انتخاب عینک طبی کودکان | 5 تکنیک ساده که کودکان فریم عینک جدید را دوست داشته باشند

مادرها بخوانند؛ 5 تکنیک ساده که کودکان فریم عینک جدید را دوست داشته باشند

انتخاب عینک طبی کودکان | متاسفانه بدترین خبر برای مادرها این است که بعد از سنجش بینایی فرزندشان متوجه شوند که باید از عینک جدید برای آنها استفاده کنند، اما مطمئناً این موضوع به اندازه پذیرش فریم عینک جدید برای کودکان آزاردهنده نیست. معمولاً افراد بزرگسال با دلیل و منطق قبول می‌کنند که نیاز به استفاده از عینک طبی دارند و این موضوع برای آنها توجیه پذیر است. اما پذیرش عینک برای کودکان بسیار سخت‌تر است و لازم است که هم از لحاظ احساسی و هم از لحاظ رفتاری برای این ابزار آماده شود.

گاهی هم تعلق خاطر کودکان به فریم قبلی، خرید فریم عینک طبی جدید را برای خانواده‌ها سخت می‌کند و با یک چالش بزرگتر مواجه می‌شوند. اما در این مطلب می‌خواهیم تجربه چند ساله خود را در اختیار شما قرار دهیم و ۵ تکنیک ساده در این زمینه به شما آموزش دهیم.

عینک بچه گانه

آن‌ها را در خرید فریم عینک درگیر کنید

هنگامی که شما با اضطراب و نگرانی به دنبال پیدا کردن عینک مناسب برای کودک خود هستید، اولین چیزی که باید انجام دهید این است که همیشه ذهنیت مثبتی داشته باشد. کودکان معمولاً از پدر و مادر خود انرژی دریافت می‌کنند و رفتار آنها تحت تأثیر رفتار والدین است. اگر احساس می‌کنید که مضطرب هستید، باید احساس خود را تغییر دهید و از کودکان خود بخواهید که در جریان خرید فریم عینک به شما کمک کنند.

راهکارهای مختلف برای درگیر کردن کودکان و سرگرم کردن آنها وجود دارد. به عنوان مثال برخی از وب سایت‌ها به شما اجازه می‌دهند که تصویر کودک خود را آپلود کنید و همزمان تغییر ظاهر آن را با عینک ببینید. اگر هم چنین امکانی در اختیار شما نیست، می‌توانید کودک را به یک عینک سازی و فروشگاه عینک ببرید و با هم گزینه‌های مختلف را امتحان کنید. این موضوع کمک می‌کند که هم کودک شما با استفاده از عینک طبی کنار بیاید و هم نسبت به خرید آن هیجان زده باشد.

آن‌ها را نسبت به عینک‌ها کنجکاو کنید

انتخاب عینک طبی کودکان | این یک حربه جالب و دوست داشتنی است که بیشتر به خاطر کنجکاوی کودکان شکل می‌گیرد. مطمئناً بعد از گرفتن نتیجه سنجش بینایی کودک خود دردسرهای زیادی برای توجیه آنها در استفاده از عینک خواهید داشت. اما می‌توانید راهکارهای مختلفی برای جذب علاقه آنها به عینک امتحان کنید. مثلاً اگر خود شما عینکی هستید، می‌توانید نظر کودک را در مورد عینک بپرسید و از او بخواهید که گزینه‌های جدید را به شما معرفی کند. حتی گزینه‌ها و عینک‌های مختلف را در اختیار فرزند خود قرار دهید تا با استفاده از آنها، مسئله استفاده از فریم عینک جدید برای او قابل هضم باشد. خرید عینک آفتابی یا انتخاب عینک فتوکرومیک در این مورد می‌تواند به شما کمک کند.

عینک بچه گانه

اجازه دهید که بچه‌ها بچه باشند

انتخاب عینک طبی کودکان | به عنوان یک مادر باید بدانید که بچه‌ها فعال و غیر قابل پیش بینی هستند. ممکن است فعالیت فیزیکی بچه‌ها به این شکل باشد که فشار زیادی به عینک وارد شود. همچنین ممکن است کودکان به یک طرح و شکل خاص علاقه داشته باشند که شما چندان آن را نپسندید. معمولاً قانون کلی در انتخاب عینک طبی کودکان به این شکل است که مقاومت بالایی در برابر ضربه داشته باشد و فریم آن هم انعطاف پذیری خوبی داشته باشد. در واقع این هنر شما و عینک ساز است که بتوانید یک گزینه‌ای مناسب و ایده آل با توجه به سلیقه کودک شما فراهم کنید.

عدسی پلی کربنات به دلیل استحکام بالای خود بهترین گزینه برای انتخاب عینک جدید است. اما در مورد انتخاب فریم عینک بهتر است به سراغ فریم‌های پلاستیکی یا فریم‌های فلزی برویم. فریم‌های پلاستیکی انعطاف پذیری بالایی دارند و وزن آن‌ها کم است. فریم‌های فلزی مقاومت بیشتری دارند و احتمال شکستن آنها بسیار کم است. البته در مورد فرزندان دختر باید مسئله زیبایی و رنگهای جذاب را نیز در نظر داشته باشید.

به جزئیات توجه کنید

 فرایند خرید فریم عینک جدید فقط بردن کودک به یک فروشگاه عینک و انتخاب عینک با توجه به اندازه و جنس عینک نیست. کودکان و به طور ویژه فرزندان دختر توجه ویژه‌ای به جزئیات دارند و همیشه سعی می‌کنند این نکات را رعایت کنند. شما هم به عنوان مادر خانواده اگر به این نکات پایبند باشید، شانس بالایی برای راضی نگه داشتن فرزند خود خواهید داشت.

 انتخاب رنگ مناسب برای فریم عینک و استفاده از تجهیزات جانبی مانند نگین، بند عینک و موارد مشابه تا حدود زیادی در تمایل کودکان به استفاده از عینک نقش دارد. حتی انتخاب یک جعبه عینک مناسب و زیبا یا یک جعبه کادو هم می‌تواند در این موضوع نقش داشته باشد. مطمئن باشید هدیه‌ای که از یک جعبه زیبا خارج شود تفاوت زیادی با یک عینکی دارد که در فروشگاه انتخاب کنید و در همانجا نصب کنید.

عینک بچه گانه

اعتماد به نفس کلید موفقیت است

انتخاب عینک طبی کودکان | این یک فرصت فوق العاده برای شما به عنوان یک پدر و مادر است تا با فرزندتان درباره اهمیت اعتماد به نفس و درک تفاوت‌های خود نسبت به سایر افراد جامعه صحبت کنید. در دنیای رسانه‌های اجتماعی و تعامل، مسئله شخصیت و ساختن آن بسیار مهم است و این وظیفه پدر و مادر است تا موارد مختلف را به کودک خود آموزش دهند و آنها را برای رقابت‌های مختلف آماده کنند.

اگر هنوز فرزند شما به مدرسه یا به مهد کودک نرفته و مجبور به انتخاب یک فریم عینک جدید برای او هستید، شب قبل برنامه ریزی کنید، و یک فیلم پیدا کنید که شخصیت اصلی آن عینکی باشد. این موضوع به آنها یادآوری می‌کند که برخی از شخصیت‌های معروف هم از عینک استفاده می‌کنند و در کنار آن قدرت فوق العاده ای هم دارند. با این موضوع هم به اعتماد به نفس کودک خود کمک کرده‌اید و هم راه خود را برای استفاده از عینک ساده‌تر کرده‌اید.

 امیدواریم که این مطلب به شما کمک کند که بچه‌های خود را برای استفاده از فریم عینک جدید هیجان زده کنید و از نتیجه کار خوشحال باشید. البته می‌توانید از بخش خرید عینک طبی دیدن کنید و محصولات مختلف ما را ببینید تا امکانات مختلف برای راضی کردن کودک خود را بشناسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید