آرایش و لنز طبی | وقتی هوا گرمه حواسم به لنز طبی ام باشه یا به آرایشم !!

آرایش و لنز طبی | وقتی هوا گرمه حواسم به لنز طبی ام باشه یا به آرایشم !!

استفاده از لنز طبی یا در هر صورت لنزهای تماسی به این معنی نیست که روال طبیعی مانند انسان‌های سالم را خواهید داشت و این ممکن است در مورد آرایش کردن در بانوان هم صادق باشد. در حقیقت استفاده از لنزها این فرصت را به شما می‌دهد که بینایی خود را به حالت طبیعی برسانید و رنگ چشم خود را به شکل دلخواه تغییر دهید. اما این تغییر وضعیت به معنای فراموش کردن وضعیت قبلی نیست و باید شرایط شخصی خود را در نظر بگیرید.

همه ما می‌دانیم که لنزهای تماسی به ما اجازه می‌دهند که آزادی عمل بیشتری نسبت به عینک داشته باشیم و ظاهر خود را به شکل طبیعی‌تر نشان دهیم. اما:

  • آیا سرمای زمستان یا گرمای تابستان یا هوای متغیر بهار را فراموش کرده‌اید؟
  • آیا تأثیر مواد آلرژن و ورود آنها به زیر لنز طبی در فصل زمستان را فراموش کرده‌اید؟
  • آیا تاثیری که گرمای هوا در فصل تابستان بر روی چشم می‌گذارد را فراموش کرده‌اید؟
  • آیا ذوب شدن مواد آرایشی در فصل تابستان و ورود آنها به داخل چشم را فراموش کرده‌اید؟
  • آیا به مسئله آب تنی و ورود به استخر در فصل تابستان فکر کرده‌اید؟

در این مطلب می‌خواهیم به شکلی متفاوت به بررسی استفاده از لنز طبی و لنزهای تماسی در فصل تابستان بپردازیم و نکات آرایشی تابستانه را برای بانوان و افراد شاغل در این محدوده زمانی ذکر کنیم.

لنز طبی رنگی
قبل از هر چیزی؛ انتخاب لنز طبی و محصولات آرایشی با مشورت چشم پزشک و با آزمایش

این یک موضوع کاملاً طبیعی و بدیهی است که خرید لنز طبی باید با نظر چشم پزشک و با مشورت آنها انجام گیرد. در طرف مقابل هم برخی از محصولات آرایشی باعث ایجاد حساسیت در لنزهای تماسی شده و فرد به حساسیت چشم مبتلا می‌شود. بنابراین انتخاب لنز و انتخاب مواد آرایشی باید با بررسی‌های چشم‌پزشکی انجام گیرد و مشخص شود که مواد تشکیل دهنده آنها باعث بروز حساسیت در چشم نمی‌شود. به طور کلی اگر از لنز طبی یا از عینک طبی استفاده می‌کنید، در انتخاب لوازم آرایشی به علامت‌هایی مانند ‘paraben-free’, ‘fragrance-free’، ‘oil-free’ توجه کنید که نشان دهنده مناسب بودن آن‌ها برای فصل تابستان و برای لنزهای تماسی است.

بدانید که چه زمانی باید از مواد آرایشی دوری کنید

آرایش و لنز طبی | اگر بعد از استفاده از یک محصول خاص، متوجه تغییراتی در سلامت چشم خود شدید، به سمت آن نروید. مشکلات رایج شامل قرمزی چشم، تحریک شدن چشم و خارش چشم مشکلاتی هستند که معمولاً در اثر استفاده از مواد آرایشی به وجود می‌آیند. برای جلوگیری از واکنش‌های آلرژیک، باید ببینید که مواد اولیه موجود در محصول به چه صورت است. بطور کلی وجود علامت یا نوشته hypo-allergenic یا ساخته شده از مواد اولیه بدون واکنش آلرژیک، علامت خوبی برای انتخاب محصول به عنوان ماده آرایشی تابستانه است و می‌توانید از حساسیت‌زا نبودن آن مطمئن شوید.

وسایل آرایشی شخصی هستند!

متاسفانه یکی از بزرگترین اشتباهاتی که توسط بانوان رخ می‌دهد و برای کسانی که از لنز طبی و لنز رنگی استفاده می‌کنند بسیار خطرناک است، در اختیار دیگران قرار دادن لوازم آرایشی است. لوازم آرایشی می‌توانند به عنوان عامل انتقال باکتری شناخته شوند و منجر به عفونت چشمی شوند. این امر به طور ویژه به هنگام استفاده از محصولات آرایشی مربوط به چشم، مانند ریمل، مژه و سایه چشم دیده می‌شود.

حساسیت در خرید لنز رنگی می‌تواند در این مورد به ما کمک کند. انتخاب یک رنگ مناسب و متناسب با سلیقه ما چیزی است که ما را از استفاده از وسایل دیگران مصون می‌دارد. در واقع ما به عنوان خریدار باید به سراغ رنگ ایده آل برای لنز خود باشیم تا هوس استفاده از وسایل دیگران را نداشته باشیم و خود را در معرض عفونت چشمی قرار ندهیم.

لنز چشم

لوازم آرایش خود را هر چند وقت یکبار تمیز کنید

به خاطر داشته باشید که هر چند هفته یک بار برسهای آرایش خود را کاملاً تمیز کنید و از ایجاد گرد و خاک و باکتری بر روی آنها جلوگیری کنید. تهیه لوازم تمیز کننده مخصوص لوازم آرایش صورت و همچنین استفاده از ورقه‌های اضافی و مواد ضدعفونی کننده راهکارهای خوبی برای تمیز نگه داشتن لوازم آرایشی است. استفاده از یک صابون بدون عطر و بو و با یک فرمول ساده می‌تواند لوازم آرایشی شما را تمیز نگه دارد. برای پاک کردن لنزهایتان هم می‌توانید از محلول شستشوی لنز استفاده کنید که راهکاری بسیار ساده و جذاب به نظر می‌رسد.

استفاده از لنزهای طبی رنگی

آرایش و لنز طبی | یکی دیگر از نکات آرایشی تابستانه برای کسانی که از لنزهای تماسی استفاده می‌کنند، بهره بردن از لنز طبی رنگی است. این لنزها در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند و کارایی آنها با یکدیگر متفاوت است. در حقیقت این لنزها علاوه بر تأثیر بر بینایی فرد و بهبود آن، در طیف‌های مختلف رنگ تولید می‌شوند و فرد ظاهری متفاوت نسبت به قبل پیدا می‌کند.

برای کسانی که به دنبال تغییر وضعیت ظاهری خود هستند و می‌خواهند تغییر قابل توجه اما طبیعی داشته باشند، لنزهای فرشلوک FreshLook یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار هستند. این لنزها دارای تکنولوژی ترکیبی رنگی منحصر به فرد بوده که قابلیت ترکیب رنگ با چشم شخص را دارند و زیبایی برای چشم فرد به وجود می‌آورد.

کسانی که دارای حساسیت هستند، باید از لنزهای حاوی رطوبت و هیدراتاسیون بهره ببرند که هیدراته کردن سطح چشم را راحت‌تر می‌کنند. در این مورد استفاده از لنزهای رنگی ایراپتیکس گزینه خوبی به شمار می‌رود. این لنزها از ماده هیدروژن سیلیکون ساخته می‌شوند و نسبت به لنزهای معمولی تا ۶ برابر میزان عبور اکسیژن بیشتری دارد.

اما اگر رنگ لنز برای شما اهمیت بالایی دارد و به دنبال یک گزینه راحت هستید، پیشنهاد ما استفاده از لنزهای تماسی رنگی روزانه است که برند فرشلوک روزانه بهترین گزینه موجود در بازار است.

لنز چشم

لنزهای تماسی را قبل از آرایش در چشم قرار دهید

ما معمولاً توصیه می‌کنیم که لنزهای تماسی خود را قبل از انجام آرایش در چشم قرار دهید، این موضوع برای جلوگیری از جاری شدن اشک و جمع شدن آب در داخل چشم جلوگیری می‌کند. هنگام استفاده از محصولات آرایشی خاص که احتمال تغییر رنگدانه چشم در آن وجود دارد مراقب باشید و مانع از ورود آنها به داخل چشم شوید. اگر از لنز طبی استفاده می‌کنید ترجیحاً از این مداد و خط چشم استفاده نکنید که به راحتی به داخل چشم منتقل می‌شوند و برای شما مشکل ساز می‌شود.

 سعی کنید از لنز طبی روزانه استفاده کنید

لنزهای تماسی روزانه به نظر گزینه بهتری برای آرایش چشم در طول روز و در فصل تابستان هستند. این لنزها یکبار مصرف بوده و در پایان روز می‌توانید آنها را دور بیندازید و حتی نیازی به تمیز کردن روزانه آنها ندارید. اگر به خرید لنز ماهیانه یا خرید لنز سالانه علاقه دارید باید به خاطر داشته باشید که به صورت روزانه آنها را نظافت کنید. در هر صورت استفاده از محلول شست و شوی چندمنظوره این فرصت را به شما می‌دهد که لنزها را به طور کامل تمیز شستشو داده و آنها را ضدعفونی کنید.

نکات ذکر شده در این مطلب به شما کمک می‌کند که به شکل مناسب و استاندارد موارد آرایشی تابستانه خود را انجام دهید و به صورت همزمان از لنز طبی استفاده کنید. توصیه می‌کنم که از بخش خرید لنز دیدن کنید تا با گزینه‌های مختلف ما آشنا شوید و پیشنهادات خود را در بخش نظرات مطرح کنید.

منبع: https://www.feelgoodcontacts.com/blog/summer-make-up-tips-for-contact-lens-wearers

دیدگاهتان را بنویسید