خوابیدن با لنز

خوابیدن با لنز

این روزها استفاده از لنز طبی به جای عینک های قدیمی و اذیت کننده خیلی مد شده. خب با توجه به پر طرفداران شدن لنزها، می تونیم شاهد لنزهای مدرن خیلی راحت تر و مناسب تر نسبت به لنزهای قدیمی باشیم، اما به هیچ عنوان فکر نکنید که می تونید دستورالعمل های دکترتون رو نادیده بگیرید و یا لنز جای عینک طبی و عینک آفتابی رو بگیره. طی تحقیقاتی که انجام شده، ما با چند عادت .بد افرادی که .از این لنزهای محبوب استفاده می کنند، رو به رو شدیم؛ خوابیدن با لنز یکی از این عادت های بده.

 

درسته که خیلی ها عاشق استفاده از لنزهای طبی و همینطور لنز رنگی زیبا هستند، اما این لنزهای خیره کننده دردسرهایی هم دارن. یکی از دردسرهای این لنزها همین گذاشتن و درآوردن لنزهاست. اول صبح که می خواید لنزها رو داخل چشم هاتون بذارید، خیلی ذوق و شوق دارید و می خواید .که زودتر این کار رو بکنید. اما آخر شب که حسابی خسته شدید و می .خواید هر چی زودتر بخوابید، حوصله تون نمی گیره که لنزها رو دربیارید و از همینجا .عادت بد خوابیدن .با لنز شروع می شه! اگر شما هم از عاشقان لنزها هستید، با ما همراه باشید .تا بهتون بگیم چرا خوابیدن با لنز جزء عادات بد محسوب می شه.

چرا خوابیدن با لنز برای چشم ها ضرر داره؟

دلیل این که دانشمندان تاکید دارن که به هیچ عنوان نباید به خوابیدن با لنز عادت کنید اینه که؛ بافت چشم های شما برای این که عملکرد .مناسبی داشته باشه به اکسیژن نیاز داره. وقتی که شما بیدار باشید، چشم ها باز هستن و اکسیژن رو از هوا و اشک های شما می گیرن. در حالی که، وقتی شما خوابید، پلک های شما بسته هستند و اکسیژن کمتری به قرنیه چشم شما می رسه.

حالا اگر با لنز خوابیده باشید، این لنزها خیلی بیشتر از زمان عادی، جلوی رسیدن اکسیژن به چشم شما رو می گیرن؛ و دلیلش هم اینه که پلاستیک مثل یک مانع فیزیکی در مقابل اکسیژن عمل می کنه. وقتی که چشم نتونه اکسیژن کافی دریافت کنه، وضعیتی به اسم نئوواسکولاریزاسیون قرنیه رخ می ده. این وضعیت باعث رشد رگ های خونی کوچک در قرنیه می شه تا بتونه اکسیژن مورد نیاز قرنیه رو تامین کنه. علاوه بر این وضعیت، خوابیدن با لنز می تونه باعث قرمزی چشم ها، عفونت چشم یا درد و حساسیت به نور بشه. به همین دلیل خیلی مهمه که به هیچ عنوان به خوابیدن با لنز عادت نکنید.

سخن آخر برای عاشقان و علاقه مندان لنزها

سعی کنید هیچ وقت به خوابیدن با لنز عادت نکنید. اگر دوست دارید به جای عینک از لنزهای طبی و رنگی استفاده کنید. بهتون پیشنهاد می کنیم حتما طبق دستورالعمل ها پیش برید تا به چشم هاتون آسیبی نزنید.

 

عینک بچه گانه | همه آنچه که باید در مورد عینک بچه گانه بدانید !

دیدگاهتان را بنویسید