مزایا و معایب عدسی پروگرسیو | با توجه به نظر مصرف کنندگان

مزایا و معایب عدسی پروگرسیو با توجه به نظر مصرف کنندگان

مزایا و معایب عدسی پروگرسیو | اگر عدسی چشم شما برای تطبیق پذیری در دید دور و دید نزدیک دچار مشکل است یا بعد از سن ۴۰ سالگی دچار مشکل در دیدن تصاویر مختلف هستید، به احتمال زیاد متخصص چشم پزشکی به شما استفاده از عدسی پروگرسیو را پیشنهاد می دهد. عدسی ها که با عنوان عدسی تدریجی یا لنز تدریجی هم شناخته می‌شوند، نمونه مدرن و پیشرفته عدسی های تک دید و دو دید محسوب می شوند. طراحی عدسی های پروگرسیو به شکلی است که فرد به راحتی می تواند با استفاده از یک عینک طبی مسافت های مختلف را با بهترین کیفیت ممکن ببیند.

مطالب زیادی در بستر اینترنت در مورد مزایا و معایب عدسی پروگرسیو وجود دارد، اما در این مطلب می خواهیم این عدسی ها را از نظر مصرف کنندگان بررسی کنیم.

عدسی سفارشی رودن اشتوک

عدسی پروگرسیو چیست؟

عدسی پروگرسیو یا عدسی تدریجی به یک نوع عدسی طبی خاص گفته می شود که برای جبران عدم تطبیق عدسی استفاده می شود. وقتی که عدسی چشم شما تطبیق پذیری مناسبی نداشته باشد، بعد از دیدن اشیاء نزدیک، اگر به تصاویر دور نگاه کنید، عدسی چشم شما نیاز به زمان دارد تا بتواند خود را با شرایط جدید وفق دهد. در این صورت تصویر با کیفیتی دیده نمی شود و فرد هم برای دیدن مسافت نزدیک و هم برای دیدن مسافت دور دچار مشکل می شود.

حالا لنز پروگرسیو همان نقش عدسی چشم را بازی می‌کند و زمانی که فرد از حالت نگاه به مسافت دور به حالت نگاه به مسافت نزدیک تغییر وضعیت می دهد، نیازی به تغییر عدسی چشم نیست و این به او کمک می کند تصاویر را خوب و باکیفیت ببیند. در واقع این عدسی ها با استفاده از دستگاه برش لیزر آماده سازی شده اند و وضعیت دید عدسی به صورت کسری از میلیمتر تغییر می کند.

اما در مورد مزایا و معایب عدسی پروگرسیو می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

 مزایای عدسی پروگرسیو در قالب استاندارد

 

عدسی پرگرسیو

با توجه به نظر کاربران و همچنین تجربه ما در کار با عدسی های تدریجی، به طور کلی در مورد مزایای آنها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • قابل استفاده برای وضعیت دید متفاوت و نمره چشم متفاوت
  • عدم نیاز به استفاده از دو یا چند عینک برای دیدن مسافت های دور و نزدیک
  • امکان استفاده از آنها برای افراد مبتلا به نزدیک بینی و دوربینی
  • قدرت بالا در هماهنگی با وضعیت فرد برای کار های حساس مانند کار با کامپیوتر و مطالعه

 معایب عدسی پروگرسیو در قالب استاندارد

اگرچه مزایای  لنز تدریجی بسیار چشمگیر و قابل توجه هستند، اما چند ایراد در آنها وجود دارد که اکثر آنها قابل برطرف کردن هستند:

  • این عدسی ها به عنوان یک گزینه گرانقیمت شناخته می‌شوند
  • تطبیق و سازگاری با این عدسی ها زمان‌بر است و در ابتدا دچار سرگیجه و سردرد می شوید
  • برای کنار گذاشتن این عدسیها نیاز به زمان طولانی دارید تا به عدسی های جدید عادت کنید
  • محدوده دید شما فقط محدود به اندازه فریم عینک است و برای بالا بردن کیفیت دید باید روبروی فرد بنشینید

نظر کاربر شماره 1

“عینک طبی پروگرسیو برای افرادی ساخته شده که هم از نظر نزدیک بینی و هم از نظر دوربینی دچار مشکل هستند. این عینک‌ها به فرد کمک می‌کند که بدون تغییر عینک، مسافت های دور و نزدیک را به وضوح ببیند. علاوه بر این مزایا، این عدسی ها برای سالمندان گزینه مناسبی هستند و می توانند گزینه خوبی برای عینک مطالعه آنها باشند. با این حال، عدسی پروگرسیو نمی‌تواندمحدوده دید کافی برای فرد فراهم کند. بنابراین کسانی که از این عینک ها استفاده می کنند، باید هنگام صحبت کردن دقیقا رو به روی فرد باشند.”

تحلیل کلی: این کاربر به خوبی مزایای عدسی تدریجی را درک کرده و به شکل ظریفی محدود بودن دید فرد به عدسی عینک را نشان داده است. در واقع، فرد خارج از محدوده عدسی عینک تدریجی کیفیت دید خوبی ندارد.

 نظر کاربر شماره ۲

“عینک های پروگرسیو با داشتن یک کریدور متغیر از دید نزدیک نسبت به دید دور مشخص میشود، بنابراین این افراد می توانند اشیا را در مسافت های مختلف با وجود داشتن دوربینی و نزدیک  بینی بینند. از طرفی، این عدسی ها نیاز به تنظیم چشم انسان ندارند و باعث کاهش خستگی چشم می شوند. نکته مهم این است که عدسی پروگرسیو فتوکرومیک می‌تواند نور را به طور مداوم و بدون اختلال آن تنظیم کنند .

به طور همزمان این عدسی ها ظاهری همانند عینک های معمولی دارند و مشکلی برای پذیرفتن آنها وجود ندارد.

اگر چه عدسی تدریجی مزایای زیادی دارد، مشکلاتی مانند میدان دید کوچک و هزینه بالا از مهمترین ایرادات آنها محسوب می شود.

تحلیل کلی: این کار علاوه بر میدان دید کوچک، هزینه بالای عدسی را هم به عنوان یک نقطه منفی می داند و سایر موارد آنها تکراری هستند.

نظر کاربر شماره ۳

خب! چیزی که من تجربه کرده‌ام این است که عینک طبی تدریجی می تواند بسیار مفید باشد و مسافت های دور و نزدیک را به خوبی می توانید به کمک آن کنترل کنید. اما عدسی پروگرسیو باعث می‌شود که شما به عینکتان معتاد شوید و نمی‌توانید آن را کنار بگذارید. در واقع شما بعد از مدتی وضعیت چشم خود را با این عدسی ها هماهنگ می کنید و برای کنار گذاشتن آنها باید از جراحی لیزیک استفاده کنید.

تحلیل کلی: به نظر می‌رسد که این کاربر به خوبی مزایای عدسی های تدریجی را می شناسد، اما شاید به نوعی در استفاده بیش از حد از این عدسی ها اغراق کرده و در حقیقت فرد بعد از مدتی می‌تواند مجدداً از عدسی های معمولی استفاده کند.

نظر کاربر شماره ۴

عینک طبی تدریجی یک نوع خاص از عدسی بایفوکال است که برای افراد بالاتر از ۴۰ سال سن تجویز میشود. عدسی هم برای افراد نزدیک بین و هم برای افراد دوربین مناسب است و مانند یک سکه دو رو دارد. در این عدسی ها خط وجود دارد و شما به راحتی می توانید مسافت دور و نزدیک را ببینید و ناپیوستگی در آن مدت زمان عادت پذیری را کوتاه کرده است و شما نیاز به زمان کمتری برای تطبیق و سازگاری با این عدسی ها دارید و کمتر ممکن است در دچار سرگیجه شوید.

تحلیل کلی: این کاربر تحلیل جالب و کاملی از عینک طبی تدریجی داشته و مشخص است که لحظات مختلف آن را تجربه کرده است بویژه مدل بایفوکال را و در حقیقت، مزایا و معایب گفته شده توسط این کاربر در مورد این عدسی ها صادق هستند.

نظر کاربر شماره ۵

این عدسی انتخاب خوبی برای پوشش دادن نزدیک بینی و دوربینی است و به شما کمک می کند که کیفیت دید مطلوبی را هنگام تغییر وضعیت دید خود تجربه کنید. اگر در طول روز مجبور به استفاده از چند عینک هستید، با وجود این عدسی ها نیازی به تغییر آنها ندارید و به راحتی می توانید فواصل مختلف را پوشش دهید. در مورد معایب عدسی پروگرسیو هم می توان به تاری دید در شرایط تغییر نور محیطی و همچنین محدود بودن سطح دید فرد اشاره کرد.

تحلیل کلی: به نظر این کاربر تفاوت چندانی با نظرات قبلی گفته شده در مورد عدسی های تدریجی ندارد و به همان ویژگی ها اشاره کرده است.

 

با توجه به برند تولید کننده عدسی، مواد اولیه بکار رفته در ساخت عدسی، شرایط ساخت عدسی ها و شرایط خود فرد ممکن است کیفیت استفاده از لنز پروگرسیو در افراد مختلف با یکدیگر متفاوت باشد. پس اگر به شکل اختصاصی به دنبال بررسی موضوع در مورد خودتان هستید، از شماره های سایت استفاده کنید و با ما در گروه بینا اپتیک تماس بگیرید.

 

 

13 thoughts on “مزایا و معایب عدسی پروگرسیو | با توجه به نظر مصرف کنندگان

  1. ا م میگوید:

    من 52 سال سن دارم و از نوجوانی عینک داشته ام واین اواخر که از عینک تدریجی استفاده می کنم بسیار ناراضی هستم با وجود اینکه حدود هشت ماه است که استفاده می کنم هنوز تطابق کامل رخ نداده از عیب عمده آن می توان به دید بسیار محدود آن اشاره کرد که بسیار دست و پا گیر است در حقیقت شما دید خوب دور خود را با عینک معمولی فدای دید چندگانه می کنید

    • سعید میگوید:

      موافقم.تکنولوژی های جدید همیشه هم خوب نیستند.منتها این شگرد فروشندگان است که با بازاریابی و البته تبلیغ(بزرگ جلوه دادن)سعی می کنند منابع درآمدی جدید درست کنند.البته بعضی ها هم هستند که دنبال مسائل روز هستند و از نظر بازرگانی،جز پذیرندگان اولیه هستند.
      در هر حال این تکنولوژی جدید است و تا باگ های آن کامل رفع نشه،قابل استفاده بهینه نیست و معایب خاص خود را دارد.

  2. زهرا قوامي میگوید:

    من تازه اين عينك رو گرفتم و فعلا راضي نيستم ديد دورم خوبه ولي نزديكم دچار سنگيني در چشم چپم و محدود بودن ديد و نداشتن تعادل شده ام و فكر ميكنم بهتره دو تا عينك داشته باشم تا ي عينك با اين محدوديت

  3. مهدی میگوید:

    من پزشک جراح هستم و از عینک پروگرسیو استفاده می کنم.( حدود ۵ ماهه) ولی اصلا راضی نیستم .تطابق برام سخت شده.مخصوصا موقع عمل جراحی لاپارسکوپیک خیلی برام مشکل ایجاد کرده.میخام برم پیش متخصص چشم پزشک و عدسی دو کانونه بگیرم.

  4. خانم امینی میگوید:

    من هم دکتر پیشنهاد عینک تدریجی داده که میخواستم بگیرم ولی یکی از مصرف کنندگان گفت با این عینک احتمال افتادن از پله وجود دارد و زمانی نیازتان به این عینک شدید نیست بهتر هست از دو عینک استفاده کنید که هم به قیمت بالای آن اشاره کرد و هم به معایبش

    • مدیر فروشگاه عینک بینا میگوید:

      سلام و عرض ادب خدمت دوستان !

      با تجربه بیش از 63 سال فروش انواع عینک های پرگرسیو خدمت شما عرض میکنم که استفاده از عینک پرگرسیو ( تدریجی ) به مراتب بهتر از عینکهای دوکانونه هست ! با این شرط که نوع خوبش رو تهیه بفرمائید بطور مثال چاقو وسیله خطرناکی هست که مضرات بسیاری داره اما اگه به جا برای مصرف درست انتخاب بشه خیلی خوب و با فایده هست ! حالا اومدیم و چاقو رو انتخاب کردیم ، اینکه اون نوع مناسب با خواسته خودمون رو انتخاب کنیم مهمه و بعدش اینکه قدرت برندگی اون چاقو چقدر هم باشه مهمه ، یه موقع هست برای میوه خوری میخواهیم و یک موقع برای گوشت خورد کردن و … !

      عدسی های پرگرسیو مدلهای بیشماری دارن که هر کدوم برای یک کار خوب هستند ! هزاران فرمول تراش وجود داره که بشه از دید دور به دید نزدیک حرکت کرد ، اینکه استپ های نمره چقدر به چقدر تعقیر کنه و یا کناره های عدسی چقدر وسعت دید بده ، برای مصرف کننده ، بیشتر دید مطالعه مهم هست یا دید دور ، ابعاد و اندازه و شیب عینک چقدر هست و …. مهمه !

      در این چند وقته که ما بعنوان اولین سایت عینک این بخش رو راه اندازی کردیم انواع و اقسام تلفن ها و شکایات رو از مشتری ها بابت انتخاب غلط عدسی داشتیم و دلیل این موضوع عدم آگاهی بخشی از همکاران ما برای ارایه توضیحات این عدسی میباشد ! متاسفانه بدلیل قیمت بالای این عدسی ها تمایل به فروش دارند اما اطلاعاتی در خصوص نیازهای مشتری ندارند ! و فقط باعث میشوند که توقع مشتری از این عدسی زیاد بشه !

      پس در بسیاری از جا ها نیازی به مصرف این عدسی نیست و حتی امکان این وجود دارد که شما را خسته و کلافه کند ، لذا پیشنهاد میکنم ابتدا از مصارف آن اطلاعات بیشتری پیدا کنید ! و اینکه بخواهید پشت تلفن انواع و اقسام و قیمت این عدسی رو بپرسید نیز کار مفیدی نیست ، پس بهترین راهکار حضور در یکی از فروشگاههای عینک سازی ، همراه نسخه میباشد که پس از انتخاب عینک بهترینها را بشما پیشنهاد بدهند !

      با تشکر

  5. محسن میگوید:

    من بتازگی از عینک دو دید تهیه کردم . من یک چشمم دید کامل دارد و دیگری 6آستیکمات است.
    وقتی که اون رو به چشمم میزنم جدای از بحث دو دیدی که ممکنه رفع بشه، مشکل اینجاست که وقتی کاملا از وسط عدسی نگاه کنم چشم سالمم معمولی میبینه ولی وقتی بدون حرکت سر چشم ها رو کمی به سمت راست یا چپ میبرم دید چشم سالمم هم تار میشه. این حرکت چشم در حد خیلی کم هم تاری میده که کم کم بیشتر میشه. یه جورایی باید چشم هات رو ثابت نگه داری و فقط سرت رو به اطراف بچرخونی من فقط عدسی عینک رو میلیون خریدمو بهم گفتن از بهترین شیشه هاست اگر میتونین لطفا راهنمایی کنید

    • مدیر فروشگاه عینک بینا میگوید:

      سلام و وقت بخیر
      بله ، این مشکلی که میفرمائید برای چشم سالم شما بوجود آمده قدری طبیعی هست و باید سرتون رو بچرخونید تا بتونید بهتر ببینید !
      پس جای نگرانی نیست و بدانید زمان عادت پذیری شما 10 روز هست !

دیدگاهتان را بنویسید