تغییر رنگ چشم و حقایقی در مورد آن !

تغییر رنگ چشم و حقایقی در مورد آن

احتمالاً در بسیاری از انجمن‌ها دیده‌اید که برخی از افراد به دنبال پیشنهادهای مختلف برای تغییر رنگ چشم خود هستند. رایج‌ترین پیشنهادی که به این افراد می‌شود، استفاده از لنز رنگی است. متاسفانه در این بین برخی از افراد پا را فراتر گذاشته و تبلیغاتی تحت عنوان تغییر رنگ دائمی چشم مطرح می‌کنند. این موضوع بسیار خطرناک است و می‌تواند بینایی شما را به طور مستقیم تحت تأثیر قرار دهد. حتی ما در گروه بینا اپتیک نمونه‌های مختلفی از این بی احتیاطی‌ها را دیده‌ایم که منجر به نتایج خطرناکی می‌شود.

برای کمک به شما در انتخاب مناسب برای تغییر رنگ چشم و  و ارائه اطلاعات دقیق و مستند، در این مطلب ابتدا بحث رنگ چشم را به طور کامل توضیح خواهیم داد و سپس خواهیم گفت که چرا تغییر رنگ دائمی چشم امکان پذیر نیست.

رنگ چشم لنز

رنگ چشم از چه چیزی نشات می‌گیرد؟

قسمت رنگی چشم تحت عنوان عنبیه شناخته می‌شود که به دلیل دارا بودن رنگدانه ها، باعث می‌شود که چشم ما رنگی دیده شود. محققان برای تعیین رنگ چشم انسان سه ژن را شناسایی کرده‌اند که دو مورد از آنها برای رنگ‌های رایج مانند سبز، قهوه‌ای و آبی است. این موضوع نشان می‌دهد که رنگ‌های دیگر مانند خاکستری، فندقی و حتی یخی برای دانشمندان هنوز کشف نشده است.

خبر ناراحت کننده برای کسانی که به دنبال تغییر رنگ چشم هستند، ژنتیکی بودن رنگ چشم است. این یعنی وضعیت چشمان ما تا حدود زیادی تحت تأثیر والدین است. اما ممکن است شرایط زندگی و محیط بر تولید رنگدانه ها در چشم برخی از افراد تأثیر گذاشته و رنگ چشمان آنها با رنگ والدین متفاوت باشد. البته این موضوع کاملاً استثنائی و تنها در برخی از کودکان مشاهده شده است.

یک نکته کلی در مورد رنگ چشم این است که رنگ‌های تیره به رنگ‌های روشن غالب هستند. اگر یکی از والدین قهوه‌ای رنگ و یکی دیگر آبی رنگ باشد، رنگ چشم کودک به رنگ قهوه‌ای خواهد بود.

رنگ چشم لنز

پدیده‌ای به اسم تغییر رنگ چشم

عنبیه یک عضو عضلانی از چشم است که دائماً در حال گسترش بوده و با توجه به شرایط مختلف تغییر می‌کند. این یعنی تغییر رنگ چشم به شکل طبیعی و با توجه به وضعیت محیطی یک امر رایج و معمولی است. طبق بررسی‌های صورت گرفته، رنگ چشمان تقریباً بین ۱۰ تا ۱۵ درصد از کودکان ممکن است به دلایل شرایط جغرافیایی در طول عمر تغییر کند. تمامی این موارد طبیعی بوده و چشم پزشکان برای آنها دلایل مختلفی دارند.

اما گاهی با پدیده‌ای به اسم تغییر رنگ چشم عمدی مواجه هستیم. این افراد به ابزارهای مختلفی متوسل می‌شوند تا رنگدانه های چشم خود را تغییر دهند. به خاطر داشته باشید که امکان تغییر رنگ چشم‌ها به شکل دائمی تحت هیچ شرایطی وجود ندارد. اما گاهی به صورت موقتی و برای چند روز می‌توان این کار را انجام داد. یکی از آنها استفاده از عسل است و دیگری استفاده از لنز رنگی.

عسل

تغییر رنگ چشم طبیعی

خب! اگر به دنبال تغییر رنگ چشم خود هستید و احساس می‌کنید که علم ژنتیک رنگ خوبی به شما پیشنهاد نداده است، شاید بد نباشد یکی از راههایی که از دیرباز توسط افراد مختلف امتحان شده است به کار ببرید. البته این روش در گذشته برای باکتری زدایی و ضدعفونی چشم استفاده شده است و امروزه در برخی مراکز ممکن است به عنوان راهکار تغییر رنگ چشم‌ها به کار گرفته شود.

این راهکار استفاده از عسل طبیعی است. در این شیوه، ترکیب آب رقیق و عسل به نسبت یک به پنج آماده می‌شود و به صورت قطره‌ای به هر دو چشم ریخته می‌شود. این محلول در کاهش رنگدانه های چشم و ضد عفونی کردن آن نقش دارد و باعث می‌شود که چشم شما روشن‌تر دیده شود. در ضمن خاصیت آنتی باکتریایی عسل به ضد عفونی شدن چشم شما کمک می‌کند.

اما پیشنهاد گروه بینا اپتیک این است که تا حد امکان از این روش استفاده نکنید. چرا؟ زیرا امروزه بیشتر عسل‌های موجود در بازار مصنوعی هستند بدون شک به چشم شما صدمه میزند. استفاده از عسل نامرغوب باعث می‌شود که حالت اسیدی چشم شما بالاتر رفته و در نتیجه به بافت چشم صدمه بزند. اگر هم قرار است از این روش استفاده کنید، حتماً با چشم پزشک خود در میان بگذارید.

رنگ چشم

تغییر رنگ چشم با کمک لنز رنگی

استفاده از لنز رنگی یکی دیگر از راهکارهایی است که به شما در تعقیر رنگ چشم کمک می‌کند. متاسفانه تبلیغات متعددی در مورد صدمه این لنزها به چشم و تأثیر منفی آنها بر بینایی در اینترنت وجود دارد. اما، همانطور که هر وسیله‌ای خوبی و بدی خاص خود را دارد، در مورد لنزهای رنگی نیز این قانون صادق است.

شما اگر برای خرید لنز رنگی به یک فروشگاه لوازم آرایشی مراجعه کنید، مطمئناً آنها نمی‌توانند انحنای قرنیه شما را به‌خوبی حدس بزنند و این کار باعث صدمه به سطح قرنیه شما می‌شود. اگر از لنزهای غیر استاندارد استفاده کنید، چشم شما تحریک شده و به مرور زمان عفونی می‌شود. اگر نکات بهداشتی را رعایت نکنید، باعث ورود باکتری به داخل چشم شما شده و چشم شما عفونی می‌شود.

حالا سمت مقابل را در نظر بگیرید. اگر به یک چشم پزشک مراجعه کنید و از او بخواهید که یک لنز طبی یا لنز رنگی مناسب به شما پیشنهاد دهد، طبیعتاً انتخاب شما با توجه به شرایط بینایی و چشم شماست. اگر از یک برند لنز خوب استفاده کنید، سطح کیفی محصول بالا بوده و برای شما مشکل ساز نیست. اگر از یک فروشنده معتبر کمک بگیرید، آن‌ها هرگز به اعتبار خود در بازار لطمه نمی‌زنند و بهترین محصول را به شما پیشنهاد می‌دهند.

رنگ چشم لنز

محبوب‌ترین رنگ‌ها برای چشم و انتخاب لنز

در مطالب قبلی یک راهنما برای انتخاب لنز چشم برای تیپ‌های و رنگ پوست‌های مختلف ارائه دادیم. توصیه ما این است که به این مطلب مراجعه کنید و رنگ لنز را با توجه به رنگ پوست و رنگ موی خود انتخاب کنید. امروز می‌خواهیم یک شیوه جدید به شما معرفی کنیم که معیار خوبی برای انتخاب لنز به شما می‌دهند.

این معیار، انتخاب رنگ لنز چشم با توجه به میزان محبوبیت رنگ‌های مختلف است. دانشمندان بعد از بررسی افراد مختلف، به این نتیجه رسیده‌اند که رنگ چشم سبز بالاترین محبوبیت را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که رنگ آبی روشن نیز یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها برای افراد مختلف است. این اطلاعات را به شکل کامل‌تر در جدول زیر می‌بینید.

پس اگر به دنبال انتخاب لنز رنگی برای تعقیر رنگ چشم خود هستید، علاوه بر استفاده از راهنمای قبلی، می‌توانید از همین جدول نیز استفاده کنید. به عنوان مثال اگر بین انتخاب رنگ عسلی و رنگ آبی روشن برای چشم خود گیر کرده‌اید، این جدول نشان می‌دهد که به رنگ آبی محبوبیت بیشتری دارد و شما نیز از آن لذت بیشتری خواهید برد.

پس در انتها توصیه می‌کنیم که هیچ وقت به فکر تغییر رنگ دائمی چشم یا استفاده از تغییر رنگ طبیعی و عسل نباشید و ترجیحاً از لنزهای رنگی استفاده کنید. البته استفاده از لنزهای رنگی نیز نیاز به اطلاعات و تمهیدات ویژه‌ای دارد که توصیه می‌کنم با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا به شما بیشتر کمک کنند.

با آخرین تکنولوژی‌ها در تولید لنز چشم آشنا شوید

دیدگاهتان را بنویسید