قیمت لنز طبی | مبنای قیمت گذاری لنزهای تماسی را بدانید !!!

لنز طبی قیمت – مبنای قیمت گذاری لنزهای تماسی را بدانید !

برای بیشتر مشتریان ما در جریان خرید لنز طبی قیمت اصلی‌ترین فاکتور است و به جرات می‌توانیم ادعا کنیم که اولین سؤال و آنها را به خود اختصاص می‌دهد. خوب ما هم باید درک کنیم که این موضوع اهمیت ویژه‌ای دارد و می‌تواند در روند استفاده از لنز تماسی را تحت تأثیر قرار دهد. وقتی که شما قرار است تا آخر عمر از لنز چشم استفاده کنید، مسلماً قیمت لنز طبی برای شما تبدیل به یک فاکتور مهم و تعیین کننده می‌شود.

این موضوع بهانه خوبی شد تا در این مطلب به بررسی لنز طبی قیمت بپردازیم و ببینیم که تحت تأثیر چه فاکتورهایی تغییر می‌کند و قیمت محصولات مختلف به چه صورت است.

کلیاتی در مورد لنز طبی قیمت

بطور کلی هزینه خرید لنز تماسی به فاکتورهای متعددی مانند نوع لنز تجویز شده، مواد اولیه به کار رفته در ساخت آنها، مدت زمان استفاده از لنز و همچنین شرایط طبی تاثیرگذار بر لنز بستگی دارد. حالا در این بین ممکن است فروشنده هم در مورد لنز طبی قیمت‌های همراه با تخفیف اعلام کند که برای لنزهای سالانه متفاوت از لنزهای روزانه باشد.

با توجه به تأثیر این عوامل، در اغلب موارد قیمت لنزها با یکدیگر متفاوت است و اکثر شرکت‌ها این قیمت‌ها را در وب سایت خود اعلام نمی‌کنند (البته ما در گروه بینا اپتیک قیمت محصولات خود را گذاشته‌ایم!). حالا اجازه دهید که یک بررسی مختصر در مورد قیمت لنزها داشته باشیم.

اگر شما تصمیم بگیرید که از لنز طبی روزانه یا یک بار مصرف استفاده کنید، قیمت لنز طبی بوش‌اند لومب در حدود ۱۰۰ هزار تومان است. با توجه به اینکه در هر جعبه آنها ۱۵ جفت لنز وجود دارد، شما می‌توانید از هر جعبه به مدت دو هفته استفاده کنید. این آمار در طول ماه به ۲۰۰ هزار تومان و در طول سال  دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می‌رسد. با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شوید که در مورد لنز طبی قیمت یک فاکتور بسیار مهم و تعیین کننده است.

قیمت لنز طبی آستیگماتیسم

بطور کلی هزینه استفاده از لنزهای تماسی آستیگماتیسم بیشتر از لنزهای طبی مناسب برای نزدیک بینی یا دوربینی است. البته این لنزها هم به مدل‌های مختلفی مانند توریک و اسفریکال تقسیم بندی می‌شوند که لنزهای توریک هزینه کمتری نسبت به گزینه‌های دیگر دارند. البته باید این نکته را هم در نظر داشته باشیم که در مورد لنز طبی قیمت گزینه‌های مناسب برای آستیگماتیسم تابع مواد اولیه بکار رفته در ساخت آنها و همچنین مدت زمان استفاده از لنز هم هست. در منابع خارجی قیمت لنزهای روزانه بین ۵۰ تا ۷۰ دلار متغیر است و هزینه سالانه بیماران از ۵۰۰ تا ۷۰۰ دلار تغییر می‌کند.

قیمت لنز طبی رنگی

ترکیب کردن لنزهای طبی و رنگی باعث می‌شود که یک ویژگی اضافی در آنها به وجود می‌آید که طبیعتاً باعث افزایش قیمت آنها نسبت به لنزهای طبی خالص یا لنزهای رنگی خالص است. این لنزها معمولاً معیارقیمت گذاری متفاوتی دارند و در اکثر منابع خارجی قیمت آنها از ۵۰ دلار تا ۲۰۰ دلار متغیر است. شما همین الان می‌توانید از صفحه لنز طبی رنگی سایت بینا اپتیک دیدن کنید تا اطلاعات دقیقی در مورد قیمت آن‌ها به دست بیاورید.

نیاز به اصلاح پیرچشمی (Presbyopia) 

لنز رنگی

برای کسانی که سن بالاتر از ۴۰ سال دارند، استفاده از لنزهای بایفوکال یا لنزهای پروگرسیو پیشنهاد مناسبی است. این لنزها طراحی خاصی دارند که معمولاً در عدسی عینک پروگرسیو هم دیده می‌شود. عملکرد این لنزها به شکلی است که فرد برای تغییر دامنه دید خود از دید دور به دیدن نزدیک مشکلی ندارد و به همین دلیل در مورد این لنز طبی قیمت بالاتری پیشنهاد می‌شود. قیمت این دسته از لنزها در منابع خارجی بین ۵۰ تا ۷۰ دلار است و باید برای هزینه سالانه ۵۰۰ تا ۷۰۰ دلار آماده باشید.

لنز یکبار مصرف یا لنز روزانه

اگر برای خرید لنز طبی روزانه برنامه ریزی کرده‌اید، باید بدانید که این لنزها را بعد از یکبار مصرف دور بیندازید. این لنزها معمولاً در جعبه‌های ۳۰ تایی یا ۱۵ جفت هستند که قیمت آن‌ها در وب سایت‌های خارجی بین ۲۰ تا ۳۰ دلار است. استفاده روزانه و تعویض مکرر آنها ممکن است قیمت سالانه لنزها را در حدود ۴۸۰ تا ۷۲۰ دلار تغییر دهد. البته نباید این نکته را هم فراموش نکنید که برند تأثیر بسزایی بر قیمت گذاری لنزها دارد و هزینه سالانه شما ممکن است با توجه به برند لنز تغییر کند.

لنزهای ماهانه یا سالیانه

لنز رنگی

گفتیم که یکی از فاکتورهای بسیار مهم در بحث قیمت لنز طبی و لنزهای چشمی، مدت زمان استفاده از لنز است. این مدت زمان تحت تأثیر جنس به کار رفته برای ساخت لنز، تکنولوژی استفاده شده در تولید لنز و همچنین میزان آبرسانی و اکسیژن رسانی لنز تغییر می‌کند. در حال حاضر برای لنزهای ماهانه و سالیانه از سیلیکون هایدروژل استفاده می‌شود که هزینه سالانه آنها در منابع خارجی بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ دلار متغیر است. با توجه به اینکه در مورد این لنز طبی قیمت ۵۰ تا ۷۰ دلار پیشنهاد می‌شود، شما در طول سال حداقل باید ۴ یا ۵ جعبه استفاده کنید که قیمتی در حدود ۳۰۰ دلار برای شما هزینه خواهد داشت.

لنزهای چشمی نفوذ پذیر نسبت به گاز

لنزهای نفوذ پذیر سخت به صورت سفارشی برای همه افراد قابل استفاده هستند. این لنزها مانند لنزهای نرم نیستند و کاربرد آنها بسیار بیشتر است. اصولاً لنزهای سخت نسبت به لنزهای نرم گرانتر هستند و از طرف دیگر لنزهای با قابلیت اکسیژن رسانی بیشتر قیمت بالاتری نسبت به گزینه‌های با توانایی اکسیژن رسانی کمتر دارند. بنابراین اگر شما لنزهای قابل نفوذ برای اکسیژن را انتخاب کنید، طبیعتاً باید هزینه بیشتری بپردازید.

مروری بر فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت لنزها

لنز رنگی

وقتی که دو عدد لنز تماسی در اختیار شما قرار می‌گیرد و از شما می‌خواهند که آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید، معیارهای بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانید آنها را مبنای مقایسه خود قرار دهید. حالا به موارد زیر توجه کنید:

  • لنز طبی یا لنز رنگی یا لنز طبی رنگی: اصولاً لنزهای طبی از لنزهای رنگی گرانتر هستند. از طرف دیگر لنز طبی قیمت پایین‌تری نسبت به لنز طبی رنگی دارد.
  • لنز روزانه یا لنز ماهانه یا لنز سالانه: لنز سالانه اجازه استفاده بیشتری به شما می‌دهد و به همین دلیل قیمت بالاتری دارند. لنزهای روزانه به عنوان لنز یکبار مصرف شناخته می‌شوند و ارزان‌ترین گزینه ممکن هستند.
  • لنز سفارشی برای یک مشکل خاص: وقتی که یک لنز برای مشکل معمولی دوربینی یا نزدیک بینی طراحی شده باشد، طراحی بسیار ساده‌تری نسبت به لنز طبی آستیگماتیسم یا لنز طبی پروگرسیو دارد. بنابراین طبیعی است که در مورد لنز طبی قیمت لنزهای سفارشی بالاتر باشد.
  • از کدام برند است: برندها تأثیر مستقیمی بر قیمت لنزهای تماسی دارند. چند برند معروف مانند لنز طبی ایر اپتیکس و لنز طبی سولوتیکا ازجمله گران‌ترین لنزهای بازار محسوب می‌شوند و از طرف دیگر لنز آرین از جمله ارزان‌ترین گزینه‌های بازار است.
  • لنز سخت یا لنز نرم: استفاده از لنز سخت برای بیشتر افراد امکان پذیر است و میزان اکسیژن عبوری از آن بیشتر است. بنابراین در مورد این لنز طبی قیمت لنز سخت بیشتر از لنز نرم است.

در نهایت به خاطر داشته باشید که فاکتورهایی مانند اندازه لنز، جنس لنز، میزان اکسیژن رسانی و آبرسانی لنز و همچنین تکنولوژی استفاده شده در تولید لنز بر قیمت گذاری آن‌ها تأثیر گذار است. در این مطلب هم تلاش کردیم که به همه نیازهای شما در مورد بررسی لنز طبی قیمت بپردازیم. اما اگر قیمت دقیق هر کدام از این محصولات را می‌خواهید، با ما تماس بگیرید تا کارشناسان اطلاعات دقیق‌تر را در اختیار شما قرار دهند.

مطالعه مطالب زیر در این مورد به شما کمک می‌کند:

 

 

دیدگاهتان را بنویسید