خرید عینک آفتابی ارزان؛ آره یا خیر؟!

خرید عینک آفتابی ارزان؛ آره یا خیر؟!

شک ندارم شما هم چنین تجربه‌ای داشته‌اید! رفتن به یک فروشگاه عینک به هدف خرید عینک آفتابی، بعد از پرسیدن قیمت عینک آفتابی به سراغ یک دستفروش می‌روید و می‌بینید که عینک آفتابی ارزان با همان شکل و ظاهر با کمترین قیمت ممکن. حالا اگر عینک را هم خریده باشید، با دیدن قیمت این عینک‌ها مطمئناً خودتان را سرزنش می‌کنید که چرا عجله کردید. اما این رفتار جالب معمولاً در همه موارد تکرار می‌شود و فقط محدود به خرید عینک آفتابی نیست. شما حتی در مورد لباس یا خوراکی همچنین روندی را تجربه می‌کنید.

به نظر شما خرید عینک آفتابی ارزان راهکار خوبیست؟ این سوالی است که شاید در طول روز بارها و بارها ما در گروه بینا اپتیک به مشتریان خود پاسخ می‌دهیم و به احتمال زیاد قانع هم نمی‌شوند. پس در این مطلب می‌خواهیم چند ویژگی بارز یک عینک آفتابی را ذکر کنید و بعد در انتهای آن نتیجه گیری کنیم.

عینک آفتابی

انتظار ما از یک عینک آفتابی چیست؟

توصیه ما به عنوان یک شرکت با سابقه ۶۰ سال فعالیت در زمینه فروش عینک آفتابی و عینک دودی این است که به جای پرسش از ما یا از عینک فروش دست فروش، یک برگه سفید بیاورید و  بنویسید که چه انتظاری از عینک آفتابی خود دارید. اگر در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیدید که عینک آفتابی ارزان می‌تواند انتظار شما را برآورده کند، بخرید. به طور کلی انتظار ما از عینک‌های دودی اورجینال و اصلی ۴ مورد زیر است:

 مقاومت بالا در برابر نور خورشید و اشعه یو وی

محافظت از چشم در برابر نور خورشید و اشعه فرابنفش چیزی نیست که بخواهیم از آن چشم پوشی کنید. در حقیقت سلامت چشم محافظت صددرصدی عینک آفتابی در برابر اشعه فرابنفش گره خورده است. عینک‌هایی که بتوانند چشم مار را از اشعه‌های مضر خورشید مانند اشعه فرابنفش و نور آبی محافظت کنند، بدون شک برای استفاده مناسب هستند. جالب است بدانید که عملکرد نامناسب این عینک‌ها حتی می‌تواند بینایی شما را تهدید کند.  مثلاً می‌توانید بررسی کنید که آیا عینک آفتابی ارزان می‌توانند این قابلیت را به شما بدهد یا خیر؟ اگر به نظر شما چنین کیفیتی دارد، مشکلی برای خرید آن نیست. اگرچه تجربه ثابت کرده که این عینک‌ها چنین ویژگی ندارند.

عینک آفتابی

کیفیت نوری و بینایی مناسب

متاسفانه یکی از مواردی که احتمالاً شما را به هنگام خرید عینک آفتابی ارزان دچار سردرگمی کند این است که متوجه کیفیت نوری و بینایی مناسب خود در همان لحظه نمی‌شوید. این یک روال کاملاً طبیعی در چشم است که حداقل یک روز کامل لازم است تا کیفیت عدسی  طبی استفاده شده در عینک آفتابی را متوجه شوید. عدسی‌های سیاه رنگ باعث کاهش کیفیت دید می‌شود. این در حالی است که عدسی‌های رنگی باعث تغییر و جابجایی طیف‌های رنگی شده و توانایی تشخیص شما در نوشته‌ها یا تابلوهای کنار جاده را کاهش می‌دهد. تجربه ما در بینا اپتیک نشان می‌دهد که استفاده از عینک آفتابی ارزان باعث ایجاد فشار در چشم می‌شود که به دلیل استفاده از مواد ارزان قیمت و بدون کیفیت است. البته اگر شما در این مورد تجربه‌ای دارید خوشحال می‌شویم که در بخش نظرات بیان کنید.

مقاومت مکانیکی و خراشیدگی بالا

چیزی که ما در مورد عدسی عینک دودی می دانیم این است که بهترین مقاومت در برابر ضربه‌ی مربوط به عدسی‌های پلی کربنات سبک وزن است که قیمت بالایی دارد. این یعنی این ویژگی با عینک آفتابی ارزان همخوانی ندارد. به طور کلی انتظار ما از عینک‌های مربوط به دستفروشی ها، کیفیت مکانیکی پایین است که به دلیل استفاده از مواد اولیه بدون کیفیت است. این کیفیت مکانیکی پایین باعث بالا رفتن احتمال شکستن عینک به هنگام افتادن یا خراش برداشتن آن به هنگام برخورد با مواد مختلف است. حتی اگر فروشنده یک عینک آفتابی ارزان ادعا کند که از پوشش‌های ضد خش برای عینک استفاده کرده باشد، به نظرم نباید باور کنید.

عینک آفتابی

کیفیت بالای فریم عینک

در مطالب قبل در مورد فریم عینک و مواد اولیه مختلف برای ساخت آنها بحث کردیم. در اینجا هدف ما بررسی این مواد نیست. اما به طور کلی انتظار ما از شما به عنوان خریدار عینک آفتابی این است که حداقل با این مواد اولیه آشنایی داشته باشید و عینک خود را از این مواد انتخاب کنید. البته این مورد به طور مستقیم بر قیمت عینک آفتابی تاثیرگذار است و شما به عنوان خریدار باید اطلاعات کافی در مورد کیفیت آنها داشته باشید.

 نتیجه گیری

مهم‌ترین دلیل استفاده از عینک آفتابی این است که چشم‌های خود را از خسارت ناشی از خورشید محافظت کنید. در ضمن در کنار آن باید بتوانید فعالیت‌های روزانه خود را در شرایطی که نور خورشید به شدت می‌درخشد انجام دهید و از آسیب یا تحریک چشمان خود جلوگیری کنید.

توصیه ما این است که عینک آفتابی ارزان گزینه خوبی نیست، مگر این که بتوانید کیفیت لنز آن را تأیید کنید. این  عدسی‌ها باید در برابر نور ماوراء بنفش مقاوم باشند، کیفیت دید مناسبی داشته باشند و استحکام مکانیکی آنها بالا باشد. یک چشم پزشک می‌تواند در تعیین کیفیت عینک آفتابی به شما کمک کند. در انتها توصیه می‌کنم برای خرید عینک آفتابی اصل سری به محصولات ما بزنید تا تفاوت‌ها را احساس کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید