عینک بچه گانه | همه آنچه که باید در مورد عینک بچه گانه بدانید !

[vc_row][vc_column]

عینک طبی بچه گانه

عینک طبی بینا |531

750,000 تومان
مقایسه

عینک طبی بچه گانه

عینک طبی بینا |522

750,000 تومان
مقایسه

عینک طبی بچه گانه

عینک طبی بینا |525

750,000 تومان
مقایسه

عینک طبی بچه گانه

عینک طبی بینا |550

750,000 تومان
مقایسه

عینک طبی بچه گانه

عینک طبی بینا |542

750,000 تومان
مقایسه

عینک طبی بچه گانه

عینک طبی بینا |553

1,700,000 تومان
مقایسه

عینک طبی بچه گانه

عینک طبی بینا |537

750,000 تومان
مقایسه

عینک طبی بچه گانه

عینک طبی بینا |555

1,700,000 تومان
مقایسه

عینک طبی بچه گانه

عینک طبی بینا |545

750,000 تومان
مقایسه

عینک طبی بچه گانه

عینک طبی بینا |523

3,450,000 تومان
مقایسه

عینک طبی بچه گانه

عینک طبی بینا |548

750,000 تومان
مقایسه

عینک طبی بچه گانه

عینک طبی بینا |512

750,000 تومان
مقایسه

عینک طبی بچه گانه

عینک طبی بینا |521

750,000 تومان
مقایسه

عینک طبی بچه گانه

عینک طبی بینا |539

750,000 تومان
مقایسه

عینک طبی بچه گانه

عینک طبی بینا |514

750,000 تومان
مقایسه

عینک طبی بچه گانه

عینک طبی بینا |515

750,000 تومان
مقایسه

عینک طبی بچه گانه

عینک طبی بینا |533

750,000 تومان
مقایسه

عینک طبی بچه گانه

عینک طبی بینا |538

750,000 تومان
مقایسه
[/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

عینک بچه گانه همه آنچه که باید در مورد عینک بچه گانه بدانید !

عینک بچه گانه | مراقبت های چشمی در کودکان

مقاله دوم | عینک بچه گانه همه آنچه که باید در مورد عینک بچه گانه بدانید !

عینک بچه گانه | صدمات چشمی ممکن است در همه افراد رخ دهد. اما بیش از نیمی از صدمات چشمی در افراد زیر 25 سال اتفاق می افتد.
40% صدمات چشمی در طی فعالیت های ورزشی و تفریحی رخ می دهد. براساس اطلاعت بدست آمده از مراکز درمانی، 90% صدمات چشمی قابل پیشگیری هستند.
بسیار مهم است که والدین با صدمات بالقوه ای که در خانه و مدرسه بینایی کودکان آنان را تهدید می کنند، آشنا شوند و فرزندان خود را در برابر این خطرات محافظت کنند.

کودکان و ورزش

عینک کودک

امروزه کودکان از سنین پایین شرکت در فعالیت های ورزشی را آغاز می کنند. آنها باید بیاموزند که چگونه از سلامت خود در برابر خطرات موجود در این ورزش ها مراقبت کنند.
در برخی از ورزش ها به طور معمول از وسایل محافظ چشمی استفاده می شود. به عنوان مثال در اسکی همیشه از عینک محافظ استفاده می شود. اما در ورزش هایی همچون فوتبال و بسکتبال، عینک محافظ رایج نبوده و استفاده نمی شود. در ورزش هایی که در آن ها از توپ های کوچک یا وسایل تیز استفاده می شود، حتماً باید از عینک محافظ استفاده کرد. در ورزش اسکی و اسکی روی آب، استفاده از عینک محافظ در برابر اشعه ماوراء بنفش ضروری است.

???? عدسی PNX هویا با مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه و تنش و همچنین جذب کامل پرتوهای UV، حداکثر محافظت لازم را برای شما به ارمغان می آورد ????

والدین کودکان که فرزندان آنها دارای مشکل بینایی در یک چشم خود هستند، باید مرافبت بیشتری از چشم دوم انجام دهند و شاید بهتر باشد کودک خود را از شرکت در برخی از ورزش های پرخطر منع کنند.

مراقبت های چشمی کودک در منزل و هنگام بازی

عینک کودک

برای آنکه بتوانید محیط امن تری برای کودکان خود مهیا کنید، اسباب بازی هایی را خریداری کنید که متناسب با سن و آگاهی فرزند شما باشد.
هنگامی که کودکان از وسایل پرخطر مانند مداد، خودکار، قیچی، چنگال و چاقو استفاده می کنند مراقب آنها باشید. به خاطر داشته باشید که بسیاری از وسایلی که به ظاهر خطرناک نیستند نیز می توانند صدمات چشمی جبران ناپذیری بر جای بگذارند.
از اسباب بازی هایی که اشیایی را به اطراف پرتاب می کنند، نباید استفاده کرد. استفاده از دارت ، تیر و کمان، تفنگ های ساچمه ای بسیار خطرناک هستند و کودکان مطلقاً نباید از آنها استفاده کنند.
تمامی مواد شیمیایی و شوینده را از دسترس کودکان خارج کنید، زیرا می توانند باعث سوختگی شیمیایی و مشکلات متعدد شوند.

در کودکانی که یک چشم آنها دچار مشکل است، باید به شدت مراقب چشم سالم باشیم. در بسیاری از مواردی که شاید در کودکان سالم و بدون مشکل چشمی استفاده از عینک محافظ ضروری نباشد، در این کودکان حتماً باید از عینک استفاده کرد. عینک محافظ نیز شرایط و جنس خاصی دارد و عینک هایی که از جنس شیشه باشند و یا عینک های پلاستیکی غیر استاندارد خود می توانند صدمات شدید تری را ایجاد کنند.

????بهترین متریال برای این نوع عینک ها Trivex یا به عبارتی PNX از نمایندگی عدسی هویا در تهران می باشد که یک سال گارانتی شکست بدون قید و شرط نيز دارد.????

قاب عینک نیز باید محکم بوده تا خود باعث صدمه نشود.

اقدامات لازم در صورت وقوع حادثه ????????

پزشکی - کودک - عینک

یک نکته را به خاطر بسپارید: گاهی ضربه وارد شده به چشم به ظاهر هیجچ صدمه ای ایجاد نکرده، اما ممکن است بعدها عوارض و اثرات آن، خود را نشان دهد. لذا لازم است به هنگام بروز ضربات شدید به چشم و یا به سر، کودک شما حتما معاینه شود.

سوختگی شیمیایی و حرارتی

در هنگام بروز سوختگی های شیمیایی و حرارتی تاخیر در شروع درمان باعث آسیب های جبران ناپذیر و شدید به چشم می شود. در صورت ورود مواد شیمیایی به چشم اولین کاری که باید انجام شود، شستشوی فوری چشم با مقادیر بسیار فراوان آب در محل حادثه است و سپس بیمار باید به مرکز چشم پزشکی انتقال یابد

 

مقاله دوم | عینک بچه گانه همه آنچه که باید در مورد عینک بچه گانه بدانید !

به آزمایشات و بررسی‌های مربوط به سلامت بینایی و چشم در سنین پایین انجام می‌گیرد و به همین دلیل استفاده از عینک بچه گانه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برخی از این عینک‌ها به طور مستقیم با سلامت چشم کودک در ارتباط هستند و برخی از آنها جنبه تزئینی و زیبایی دارند. این تنوع باعث می‌شود که مدل‌های مختلفی از عینک‌های بچه گانه در بازار وجود داشته باشد که هر کدام از آنها ویژگی خاص خود را دارد. برخی از آنها به صورت عینک طبی بچه گانه هستند که برای تأمین بینایی استاندارد استفاده می‌شوند و برخی نیز به صورت زیبایی و جنبه دکوری دارند.

آشنایی با انواع عینک آفتابی بچگانه و شناخت مدلهای مختلف آنها باعث می‌شود که انتخاب عینک برای ما راحت‌تر بوده و در یک قالب استاندارد انجام گیرد. پس ابتدا به معرفی عینک‌ها و ویژگی‌های کلی آن‌ها می‌پردازیم و سعی می‌کنیم که معیار انتخاب عینک بچه گانه را با توجه به فاکتورهای مختلف بررسی کنیم.

عینک بچه

برخی از از ویژگی‌هایی که یک عینک بچه گانه باید داشته باشد

مهم‌ترین ویژگی که در مورد کودک‌ها و بچه‌ها وجود دارد این است که همه ما آنها را شیطان و بازیگوش می دانیم. این موضوع نشان می‌دهد که ما نباید انتظار رفتار توأم با احتیاط از آنها داشته باشیم و حتی امکان مجبور کردن آنها به انجام دادن برخی رفتارها نیز وجود ندارد. در اینجا باید به دنبال راهکارهایی باشیم که بتوانیم به بهترین شکل ممکن با این رفتارها مقابله کنیم.

به هنگام انتخاب عینک کودک لازم است چند فاکتور را در نظر بگیریم که بتوانیم رفتار بازیگوش و همراه با شیطنت بچه‌ها را کنترل کنیم. پس اولین ویژگی که در این عینک‌ها باید در نظر گرفته شود، نشکن بودن عینک‌ها و انعطاف پذیر بودن آنهاست. به همین منظور، در انتخاب فریم و شیشه عینک باید به سراغ موادی برویم که در برابر ضربه و سقوط مقاوم باشند و در صورت خم شدن دچار شکستگی نشوند.

عینک طبیمورد دوم،

سلامت چشم بچه‌هاست. عینک‌ها را در حالت کلی می‌توانیم به دو دسته عینک‌های طبی و عینک‌های آفتابی بچه گانه و تزئینی تقسیم‌بندی کنیم. عینک‌های طبی به منظور بالا بردن توانایی دید کودکان و اصلاح برخی از نواقص بینایی آنها استفاده می‌شوند. این در حالی است که عینک‌های تزئینی مانند عینک آفتابی، عینک شنا یا سایر عینک‌های تزئینی هستند که بیشتر به خاطر ظاهر کودک از آنها استفاده می‌شود.

در مورد عینک‌های طبی باید به درجه و شرایط مناسب آنها با توجه به وضعیت کودک توجه شود و در مورد عینک‌های تزئینی باید سطح سلامت و کیفیت کار آنها مد نظر قرار گیرد. در مورد سایر ویژگی‌های عینک بچه گانه در ادامه به معرفی انواع عینک‌ها خواهیم پرداخت و نشان می‌دهیم که انتخاب آنها به چه صورتی باید باشد.

عینک بچه گانه

انتخاب عینک بچه گانه با توجه به جنسیت :

اولین موضوعی که در انتخاب عینک بچه گانه باید مد نظر قرار دهید، جنسیت کودک است. در حقیقت شرکت‌های تولید کننده عینک نیز برای این منظور گزینه‌های مختلفی در نظر گرفته‌اند و سعی می‌کنند که برای هر جنسیت یک نوع عینک خاص پیشنهاد دهند. پس به هنگام خرید عینک با دو گزینه مواجه هستید:

  • ???? عینک بچه گانه پسرانه: این عینک‌ها ساختار محکم‌تر و سخت‌تری نسبت به عینک‌های دخترانه دارند و در ساختار آنها از موادی استفاده می‌شود که احتمال شکستن عینک را کاهش می‌دهند. در مورد این عینک‌ها استفاده از کائوچو چندان رواج ندارد و معمولاً از پلی کربنات استفاده می‌شود. با توجه به بازیگوش بودن پسرها، باید مسئله نظافت و رعایت بهداشت در آنها بیشتر مورد توجه قرار گیرد و از عینکهای استفاده شود که برای سلامت کودک مشکلی ایجاد نکند.
  • ???? عینک بچه گانه دخترانه: انتخاب عینک برای دختر بچه مستلزم رعایت چند نکته است. در این عینک‌ها توجه به ظاهر عینک و وجود جزئیات ریز مانند انتخاب نگین و زیورآلات برای آنها و همچنین انتخاب رنگ‌های شاد مانند صورتی و قرمز کم رنگ در اولویت قرار دارد. معمولاً در این مورد استفاده از عینک‌های سبک و ظریف بیشتر رایج است و نگرانی خاصی بابت شکستن عینک‌ها وجود ندارد. عینک استفاده شده برای دخترها معمولاً از جنس پلاستیک و حتی پلی کربنات بوده و نهایت ظرافت در ساخت آنها دیده می‌شود تا با روحیات حساس آنها همخوانی داشته باشد.

عینک شنا بچه گانه

انتخاب عینک بچه گانه با توجه به کاربرد آن :

یکی دیگر از معیارهایی که برای دسته بندی عینک‌های بچگانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، کاربرد عینک در شرایط مختلف است. در واقع، عینک‌ها صرفاً برای اصلاح وضعیت بینایی کودک استفاده نمی‌شوند و امروزه می‌بینیم که شرکتها اقدام به تولید انواع مختلفی از این محصولات می‌کنند که برخی از آنها حالت طبی و پزشکی داشته و برخی نیز دارای خصوصیات و ویژگی‌های منحصر به فرد هستند. رایج‌ترین عینک‌های موجود در بازار به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

  • ???? عینک بچه گانه طبی: رایج‌ترین و احتمالاً اولین مشتری های همراه نسخه ها در سنین کودکی همان بچه‌ها هستند که به منظور تقویت بینایی و اصلاح مشکلات آنها از عینک طبی بچه گانه استفاده میکنند . این عینک‌ها ممکن است برای درمان دوربینی، نزدیک بینی، آستیگماتیسم یا حتی حساسیت چشم به کار گرفته شوند. البته در برخی از آنها نیز عدسی بصورت آنتی رفلکس پیشنهاد می‌شود که هم در عینک آفتابی و هم به عنوان عینک طبی استفاده گسترده ای دارند.
  • ???? عینک بچه گانه رنگی: این دسته از عینک‌ها در بین عینک‌های بچه گانه تزیینی قرار می‌گیرند که به رنگ‌های مختلفی تولید شده و بیشتر برای تزیین و بهبود وضعیت ظاهری کودک استفاده می‌شود. انتخاب رنگ این عینک‌ها بر عهده خانواده‌هاست، اما وظیفه آنها انتخاب بهترین عینک با توجه به وضعیت بینایی و سلامت چشم کودک است. یک عینک زیبا بدون رعایت میزان عبور نور ماورا بنفش و سایر فاکتورها عملاً می‌تواند به سلامت چشم کودک صدمه بزند.
  • ???? عینک بچه گانه آفتابی:

    فلسفه استفاده از عینک آفتابی به منظور جلوگیری از تأثیر نور مستقیم خورشید و اشعه فرابنفش است، اما امروزه از آنها به عنوان عینک‌های تزیینی نیز استفاده می‌شود و حتی فلسفه اولیه آنها را نیز تحت تأثیر قرار داده است. همان طور که سعی می‌کنید در هنگام انتخاب عینک آفتابی برای خود به میزان عبور نور و uv یا اشعه فرابفش از آنها توجه کنید، در مورد عینک‌های بچه گانه آفتابی نیز به این مسئله توجه داشته باشید که بسیار مهمتر از عینک آفتابی بزرگسالان میباشد.

  • ???? عینک بچه گانه شنا: این عینک به منظور محافظت از چشم به هنگام شنا در استخر یا در آبهای آزاد استفاده می‌شوند و معمولاً تأثیر خاصی بر میزان بینایی فرد ندارند. طراحی این عینک‌ها به صورتی است که اطراف چشم را به طور کامل پوشش می‌دهند و مانع از ورود آب به داخل چشم و تأثیر مواد داخل آن بر روی ساختار چشم می‌شوند. این عینک‌ها عمدتاً از جنس پلاستیک بوده و انعطاف پذیری بالایی دارند.
  • ???? عینک بچه گانه نشکن: این دسته تقریباً می‌تواند همه موارد فوق را شامل شود و در واقع یک نوع خاص از عینکهای بچه گانه است که برای این مقاومت در برابر سقوط و ضربه طراحی شده‌اند. معمولاً در ساخت عینک‌های نشکن از مواد پلاستیکی مانند نایلون به صورت ترکیبی استفاده می‌شود که جنس‌های مختلف آنها مانند گلی آمید، گریل آمید و تورگ آمید در بازار موجود هستند. البته جنس‌های دیگری مانند استیل زنگ نزن و یا آلیاژهای تیتانیوم نیز می‌توانند در بین عینک‌های نشکن قرار گیرند.

عینک بچه

نکاتی در مورد جنس فریم و شیشه عینک بچه گانه

با وجود اینکه افراد بزرگسال در مورد انتخاب جنس و شکل فریم عینک خود حساسیت بالایی به خرج می‌دهند، اما به عقیده ما مسئله انتخاب جنس فریم و شیشه عینک بچگانه اهمیت بالایی دارد و باید خانواده‌ها به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند. یکی از مهمترین موادی که برای ساخت این عینک‌ها استفاده می‌شود، استفاده از پلی کربنات و ترای وکس (Trivex) در ساخت عدسی‌های آنهاست و اینکه انتخاب بهترین مارک عدسی طبی ضروری میباشد.

البته در برخی موارد شاهد استفاده از عدسی‌های پلاستیکی نیز هستیم؛ اما عدسی‌های پلی کربنات و ترای وکس از وزن کمتری برخوردار بوده و برای کودک راحت‌تر است. در برخی موارد دیگر جنس عینک بچه گانه از شیشه انتخاب می‌شود. شیشه در برابر ضربه مقاومت کمتری دارد و وزن آن سنگین‌تر است، به همین دلیل برای کودکان استفاده از این عینک‌ها توصیه نمی‌شود.

در

در مورد جنس فریم عینک گزینه‌های مختلفی مانند پلاستیک، فلز، کائوچو و حتی چوب نیز وجود دارد که انتخاب بین آنها بیشتر سلیقه‌ای است. عینک‌های فلزی مقاومت بالاتری دارند، اما به خاطر داشته باشید که وزن آنها سنگین‌تر است. این در حالی است که  فریم‌های پلاستیکی انعطاف‌پذیری بیشتری دارند و در برابر خم شدن و شکستگی مقاومت بالاتری دارند. بنابراین با توجه به رفتارهای کودک خود می‌توانید جنس فریم عینک را از مواد مختلف انتخاب کنید.

در مورد انتخاب جنس فریم عینک از فلز باید با آلیاژهای مختلف آنها توجه داشته باشیم. امروزه فریم‌های مختلفی از جنس مونل، آلیاژهای تیتانیوم و بتا تیتانیوم، ترکیب آلیاژ تیتانیوم و فلزاتی مانند نیکل و مس، فولاد زنگ نزن یا همان استنلس استیل،  فریم‌های آلومینیومی و همچنین فلکسون در بازار موجود است که انتخاب بین آنها باید با توجه به کاربرد عینک و همچنین طراحی آن صورت گیرد. البته در مورد انتخاب عینک بچگانه توصیه می‌شود که حتماً به سراغ عینک‌هایی با انعطاف پذیری بالا و عینک‌های نشکن بروید.

عینک بچه گانه

نکاتی در مورد قیمت عینک بچه گانه

زمانی که به دنبال انتخاب عینک بچه گانه هستید، به فاکتورهای مختلفی مانند جنس شیشه، جنس فریم، کاربرد عینک، شکل ظاهری آنها و حتی برندهای تولیدکننده توجه می‌کنید. این موضوع نشان می‌دهد که هر کدام از این فاکتورها تا چه اندازه برای شما اهمیت دارد و رعایت قوانین و استاندارد در مورد هر کدام از آنها، چه تاثیری بر سلامت چشم و بینایی کودک شما خواهد داشت.

متاسفانه امروزه در برخی از شرکت‌ها و وب سایت‌ها شاهد استفاده از تبلیغات عینک بچه گانه ارزان هستیم که این موضوع هیچ ریشه قانونی و یا علمی ندارد. به همان ترتیبی که در مورد انتخاب فنی و کاربردی عینک صورت می‌گیرد، قیمت عینک بچه گانه نیز تغییر می‌کند و ممکن است بالا یا پایین برود. هرچه کیفیت جنس به کار رفته در این عینک‌ها بالاتر باشد، قیمت عینک مورد نظر بالاتر است. یک قاعده کلی در بازار وجود دارد که هرچه محبوبیت یک برند در سطح بازار بیشتر باشد، تقاضا برای محصول آن برند بیشتر بوده و این موضوع باعث افزایش قیمت محصولات آن‌ها می‌شود.

البته در مطالب بعدی در مورد قیمت عینک بچه گانه به طور کامل توضیح خواهیم داد و در مطالب قبلی نشان دادیم که قیمت لنز طبی تحت تأثیر چه عواملی تغییر می‌کند

عینک بچه گانه

عینک بچه گانه | برخی از برندهای معروف تولید کننده 

وقتی که قصد خرید عینک بچه گانه را دارید، احتمالاً تلاش می‌کنید که به سراغ بهترین برند موجود در بازار بروید و سعی کنید از محصولات آنها استفاده کنید. این به این دلیل است که برندهای معروف مدت زمان بیشتری در بازار حضور داشته‌اند و می‌دانند که نیاز مشتریان در مورد عینک‌های طبی و غیر طبی به چه صورت است. در حال حاضر در بازار ایران برندهای مختلفی در حوزه تولید عینک فعالیت دارند که می‌توان به شرکت‌های ری بن (Ray ban)، اکسزییس (Oxibis)، لوکینو (Lookino)، و جولبو (Julbo) اشاره کرد.

بنابراین برای اینکه شما نیز بتوانید بهترین انتخاب ممکن از لحاظ برند داشته باشید، به سه مورد از معروف‌ترین برندهای تولید کننده عینک بچه گانه اشاره می‌کنیم.:

  • ???? شرکت جولبو :

    همه ما این شرکت را به عنوان تولید کننده یک شرکت عینک ورزشی اسپرت و عینک اسکی می‌شناسیم، اما در زمینه تولید عینک بچه گانه نیز فعالیت دارند و عینک‌های آنها در مدلهای مختلف به صورت طرح اسپرت عرضه می‌شوند. عینک‌های تولیدی این شرکت در رده سنی کودک و نوجوان بسیار شناخته شده و معروف هستند و بینا اپتیک افتخار نمایندگی این برند را از سال 1393 تا به حال را دارد.

  • ???? شرکت لوک :

    این شرکت ایتالیایی در تولید عینک‌های سبک و انعطاف پذیر تبحر بالایی دارد و می‌توان عینک‌های نشکن را به عنوان معروف‌ترین محصول این شرکت معرفی کرد. عینک‌های با دسته فلزی سبک و مقاوم در برابر خوردگی از دیگر محصولات شرکت لوک هست که اسم برند مخصوص کودکان در این گروه لوکینو Lookino میباشد .

  • ???? شرکت ری بن : این شرکت ایتالیایی از قدیم الایام در بازار ایران فعالیت داشته و عینک‌های آفتابی او در مناطق جنوبی کشور به عنوان یک برند محبوب شناخته می‌شود. این شرکت در زمینه تولید عینک بچه گانه نیز فعالیت دارد و از مهمترین ویژگی آنها می‌توان به فریم یکدست و وزن سبک عینکها اشاره کرد.

در این مطلب تلاش شد که تمامی اطلاعات لازم در مورد عینک‌های بچه گانه را در قالب‌های مختلف ارائه دهیم تا شما نیز بتوانید از آن به عنوان یک راهنمای خرید استفاده کنید. برای پاسخ به سؤالات و ابهامات خود می‌توانید با کارشناسان ما در بینا اپتیک در تماس باشید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

One thought on “عینک بچه گانه | همه آنچه که باید در مورد عینک بچه گانه بدانید !

  1. اشتراک ها: راهنمای انتخاب لنز عینک | بهترینها را برای خود تان و نزدیکانتان بخواهید !!

دیدگاهتان را بنویسید