راهنمای از بین بردن خط و خش عدسی عینک آفتابی

راهنمای از بین بردن خط و خش عدسی عینک آفتابی

یکی از بدترین اتفاقاتی که بعد از خرید عینک آفتابی ممکن است برای شما رخ دهد، این است که به دلیل افتادن عینک یا برخورد آن با یک سطح زبر شاهد ظهور خط و خش عدسی عینک آفتابی باشیم. این موضوع زمانی که مبلغ بالایی برای خرید عینک آفتابی اصل پرداخت کرده باشیم ناراحت‌کننده‌تر هم هست. قیمت عینک آفتابی به شکلی است که شما برای عینک‌های اورجینال مجبور به پرداخت قیمت بالاتری هستید و این موضوع مراقبت از آنها را حساس‌تر می‌کند.

اما در هر صورت، به دلیل کوتاهی مو یا به هر دلیل دیگری ممکن است شاهد وجود خراشیدگی در سطح آنها باشیم. به جای ناراحتی ما به شما خواهیم گفت که برای از بین بردن خط و خش عدسی عینک آفتابی از چه راهکارهایی استفاده کنید که هم ساده بوده و هم خط و خش را به طور کامل از بین ببرد.

راهکار اول؛ استفاده از خمیر دندان برای از بین بردن خط و خش عدسی عینک آفتابی

ابتدا از ساده‌ترین راهکار برای از بین بردن خراشیدگی عدسی استفاده می‌کنیم. این روش برای عینک‌هایی که خراشیدگی کوچک دارند، راهکار بسیار مناسبی است و خیلی راحت می‌توانیم نتیجه بگیریم. اولین راهکار، استفاده از خمیر دندان است. اصولاً خمیردندان‌ها برای پاک کردن دندان حاوی ذرات بسیار ریزی هستند که می‌توانند سطح را مانند سمباده صاف کنند. این ویژگی به ما در از بین بردن خط و خش عدسی عینک آفتابی کمک می‌کند. برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید:

 

شستن عینک

  • یک پارچه با بافت ریز و نرم یا یک پنبه کوچک پیدا کنید که زبر بودن آن به ساختار عینک لطمه نزند؛
  • برخی از خمیر دندان‌ها برای جرم گیری دندان طراحی شده‌اند و در آنها ذرات زبر و خشن وجود دارد، پس ترجیحاً به سراغ آنها نروید و از خمیر دندان معمولی استفاده کنید.
  • به اندازه یک دانه نخود از خمیر دندان را بر روی پارچه کتان یا بر روی پنبه کوچک بکشانید. اندازه بیش از حد خمیر دندان به عینک لطمه می زند و توپ پنبه‌ای برای صاف کردن سطح عدسی ایده‌آل است. اگر به خاطر داشته باشید در مطلب، راهکارهای ساده و بی هزینه برای از بین بردن خط و خش عدسی عینک، اشاره کردیم که حرکت دایره‌ای برای پاک کردن عدسی نداشته باشید. اما در اینجا لازم است که توپ پنبه‌ای و خمیر دندان را به مدت ۱۰ ثانیه بر روی قسمت خراشیدگی حرکت دهید.
  • بعد از چرخاندن خمیر دندان، می‌توانید عدسی خود را با جریان ثابت آب سرد بشویید. شدت جریان آب را خیلی زیاد کنید و مطمئن شوید که خمیر دندان‌ها را به طور کامل پاک کرده‌اید. باقی ماندن خمیر دندان بر روی عینک دودی باعث ظاهر نامناسب و لطمه به ساختار آن می‌شود.
  • بعد از شست و شوی عدسی، می‌توانید عینک آفتابی خود را با یک پارچه نرم و با بافت ریز خشک کنید. استفاده از پارچه‌های با بافت درشت می‌تواند براحتی به عینک آفتابی شما لطمه بزند.
  • برای از بین بردن خط و خش عدسی عینک آفتابی لازم است که بعد از انجام این کارها، آن را در جلوی نور خورشید امتحان کنید. اگر موفق شده باشید که با خشک کردن عینک می‌توانید از آن استفاده کنید. اما اگر هنوز هم اثر خراش بر روی عدسی عینک دیده می‌شود، لازم است که با خمیر دندان و توپ پنبه‌ای چند بار این کار را تکرار کنید تا از پاک شدن خط و خش مطمئن شوید.

شستن عینک

راهکار دوم؛ استفاده از ترکیب جوش شیرین و آب برای از بین بردن خط و خش عدسی عینک آفتابی

جوش شیرین به دلیل خاصیت قلیایی خود یکی از بهترین ترکیبات برای از بین بردن خط و خش عدسی عینک آفتابی و حتی برای پاک کردن سطح گاز رومیزی و سایر سطوح شیشه‌ای است. این ترکیب می‌تواند شفافیت و وضوح عدسی عینک را به حالت قبل برگرداند. البته این روش برای کسانی که عینک آفتابی آنها دچار خراش بزرگ شده و مایل به خرید عینک آفتابی جدید نیستند کاربرد دارد. در این مورد مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • آب و جوش شیرین را با ترکیب ۱ به ۲ مخلوط کنید. در حقیقت حجم جوش شیرین باید دو برابر حجم آب باشد و مقدار ترکیبی که آماده می‌کنید به تعداد خراش‌ها و میزان خراشیدگی سطح عدسی بستگی دارد.
  • ترکیب به دست آمده را به طور کامل مخلوط کنید. توجه داشته باشید که مخلوط به دست آمده خیلی آبکی نباشد که تاثیری در از بین بردن خط و خش عدسی عینک آفتابی نخواهد داشت.
  • بهتر است از یک توپ پنبه‌ای برای مالیدن مخلوط جوش شیرین بر روی عدسی عینک استفاده کنید. باز هم مانند روش قبل به همان اندازه یک نخود استفاده کنید.
  • خمیر به دست آمده را به مدت ۱۰ ثانیه و با حرکت دایره‌ای بر روی سطح عدسی بکشانید.
  • در نهایت می‌توانید از آب سرد یا آب در دمای اتاق برای شستن جوش شیرین استفاده کنید. به شکاف‌ها و درزه‌ها توجه داشته باشید که جوش شیرین در آن باقی نمانده باشد.
  • از یک پارچه نرم و با بافت ریز برای پاک کردن سطح عدسی عینک استفاده کنید. باز هم استفاده از پارچه زبر ممنوع! معمولاً پارچه‌های میکرو فیبر در داروخانه‌ها موجود هستند که می‌توانید از آن استفاده کنید.
  • عینک آفتابی خود را در زیر نور خورشید امتحان کنید و مطمئن شوید که خراشیدگی بر روی آن باقی نمانده باشد. اگر هنوز هم جای خراش باقی مانده است، می‌توانید برای چند بار این کار را تکرار کنید.

عینک آفتابی

راهکار سوم؛ استفاده از پولیش خودرو یا واکس سرویس مبلمان برای از بین بردن خط و خش عدسی عینک آفتابی

سومین راهکار برای از بین بردن خط و خش عدسی عینک آفتابی این است که به سراغ پولیش خودرو یا واکس سرویس مبلمان منزل خود بروید. این ترکیبات شیمیایی به عنوان بهترین گزینه برای پاک کردن خش سطح عینک آفتابی، به طور ویژه عدسی‌های پلاستیکی شناخته می‌شود.  در انتخاب آنها از پاک‌کننده‌های ساینده یا اسیدی استفاده نکنید که بدون شک به عینک شما آسیب میزند و مجدداً باید به سراغ اطلاع از قیمت عینک آفتابی بروید! برای استفاده از این روش باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • به اندازه یک دانه نخود از ماده مورد نظر را بر روی یک پارچه نرم یا بر روی یک توپ پنبه‌ای بمالید. توجه کنید که از اسفنج یا مواد پلاستیکی مشبک یا حتی پارچه‌های بافته شده با پشم شیشه استفاده نکنید. این پارچه‌ها فقط به عینک آفتابی شما صدمه می‌زنند.
  • همانند روش‌های قبلی، ماده پولیش خودرو یا واکس سرویس مبلمان منزل را به مدت ۱۰ ثانیه و با حرکت آرام بر روی عدسی عینک آفتابی بکشانید. جالب است بدانید که پولیش می‌تواند به جاهای خالی به وجود آمده بر روی عدسی عینک هم کمک کند.
  • از یک پارچه نرم و بدون پرز برای پاک کردن عدسی استفاده کنید. لازم است که پارچه استفاده شده کاملاً خشک باشد تا اثر باقی مانده از ماده پولیش را از بین ببرند و سطح ان به طور کامل خشک شود.
  • در این روش نیازی به شستشوی سطح عدسی عینک ندارید و فقط عینک را در جلوی آفتاب امتحان کنید که خراش باقی نمانده باشد. استفاده از پولیش و مواد دیگر باید به اندازه انجام شود که از پاک شدن تمامی خراش‌ها و از بین رفتن آنها مطمئن شوید.

این مطلب می‌تواند بهترین پیشنهاد برای کسانی باشد که از عینک کوهنوردی استفاده می‌کنند. عینک‌های کوهنوردی در شرایط سخت استفاده می‌شوند و احتمال برخورد مواد مختلف با آنها وجود دارد. از طرف دیگر قرار گرفتن عینک در کنار سایر تجهیزات کوهنوردی و احتمال سقوط آن در کوه می‌تواند باعث ایجاد خراش در سطح آنها شود. بنابراین می‌توان از این روش‌های معمولی برای از بین بردن خراش عدسی عینک آفتابی استفاده کرد و به راحتی از آن نتیجه گرفت.

در انتها می‌توانید از دو بخش خرید عینک آفتابی مردانه و خرید عینک آفتابی زنانه برای انتخاب بهترین گزینه خود استفاده کنید. کارشناسان ما در گروه بی نهایت در کنار شما هستند تا به ابهامات شما پاسخ دهند.

شما میتوانید در این خصوص مقاله “ راهکارهای ساده و بی هزینه برای از بین بردن خط و خش عدسی عینک ” را نیز مطالعه نمائید .

دیدگاهتان را بنویسید