همان قیمت اورجینال پرداخت کرده باشید. بنابراین برای پیدا کردن عینک دودی اصلی کار شما نسبتاً سخت است و باید به صورت حرفه‌ای بخش‌های مختلف عینک را مورد بازبینی قرار دهید.

اما در این مطلب ما به شما خواهیم گفت که چگونه عینک آفتابی ریبن اورجینال را تشخیص دهید و از چه راهکارهایی استفاده کنید.

عینک ری بن

راهکار اول: خرید عینک آفتابی ریبن اورجینال فقط از فروشگاه معتبر

این موضوع را نه تنها در جریان خرید عینک آفتابی ریبن اورجینال و اصل باید مورد توجه قرار دهید، باید به عنوان یک اصل کلی در خرید عینک دودی یا حتی در خرید لنز طبی و لنز رنگی به کار ببرید. شما می‌توانید عینک دلخواه خود را از یک دستفروش بخرید یا به سراغ یک فروشنده معتبر در یکی از خیابان‌های شهر بروید. خرید اینترنتی عینک دودی و عینک طبی هم راهکار خوبی است که نمونه بارز آنها فروشگاه بینا اپتیک است.

نکته بسیار مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که یک فروشگاه معتبر هیچ وقت اعتبار خود را صرفاً برای فروش یک عینک آفتابی جعلی به خطر نمی‌اندازد. پس با خیال راحت می‌توانید فروشنده‌های معتبر سطح شهر را پیدا کنید و از آنها بخواهید که یک عینک دودی ریبن اصلی را به شما بدهند. البته به خاطر داشته باشید که قیمت عینک آفتابی اصلی حتماً بالاتر از گزینه‌های جعلی است.

عینک ری بن

راهکار دوم: بررسی درزهای روی قسمت پلاستیکی فریم عینک

با توجه به اینکه محصولات ریبن یکی از برندهای شناخته شده در سطح بازار است، طبیعتاً در ساخت فریم عینک ریبن از مواد با کیفیت بالا و از بهترین فرایندهای تولید استفاده شده است. بدیهی است که این  عینک از قطعات پلاستیکی استاد ساخته شده و سپس کاملاً جلا خورده اند. بنابراین وقتی که به ساختار فریم عینک نگاه می‌کنید هیچگونه لکه زبر یا درزهای نامتعارف بر روی عینک دیده نمی‌شود. اگر با هر کدام از این شرایط ظاهری مواجه شده‌اید، می‌توانید متوجه شوید که با یک عینک آفتابی ریبن اورجینال مواجه نیستید.

ممکن است در محل اتصالات عینک ریبن جعلی جوش‌ها یا به هم پیوستگی‌های نامتعارفی دیده شود که در محل‌های مخفی قرار گیرد. برای درک این موارد می‌توانید به لبهای بالای عینک یا بر قسمتی که قرار است به پشت گوش شما قرار گیرد، متمرکز شوید.

داشتن وزن سبک غیر متعارف

یکی دیگر از راهکارهای تشخیص عینک آفتابی ریبن اورجینال این است که عینک را برای چند دقیقه دست خود بگیرید. می‌توانید چند بار عینک را دست به دست کنید و ببینید که وزن آن به چه صورت است. معمولاً عینک‌های اصلی وزن بالاتر نسبت به عینک‌های جعلی دارند.  اگر عینک مورد نظر شما به شکل قابل توجهی سبک، نازک و شکننده باشد، متاسفانه برای اورجینال بودن آن نباید چندان امیدوار باشید و احتمالاً جعلی است.

اصولاً شرکت ریبن برای عینک‌های خود از یک سیستم حامی فلزی استفاده می‌کند که باعث استحکام بالاتر عینک می‌شود. این سیستم فلزی بیشتر در قسمت دسته عینک که بر روی گوش قرار می‌گیرد دیده می‌شود. با برخی از تجهیزات امکان تشخیص دادن این قسمت‌های فلزی را دارید، اما اگر نمی‌توانید این قسمت فلزی را پیدا کنید، احتمالاً عینک شما جعلی است.

عینک ری بن

گشتن به دنبال عدسی شیشه‌ای

اصول شرکت ریبن برای عینک‌های دودی خود از عدسی شیشه‌ای استفاده می‌کنند. این می‌تواند راهکار خوبی برای شما باشد. عینک را ببینید و قسمت‌های مختلف آن را بازرسی کنید. با ناخن به قسمت عدسی عینک ضربه بزنید، اگر احساس کردید که صدای آن به صدای شیشه واقعی نزدیک است، این یک نشانه خوب است، زیرا بسیاری از عینک‌های ریبن دارای شیشه واقعی به عنوان عدسی هستند. البته عدسی‌های غیر شیشه‌ای لزوماً به این معنی نیست که عینک شما جعلی است.

اگر هنگام ضربه زدن به عدسی عینک متوجه شدید که لنز آن عدسی آن شیشه‌ای نیست، نگران نباشید. برخی از مدلهای عینک ریبن دارای لنزهای غیر شیشه‌ای هستند که با مواد باکیفیت بالا ساخته شده‌اند. بنابراین می‌توانید ادعا کنید که شیشه‌ای بودن عدسی عینک می‌تواند نشانه‌ای از اورجینال بودن عینک دودی ریبن باشد، اما اگر عدسی عینک شیشه این نبود، کیفیت بالای عدسی هم می‌تواند به تشخیص عینک آفتابی ریبن اورجینال کمک کند.

به دنبال لولاهای فلزی با کیفیت پایین باشید

می‌توانید عینک خود را باز کنید و از پشت به آنها نگاه کنید. فلزهای استفاده شده در گوشه عینک که مسئول نگهداری دسته عینک هستند باید از مواد با کیفیت بالا ساخته شده باشند. طراحی این لوله‌ها باید به شکلی باشد که با ساختار عینک همخوانی داشته باشد و به جای آنها از لوله‌های پلاستیکی استفاده نشده باشد.  لولاهای پلاستیکی و بی کیفیت نشان دهنده فرآیند تولید ارزان و سریع است.

در بسیاری از عینک‌های اورجینال ریبن، از لولا های منحصر به فرد به شکل عدد و دارای دندانه از جنس فلز استفاده شده است. این یک نشانه خوب برای تشخیص عینک آفتابی ریبن اورجینال است. البته نبود این لولای خاص نباید دلیلی برای نگرانی شما باشد، زیرا ممکن است شرکت ریبن از لولاهای فلزی با کیفیت بالا برای ساخت عینک استفاده کرده باشد.

عینک ری بن

به دنبال حکاکی‌های با کیفیت پایین در گوشه‌های عینک باشید

اگر از جلو به عینک ریبن نگاه کنید، البته در صورتی که از مدل‌هایی مانند Wayfarers Clubmasters استفاده می‌کنید، باید علامت‌های کوچک، نقره‌ای، افقی یا علامت‌های بیضی را در گوشه چشم مشاهده کنید. این‌ها باید تیز، براق و خوب باشد. شکل ظاهری و کیفیت ایجاد این حکاکی باید به شکلی باشد که به راحتی خراشیده نشود و امکان کنده شدن آن وجود نداشته باشد. متاسفانه اگر حکاکی‌ها به خوبی ایجاد نشده باشند، شانس شما برای پیدا کردن یک عینک آفتابی ریبن اورجینال بسیار کم است.

 به دنبال پیدا کردن علامت RB بر روی یکی از عدسی‌ها باشید

عکس مدل‌های عینک ریبن دارای یک علامت RB کوچک و غیر قابل تشخیص هستند که بر روی یکی از عدسی‌ها به عنوان برند تجاری شرکت حک شده است. این علامت بسیار کوچک بوده و در نزدیکی لبه عدسی قرار دارد، اما اگر به شکل مناسب و براق حکاکی شده باشد، احتمال دارد که بتوانید آسانتر آن را پیدا کنید. جا به جا کردن عینک در برابر نور آفتاب هم به پیدا کردن این علامت در گوشه عینک کمک می‌کند. اگر عینک شما تقلبی باشد، احتمالاً یا این علامت را پیدا نمی‌کنید یا ممکن است ظاهری ناخوشایند و لکه دار داشته باشد.

توجه داشته باشید که برخی از مدل‌های این عینک‌ها که قبل از سال ۲۰۰۰ ساخته شده‌اند، دارای BL هستند که مربوط به شرکت “Bausch & Lomb”، هستند. این شرکتی است که در اصل متعلق به Ray-Ban بود اما به مرور زمان به یک شرکت ایتالیایی واگذار شد و از آن تاریخ به بعد با علامت RB شناخته می‌شوند.

عینک ری بن

کیفیت پد بینی را بررسی کنید

تمامی بخش‌های به کار رفته در عینک‌های ریبن از مواد باکیفیت ساخته شده‌اند و شرکت در ساخت آنها حساسیت زیادی به خرج داده است. این حساسیت حتی درمورد پرده‌های کوچکی که بر روی بینی فرد قرار می‌گیرند هم صورت گرفته است. در ساخت این قسمت باید از مواد جامد و کاملی استفاده شده باشد که هم ساختار نرم و صاف داشته باشند و از طرفی دیگر شکننده و ضعیف نباشد.

البته جالب‌تر برای تشخیص عینک آفتابی ریبن اورجینال از روی پد بینی این است که لوگو RB با اندازه خیلی کوچک در مرکز آن حک شده است. این علامت در بسیاری از معین کن‌های رنج دیده می‌شود و معیار خوبی برای بررسی کیفیت عینک اورجینال است.

به دنبال آرم برجسته شرکت ریبن باشید

اگر عینک خود را در بیاورید و به یکی از دسته‌های آن نگاه کنید، لوگو به شکل “Ray-Ban” باید در قسمت خارجی آن به صورت برجسته حک شده باشد. این حکاکی باید پاکیزه، حرفه‌ای، برجسته و با بالاترین کیفیت ممکن باشد. اگر در برخی از عینک‌ها چنین علامتی را نبینید یا به شکل غیر مناسب حکاکی شده باشد، احتمالاً عینک شما واقعی نیست و شما از یک عینک طبی ریبن استفاده می‌کنید.

البته به خاطر داشته باشید که برای مدل‌های معروف ریبن مانند Aviators هیچ ارم یا نشانه خاصی وجود ندارد و ظاهر عینک به خوبی نشان می‌دهد که یک محصول اورجینال و اصلی است.

عینک ری بن

به دنبال شماره مدل در داخل دسته عینک باشید

به عنوان آخرین راهکار تشخیص عینک آفتابی ریبن اورجینال می‌توانید به سراغ بخش داخلی دسته آن و قسمتی که بر روی گوش قرار می‌گیرد بروید. اگر شما Wayfarers یا Clubmasters دارید، باید متن سفید را در داخل دسته ببینید. در دسته چپ، شماره سریال و شماره تولید را خواهید دید. در دسته راست، شما باید آرم Ray-Ban، «Made in Italy»، و یک “CE” (که نشان می‌دهد که عینک گواهی شده در اروپا فروخته می‌شود) را ببینید. اگر این متن گم شده، نقاشی شده یا ضعیف چاپ شده باشد، عینک‌هایتان تقریباً جعلی است.

از آنجایی که دسته عینک‌های ریبن مدل Aviators  بسیار نازک و ظریف است هیچ متنی لوگو خاصی بر روی دست‌های این عینک‌ها وجود ندارد.

ما هم قبول داریم که تشخیص عینک آفتابی ریبن اورجینال یک کار سخت و دقیق است. اما با توجه به جزئیات می‌توانید پاسخ بسیاری از ابهامات در این زمینه را پیدا کنید. در قسمت خرید عینک آفتابی زنانه و خرید عینک آفتابی مردانه می‌توانید گزینه‌های مختلف را پیدا کنید و یا سؤالات خود را در بخش نظرات مطرح کنید تا کارشناسان ما در بینا اپتیک پاسخگو باشند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید