قیمت لنز عینک | عوامل مؤثر بر آن

قیمت لنز عینک | عوامل مؤثر بر آن

واقعیتی که در مورد حوزه عینک سازی و فروش اینترنتی عینک طبی وجود دارد این است که بیشتر مراجعه کنندگان در گام ابتدایی به دنبال اطلاع از قیمت لنز عینک هستند. شما اگر همین الان به صفحه خرید لنز عینک مراجعه کنید، برای هر کدام از محصولات قیمتی گذاشته شده است. این قیمت‌ها قطعی نیستند و شما برای اطلاع از وضعیت آنها لازم است که با پشتیبانی سایت تماس بگیرید. البته این مشکل از ما نیست و تقریباً همه هم صنفان حوزه تولید عینک طبی با این مشکل مواجه هستند.

حقیقت ماجرا این است که قیمت لنز عینک با توجه به فاکتورهای مختلف تغییر می‌کند و هر کدام از این فاکتورها میزان تأثیر متفاوتی دارد. به عنوان مثال، ماده اولیه بکار رفته در ساخت عدسی عینک مهم‌ترین و اصلی‌ترین فاکتور در قیمت‌گذاری آنها هستند. حالا با ما همراه باشید تا این موضوع را از جهات مختلف بررسی کنیم.

عینک طبی

جنس به عنوان مهمترین فاکتور در قیمت لنز عینک

اولین چیزی که شما در خرید عینک طبی باید انتخاب کنید، جنس عدسی عینک است. در مطالب قبل به مواد اولیه بکار رفته در ساخت عینک طبی اشاره کردیم و خصوصیات هر کدام از آنها را معرفی کردیم. به طور کلی این فاکتور را می‌توانیم به پنج گروه تقسیم کنیم:

  • لنزهای شیشه‌ای: این دسته از عدسی‌های عینک طبی وزن بالایی دارند، مقاومت آنها در برابر خط و خش پایین است، وضوح خوبی در نشان دادن نور و تصاویر دارند و از جمله عدسی‌های ارزان قیمت محسوب می‌شوند.
  • لنزهای پلی کربنات: این لنزها وزن سبک‌تری نسبت به عدسی‌های شیشه‌ای دارند، مقاومت آنها در برابر شکستن و خط و خش بالاست، وضوح دید خوبی می‌دهند و قیمت آنها نسبت به عدسی‌های شیشه‌ای بالاتر است.
  • لنزهای پلاستیکی: این لنزها از جمله محصولات ارزان قیمت با وزن سبک شناخته می‌شوند که معمولاً در عینک طبی کودکان از آنها استفاده می‌شود. این عدسی‌ها نشکن هستند اما کیفیت دید بالایی ندارند و مقاومت آنها در برابر خط و خش کم است.
  • لنزهای پلاستیکی با شاخص بالا: به عنوان عدسی‌های مدرن در حوزه عینک طبی شناخته می‌شوند، کیفیت دید خوبی دارند، برای ساخت عدسی فوق فشرده مناسب هستند، نسبت به گزینه‌های دیگر گران‌تر هستند.
  • لنزهای تریوکس: به عنوان جدیدترین محصولات حوزه عینک‌سازی شناخته می‌شوند، کیفیت دید خوبی مانند لنزهای پلی کربنات دارند، قیمت آنها در سطح لنزهای پلی کربنات است و از لحاظ عدد ابه بالاترین کیفیت ممکن را نشان می‌دهند.

با این تفاسیر می‌توان لنزهای پلاستیکی با شاخص بالا و لنزهای پلی کربنات را گران قیمت‌ترین عدسی عینک طبی و لنزهای پلاستیکی را ارزانترین عدسی عینک طبی معرفی کرد.

نمره لنز عینک

عینک طبی

با توجه به ساختاری که برای لنز عینک طبی به کار برده می‌شود، هر کدام از آنها قابلیت پوشش دادن سطح متفاوتی از بینایی فرد را دارند. بهترین گزینه‌ها در بازار می‌توانند نمره چشم بین 4- تا 12- را پوشش دهند و سایر گزینه‌ها بین این دو مورد قرار می‌گیرند. معمولاً هرچه چشم فرد ضعیف‌تر باشد، لازم است که از عدسی‌های قوی‌تری برای آنها استفاده شود و این باعث بالا رفتن قیمت لنز عینک می‌شود.

به عنوان مثال، افراد با قدرت دید کم یا باید از عینک‌های پلی کربنات با ضخامت بالا استفاده کنند یا بهتر است به سراغ عدسی پلاستیکی با شاخص بالا بروند که امکان استفاده از قطر عدسی پایین را به ما می‌دهند. این دو گزینه قیمت بالایی در بازار دارند. این در حالی است که افراد با نمره چشم پایین‌تر، برای انتخاب عدسی مشکلی ندارند و طبیعتاً گزینه‌های ارزان‌تری برای آنها در بازار وجود دارد.

طراحی خاص برای عدسی عینک طبی

عدسی پرگرسیو

اگر به فهرست محصولات ما در زمینه عینک طبی توجه کنید، گزینه‌های متعددی پیش روی شما قرار می‌گیرد که با توجه به شرایط چشم و بینایی خود می‌توانید از آنها استفاده کنید. برخی از این عدسی‌ها برای مشکلی مانند آستیگمات، برخی از آنها برای عدم تطابق عدسی چشم و برخی از آنها برای مقابله با نورهای انعکاسی به کار گرفته می‌شوند. هر کدام از این ویژگی‌ها باعث تغییر قیمت لنز عینک می‌شود. به عنوان مثال:

  • عدسی آستیگمات: این عدسی‌ها برای برطرف کردن مشکلات سطح چشم افراد مبتلا به آستیگماتیسم مناسب هستند و قیمت آنها نسبت به عددی معمولی بالاتر است.
  • عدسی تکدید: این عدسی‌ها دارای یک نقطه کانونی در تمام سطح خود هستند و افراد عینکی مجبور هستند که برای دیدن تصاویر دور و نزدیک دائماً سر یا عینک خود را حرکت دهند.
  • عدسی بایفوکال دودید: این عدسی‌ها دارای دو نقطه کانونی متفاوت برای دیدن تصاویر دور و نزدیک هستند که معمولاً قسمت بالای عدسی برای نمای دور و قسمت پایین آن برای نمای نزدیک مناسب است. قیمت عدسی دودید بیشتر از عدسی‌های تک دید است.
  • عدسی پروگرسیو: در این عدسی‌ها روند تغییر دید فرد از دید دور به دید نزدیک به صورت تدریجی رخ می‌دهد و فضای بین آنها برای دید متوسط مناسب است. مزیت این عدسی‌ها این است که افرادی که قدرت تطبیق پذیری عدسی چشم در آن‌ها کاهش یافته است می‌توانند از این گزینه استفاده کنند. قیمت عدسی پروگرسیو نسبت به سایر محصولات بالاتر است.

ویژگی‌های اضافی برای لنز عینک طبی

در اینجا منظور ما از ویژگی‌های اضافی، قابلیت‌هایی هستند که در قالب پوشش برای عدسی عینک به کار گرفته می‌شوند و در نتیجه بر روی قیمت لنز طبی تأثیر گذار هستند. اگر شما به صفحه عدسی عینک در سایت بینا اپتیک مراجعه کنید متوجه می‌شوید که انواع مختلفی از این پوشش‌ها به کار گرفته شده است و طبیعتاً بر قیمت نهایی محصول هم تأثیر گذار هستند. به عنوان مثال:

  • قیمت لنز عینک |پوشش آنتی رفلکس: باعث می‌شود که سطح عدسی عینک نور رسیده به آن را منعکس نکند و در نتیجه هویت رنگ‌ها و تصاویر به شکل بهتری نشان داده شود. این پوشش در ایجاد کنتراست بالا و وضوح تصویر نقش دارد و باعث افزایش قیمت لنز عینک می‌شود در واقع گران تر از بدون پوشش ها هستند.
  • قیمت لنز عینک |عدسی بلوکات: برای جلوگیری از تأثیر نور آبی صفحه کامپیوتر و صفحه گوشی هوشمند بر روی چشم است. این ویژگی هم در کنار سایر پوشش‌ها می‌تواند قیمت عدسی عینک را بالاتر ببرد و از آنتی رفلکس ها و موارد ذکر شده بسیار گرانتر است چون تکنولوژی بالاتری دارد.

رنگی بودن لنزها

عینک آفتابی

برخی از افراد با توجه به شرایط بینایی خود و همچنین شرایط حرفه‌ای مانند رانندگی ممکن است نیاز به لنزهای رنگی داشته باشند. این عدسی‌ها با توجه به شرایط خاص خود تأثیر مستقیمی بر شفافیت تصاویر و وضوح دید فرد دارند و باعث ایجاد کنتراست در تصاویر می‌شود. به همین دلیل است که معمولاً قیمت لنزهای رنگی نسبت به لنزهای معمولی بالاتر است.

برند تولید کننده لنز عینک

آخرین مورد تأثیر گذار بر قیمت لنز عینک مربوط به برند تولید کننده آنهاست. این یک روال طبیعی در قیمت گذاری این محصولات و در روند کلی بازار است. به طور کلی لنزهایی که در سطح بازار محبوبیت بالاتری دارند و از طرف دیگر خدمات و گارانتی آنها بهتر است، از قیمت بالاتری در بازار برخوردار هستند. به عنوان مثال شرکت‌های ایتالیایی در زمینه تولید عدسی‌های عینک طبی سبک‌های جدید و متفاوتی معرفی می‌کنند و به همین دلیل قیمت عدسی ایتالیایی معمولاً بالاست.

نمونه‌های مختلف دیگری مانند عدسی آلمانی، عدسی فرانسوی و عدسی ژاپنی در بازار و در وبسایت بینا اپتیک وجود دارد که شما می‌توانید قیمت آنها را به شکل دقیق در سایت ما پیدا کنید. در نهایت از برندهای دیگری مانند عدسی هویا یا عدسی اپتکس در بازار وجود دارد که قیمت آنها هم با یکدیگر متفاوت است. در اینجا بهتر است که شما با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید تا اطلاعات بهتر و دقیق‌تر را در اختیار شما قرار دهند.

به خاطر داشته باشید که قیمت لنز عینک چیزی نیست که شما با در نظر گرفتن تنها یک فاکتور به نتیجه نهایی خود برسید. بلکه شما باید نسخه نوشته شده توسط دکتر را به یک عینک فروشی عینک ساز بدهید تا آنها ویژگی‌های مختلف را در اختیار شما قرار دهند و قیمت نهایی را به شما اعلام کنند. خوشحال می‌شویم که سؤالات احتمالی یا ابهامات خود را در بخش نظرات بنویسید تا سایر کاربران هم از آنها استفاده کنند.

چهار مقاله زیر  در زمینه قیمت لنز عینک و خرید عدسی طبی به شما کمک خواهد کرد:

  • راهنمای خرید لنز طبی آستیگمات و خصوصیات آنها
  • همه آنچه باید در مورد عدسی طبی فوق فشرده بدانید
  • همه اطلاعاتی که در مورد لنز عینک طبی نیاز دارید را اینجا پیدا کنید
  • 12 نکته مراقبت از چشم در برابر نور آبی

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید