عدسی طبی فوق فشرده | دانستنیهای عدسی فشرده

همه آنچه باید در مورد عدسی طبی فوق فشرده بدانید

عدسی طبی فوق فشرده یکی از اصطلاحاتی است که در چند سال اخیر به حوزه عینک سازی و عینک فروشی وارد شده و بخش مهمی از مشکلات افراد عینکی را برطرف کرده است. در این عدسی‌ها خصوصیات منحصر به فردی به کار رفته که عدسی‌های قدیمی و سنتی امکان چنین مزایایی را نداشتند. در حقیقت استفاده از تکنولوژی ساخت عدسی عینک با پلاستیک با شاخص بالا این فرصت را به ما داده که از لنز طبی فوق فشرده به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

کسانی که در حال حاضر از عینک‌های طبی ته استکانی استفاده می‌کنند، یا کسانی که نمره چشم آنها بسیار بالاست در این مطلب با ما همراه باشند تا  عدسی طبی فوق فشرده را به آنها معرفی کنیم.

معرفی کلی عدسی طبی فوق فشرده

عدسی پرگرسیو

عدسی طبی فوق فشرده به یک نوع عدسی طبی خاص گفته می‌شود که مواد اولیه بکار رفته در ساخت آنها ضریب شکست بسیار بالایی دارند. مواد اولیه به کار رفته در این عدسی‌ها از مواد پلاستیکی با شاخص بالا هستند که ضریب انکسار بسیار بالایی دارند و در نتیجه نور وارد شده به عدسی را با شکست بیشتری مواجه می‌کنند. معمولاً برای عدسی طبی فوق فشرده از معیار عدسی با ضریب شکست 1.76 استفاده می‌شود که نشان دهنده بالاترین ضریب شکست در عدسی عینک طبی است.

چرا عدسی فوق فشرده انتخاب بهتری محسوب می‌شود؟

عدسی هویا

کسانی که دوربین هستند باید از یک عدسی مثبت استفاده کنند که وسط آن قطورتر از لبه‌های عدسی بوده و به عنوان عدسی محدب شناخته می‌شود. همین وضعیت برای افراد نزدیک بین وجود دارد و در آن‌ها باید لبه عدسی قطورتر و عدسی مقعر باشد. این دو حالت باعث می‌شود که ظاهری عینک بسیار زشت و قطر عدسی هم زیاد باشد. اما اگر ما یک عدسی داشته باشیم که توانایی بالاتری در شکست نور داشته باشند، امکان استفاده از یک عینک نازک و سبک را به ما می‌دهد.

وقتی که یک عدسی فشرده باشد یا ضریب شکست آن بالا باشد، این یعنی این مواد به کار رفته در ساخت آن توانایی بالاتری در شکست نور دارند. بنابراین ضخامت کمتری از عدسی طبی فوق فشرده نیاز است تا تصویر مورد نظر به شکل مناسب برای افراد با چشم ضعیف شکل بگیرد. با این تفاسیر، مزایای استفاده از عدسی‌های فوق فشرده شامل موارد زیر می‌شوند:

  • ضخامت کمتر عدسی: این برای افراد با نمره چشم نزدیک به هشت یک انتخاب فوق‌العاده است و این افراد نیازی به عدسی شیشه‌های قطور یا ته استکانی دارند.
  • وزن سبک‌تر: همانطور که ضخامت عدسی کمتر می‌شود، به تبع آن از یک فریم عینک نازک‌تر هم استفاده می‌شود که این در نهایت باعث کاهش وزن عینک طبی می‌شود. در ضمن در عدسی فوق فشرده 1.76 از پلاستیک استفاده شده است که وزن سبک‌تری نسبت به عدسی‌های شیشه‌ای و عدسی‌های پلی کربنات دارد.
  • زیبایی: اگر عدسی‌های سنتی و عدسی‌های شیشه‌ای قدیمی را دیده باشید، نمای جانبی آنها بسیار نامناسب و زشت است. این در حالی است که عدسی‌های طبی 1.76 هم نازک‌تر هستند و هم نمای جانبی بهتری دارند.

پوشش آنتی رفلکس در عدسی‌های فشرده

عدسی بلوکات زایس

در مطالب قبلی به این نکته اشاره کردیم که وجود پوشش آنتی رفلکس یا پوشش AR در یک عینک طبی یا عینک آفتابی بسیار مهم است. در واقع پوشش آنتی رفلکس مانع از منعکس شدن نور از سطح عدسی عینک می‌شود. هر چه نور منعکس شده از سطح عینک کمتر باشد، کیفیت تصاویر بهتر هستند. از طرف دیگر عدسی طبی فوق فشرده توانایی بالایی در شکست نور دارد. این عدسی‌ها اگر پوشش آنتی رفلکس نداشته باشند، کیفیت دید بسیار بدی دارند. به همین دلیل کسانی که از عدسی طبی 1.76 استفاده می‌کنند لازم است که از پوشش آنتی رفلکس هم بهره ببرند.

برندهای تولید کننده عدسی طبی فوق فشرده

در میان برندهای موجود در بازار ایران، سه شرکت در زمینه تولید عدسی طبی فوق فشرده فعالیت می‌کنند. محصولات هر کدام از این شرکت‌ها با یکدیگر متفاوت است و قیمت محصولات آن‌ها هم با هم فرق دارد. بنابراین شما برای خرید این عدسی‌ها می‌توانید محصولات یکی از شرکت‌های زیر را انتخاب کنید:

عدسی فوق فشرده هویا

محصولات شرکت هویا کیفیت فوق العاده بالایی دارند و عدسی فوق فشرده آنها برای افراد در محدوده نمره 4- تا 12- مناسب است. در ضمن افراد مبتلا به آستیگمات 0 تا 2 هم می‌توانند از محصولات این شرکت استفاده کنند. در محصولات شرکت هویا از یک پوشش پیشرفته تحت عنوان Long Life استفاده می‌شود که مقاومت عدسی در برابر خط و خش را تا ۵ برابر بالاتر می‌برد و تأثیر مستقیم بر طول عمرعدسی دارد. عدسی طبی فوق فشرده هویا از نوع آسفریک هستند.

عدسی فوق فشرده زایس

عدسی شرکت زایس هم از نوع عدسی‌های فشرده است و میزان فشردگی آنها 1.74 و میزان شکست نور در آنها هم 1.74 است. این عدسی‌ها برای کسانی که نمره چشم بالایی دارند مناسب است و شفافیت بالا و کیفیت عدسی مهم‌ترین ویژگی آن‌هاست. محصولات شرکت زایس برای افراد با سطح بینایی متفاوت مناسب هستند و  شما با توجه به نیاز خود می‌توانید آنها را سفارش دهید.

عدسی فوق فشرده آساهی

عدسی بلوکات

عدسی طبی فوق فشرده آساهی یکی از معدود محصولات موجود در بازار است که هم بصورت آسفریک و هم به صورت دبل آسفریک هستند. عدسی‌های دبل آسفریک ظرافت ۳۵ درصدی دارند و برای نمره چشم ۸ به بالا فوق العاده هستند. عدسی فوق فشرده آساهی آسفریک به دلیل طراحی منحصر به فرد خود امکان دید یکسان و مناسب از قسمت‌های مختلف عینک را به ما می‌دهد و این برای عدسی‌های پروگرسیو بهترین خبر ممکن است.

از بخش عدسی فشرده 1.74 می‌توانید اطلاعات دقیق هر کدام از این برندها و محصولات آنها را به دست بیاورید.

تعریف عدسی آسفریک

عینک طبی

عدسی آسفریک یا عدسی غیرکروی به عدسی‌هایی گفته می‌شود که سطح آنها مانند سطح یک کره یا سطح یک توپ معمولی است که ظاهر منظم دارد و شعاع انحنای آنها از یک ردیف مشخص پیروی می‌کند. این وضعیت در طراحی عدسی به ما کمک می‌کند که نقاط کانونی را در محل‌های مختلف از عدسی تشکیل دهیم و سطح عدسی مسطح‌تر باشد. این برای کسانی که از قسمت‌های مختلف عدسی عینک استفاده می‌کنند بسیار خوب است. به طور کلی وجود ویژگی آسفریک در عینک منجر به مسطح‌تر شدن عدسی، کیفیت دید بهتر، امکان تولید عدسی به صورت پروگرسیو یا تدریجی و همچنین تولید عدسی‌های نازک‌تر و سبک‌تر می‌شود.

با توجه به اطلاعات گفته شده در این مطلب، تولید عدسی طبی فوق فشرده برای افرادی که نمره چشم بالایی دارند بهترین خبر ممکن است و زمان استفاده از عینکهای ته استکانی به انتها رسیده است. شما هم می‌توانید برای خرید عینک طبی از این گزینه‌ها استفاده کنید. فقط کافی است که با کارشناسان ما در بینا اپتیک در تماس باشید.

از مطالب زیر می‌توانید به عنوان اطلاعات تکمیلی در این زمینه استفاده کنید:

  • همه چی در مورد لنز عینک زایس
  • همه آنچه باید در مورد عینک آفتابی مردانه بدانید
  • همه اطلاعاتی که در مورد لنز عینک طبی نیاز دارید را اینجا پیدا کنید
  • با انواع پوشش عینک طبی و اهمیت آنها بیشتر آشنا شویم

 

54 thoughts on “عدسی طبی فوق فشرده | دانستنیهای عدسی فشرده

  1. فاطمه میگوید:

    با عرص سلام و وقت بخیر
    ممنونم از اطلاعلتی که دادید
    من نیاز به یک لنز عینک دو بین فتو دارم . شماره چشمم 2.5 هستش . لطفا بفرمایید حدود قیمت لنز ان چقدر می شود؟

    • مدیر فروشگاه عینک بینا میگوید:

      با سلام و ممنون از شما که مطالب ما رو مفید دانستید

      اگر منظور شما از لنز عینک دوبین , عدسی های بایفوکال یا پرگرسیو باشد میتوانید به بخش عدسی بایفوکال مراجعه کنید و قیمتها رو مشاهده کنید و چنانچه عدسیهای پرگرسیو فتوکرومیک مد نظر شما باشد بخش عدسی تدریجی را ببینید و آنهایی که فتوکرومیک هستند را مطالعه نمائید
      و نهایتا اگر بدنبال عدسی تکدید ، فتوکرومیک میگردید بخش عدسی فتوکرومیک را بخوانید !

      • اشکان میگوید:

        تخت با سلام من نمره چشمم خیلی بالا هست چشم راست_13و 6 درجه استیگمات و چشم چپ به دلیل جداشدگی شیکیه دیدی نداره. دنبال یه شیشع هستم با ماکزیمم فشردگی. عینگ که الان دارم پلاستیک 1.74هست ایتالیایی ولی ضخیم هست راضی تیستم زود هم خش افتاد و خراب شد شیشه. 1.9چطوره دارید؟ اگه داریذ قیمت و. نمونه کارتون چطور میتونم ببینم

    • مدیر فروشگاه عینک بینا میگوید:

      سلام عرض ادب
      لنز عینک دوبین به 2 گونه هست !

      1- عدسی پرگرسیو ( بدون خط وسط عینک )
      2- عدسی دودید ( خط دار )

      پس شما ابتدا انتخاب کنید که کدام مدل را میخواهید و …..

      توضیحات بسیار هست ! این 2 بخش را مطالعه کنید !

  2. حسن میگوید:

    با سلام
    بین فشرده و فوق فشرده تا چه حد تفاوت هست؟
    من نمره چشمم بالاست و در ضمن تفاوت نمره‌های چشمهام تا حدیِ که تو عینک کاملا مشخص. آیا فوق فشرده این مشکل رو برطرف میکنه یا خیر؟
    سپاس

    • مدیر فروشگاه عینک بینا میگوید:

      سلام و روز بخیر
      عدسی های فشرده دارای ضریب شکست 1.67 هستند و عدسی های فوق فشرده 1.74 میباشند !
      در نمره معادل بین 1.67 و 1.74 ضخامت عدسی 1.74 بطور محسوسی کمتر میباشد حالا هر چقدر نمره بالاتر باشد این تفاوت خود را بیشتر نشان میدهد .
      لذا در پاسخ سوال شما باید گفت ” بله ” تا حد زیادی مشکل رو برطرف میکنند.
      شما میتوانید عدسی فشرده را و عدسی فوق فشرده را از روی لینک قرار داده شده بیشتر مطالعه کنید

  3. محمد اسلام میگوید:

    باسلام از سایت خوبتون میخواستم بپرسم من میتونم با شماره بالا یعنی شماره چشمم ۱۲_با استفاده از عدسی های فوق فشرده این قطوری عدسی کم میشود یا ن

  4. منصور میگوید:

    سلام
    من چهار سال پیش با نمره چشم 5-،6- و آستیگمات 2- عدسی آساهی دبل آسفوریک گرفتم و کاملا راضی بودم ازش ولی دیروز با نمره چشم 5.75-،6.5- و آستیگمات 2- گرفتن به شدت ناراضی هستم چون ضخامتش خیلی زیاد هست من که نمره چشم شش رو چشمم بود الان 5.75 ضخامتش از شش هم بیشتر شده با اینکه کوچکترین فریم رو انتخاب کردم باز مشکل ضخامت حل نشد به دوستان توصیه میکنم به هیچ وجه عدسی آساهی نخرن پشیمون میشن
    با جستجویی که انجام دادم متوجه شدم مواد اولیه تولید عدسی رو عوض کردن با اینکه عدسی آساهی اصل ژاپن بود پاکت عدسی رو گرفته بودم

    • مدیر فروشگاه عینک بینا میگوید:

      سلام آقا منصور عزیز

      اینجا چون یه جور تالار گفتگو هست میشه راحت بحث کرد ،
      ما توزیع کننده تمامی برندهای معروف هستیم و میشه گفت که روزانه تعداد بالایی عدسی فشرده رو میبینیم و با هم مقایسه میکنیم لذا فرمایش شما رو تا 50 % تائید میکنیم که کیفیت عدسی آساهی قدری پائین اومده اما با جرات میتوان گفت که با توجه به قیمتی که شما پرداخت میکنید از بعضی از برندها بهتره حتی زایس با قیمت 2.5 میلیون تومان بهتر میباشد !!
      برای آگاهی از پیشنهادات ما حتما باهامون تماس بگیرید چون پشیمان نمیشید !!!

    • مدیر فروشگاه عینک بینا میگوید:

      با سلام
      بشما پیشنهاد عدسی فشرده هویا از مدل 1.67 را میدهیم ، چنانچه هزینه اش زیاد بود 1.67 آساهی ،
      شما میتوانید در بخش عدسی ها ، عدسی 1.67 را مطالعه کنید !

        • نیما میگوید:

          سلام. وقت شما بخیر.
          برای فردی که هر نمره دو چشم او ۵ باشد، شخصی که از رو به رو او را می بیند هم از گوشه عینک تصایر جمع شده (کوچک می شود) و هم چشم فردی که عینک می زند کوچک می شود. چه پیشنهادی برای رفع این مشکل دارید؟

  5. مصطفی میگوید:

    سلام خسته نباشید خواستم ببینم جدیدترین و بهترین عدسی که برای چشم ساخته چی هست ؟ من از بلوکات استفاده میکنم آستیگمات دارم عدسی بهتر از بلوکات هم هست ؟

    • مدیر فروشگاه عینک بینا میگوید:

      سلام
      خوشبختانه شما یکی از بهترین مدلهای عدسی رو انتخاب کردید !
      اما یک لول بالاتر عدسی بلوکنترل میباشد که بیشتر مخصوص شرکت های اروپایی میباشد !

      • مدیر فروشگاه عینک بینا میگوید:

        سلام
        فشرده ترین عدسی ؛ عدسی 1.74 میباشد که در برندهای آساهی ؛ زایس و هویا میتوانید تهیه نمائید !

        اما عدسی های 1.67 هم در بسیاری از مواقع جوابگو هستند .

  6. ثریا میگوید:

    سلام
    اقا نمیشه این همه ادم که مشکل چشمی شدید دارند رو در قالب یه فروم یا گروه به هم لینک کنین؟ که بتونیم ادمایی با مشکل شبیه خودمون رو پیدا کنیم و جرف بزنیم
    ممنون

  7. اکرم کوکبی میگوید:

    با سلام وقت بخیر نمره چشمم 7منفی 2و7مثبت 2هستش چه نوع عدسی برای چشمم مناسب هست و اینکه ایا میتونم با عدسی ک شما معرفی میکنید فرم های بزرگتر انتخاب کنم چون فرمی ک استفاده میکنم کوچیکه و زیبایی نداره قیمت رو بهم بگین لطفا

    • مدیر فروشگاه عینک بینا میگوید:

      سلام و روز خوش
      به جهت اینکه نمره چشم شما قدری بالاست به شما عدسی فشرده 1.67 یا فوق فشرده پیشنهاد میکنیم ! اما این یک واقعیت هست که هر چقدر فریم شما کوچکتر باشد عدسی زیباتر بنظر میرسد !

    • مدیر فروشگاه عینک بینا میگوید:

      سلام و روز بخیر
      اگر درست متوجه شده باشم ، چشم شما بیشتر نمره آستیگمات دارد و نمره ضعیفی ندارد !!
      پس در 2 حالت میتونید انتخاب عدسی داشته باشید !
      1- عدسی های 1.50 ( در برندهای معروف وجود ندارد و بیشتر برندهای کره ای قابل تهیه هستند )
      2 – عدسی های 1.67 یا 1.74 که به کارخانه سفارش داده میشود !

    • مدیر فروشگاه عینک بینا میگوید:

      سلام و عرض ادب
      بله عدسی آساهی 1.74 دبل آسفریک در داخل لیست وجود دارد اما اینکه موجودی در داخل انبار هست یا خیر مطلب دیگری است ! در طی چند وقت اخیر بدلیل عدم واردات به موقع بسیاری از اوقات کسری میباشد ! لذا باید از فروشگاه استعلام کنید !
      روال استعلام اینگونه هست شما در داخل واتساپ سوال خودتون رو میپرسید و جوابش اونجا براتون میاد !

    • مدیر فروشگاه عینک بینا میگوید:

      سلام و وقت بخیر
      برای نمره شما هیچ عدسی که بشه بصورت فوری تحویل داده بشه وجود ندارد و تنها راه حل عدسی های سفارش کارخانه میباشد که مدت زمان تحویل آنها 7 تا 10 روز کاری میباشد !

  8. حبیب اله میگوید:

    با سلام و خسته نباشید
    ممنون از مطالب مفید سایتتون
    بهترین عدسی برای عینک بدون فرم با مشخصات زیر چی پیشنهاد میدید
    OD :-1.25
    OS :-1.00 -0.50*40
    pd :65
    ممنون

    • مدیر فروشگاه عینک بینا میگوید:

      سلام و روز بخیر

      نمره چشم شما فشرده نمیباشد اما بدلیل اینکه میخواهید از فریم عینک بدون دور ( فریم لس ) استفاده کنید ، پیشنهاد میشود از عدسیهای :

      1- پلی کربنات
      2 – ترایویکس
      3- عدسیهای 1.60 ( دیر شکن )

      استفاده کنید ! حالا انتخاب آن با شما ( در قسمت عدسی ها هر کدام دسته بندی دارند )

  9. گیتی میگوید:

    سلام وقت تون بخیر
    من نمره چشمم حدود ده نزدیک بین هست . بدون آستیگمات. عدسی فوق فشرده برایاین شماره چه برندهایی موجود هست؟ کدامیک کیفیت بهتری داره و اگه فبمت رو هم لطف بفرمایید ممنون می شم.
    با تشکر

  10. علی میگوید:

    سلام آیا شیشه های فوق فشرده۱.۷۴ برای افرادی که دوربینی شدید دارن و چشم هاشون بزرگتر نشون داده میشه مناسبه؟
    یعنی جلوی بزرگ نشان دادن چشم ها رو میگیره؟

    • مدیر فروشگاه عینک بینا میگوید:

      سلام و وقت بخیر

      بله ، فشرده میشه ولی شما باید عدسی طبی / عدسی فشرده و یا فوق فشرده داخل سایت مراجعه کنید تا با انواع اون آشنایی پیدا کنید !

دیدگاهتان را بنویسید