نگهداری عینک طبی | ظرافت در نگهداری و مراقبت در استفاده

نگهداری عینک طبی | ظرافت در نگهداری و مراقبت در استفاده

نگهداری عینک طبی |معمولاً وقتی که افراد عینکی فکر بستن کوله پشتی مسافرت خود هستند قبل از هر چیزی سعی می‌کنند که عینک طبی و عینک آفتابی و خود را فراموش نکنند و در کنار آن گزینه‌های دیگری مانند عینک کوهنوردی یا حتی لنز طبی را همراه خود داشته باشند.

نه تنها افراد عینکی بلکه افراد سالم در مسافرت شرایط متفاوتی نسبت به حالت طبیعی و در منزل شخصی خود تجربه می‌کنند و به همین دلیل باید آمادگی بالایی داشته باشند.

بنابراین ما برای کسانی که قصد استفاده از عینک در طول مسافرت خود را دارند در این مطلب به ذکر چند نکته خواهیم پرداخت که می‌تواند به آنها در طول مسیر کمک کند.

اهمیت عدسی عینک در انتخاب آن

لنز عینک بلوکات

عدسی عینک به عنوان مهمترین بخش آن شناخته می‌شود که یک قسمت شیشه‌ای یا پلاستیکی شفاف است و از آن برای بالا بردن قدرت دید یا جلوگیری از ورود نور ماوراء بنفش به داخل چشم استفاده می‌کنند.

بنابراین این عینک‌ها می‌توانند نقش‌های متفاوتی داشته باشند. وجود برخی از عینک‌ها برای فرد ضروری است و ادامه مسافرت به وجود آن بستگی دارد.

اما برخی دیگر مانند عینک آفتابی برای بالا بردن کیفیت سفر و جلوگیری از صدمات و حوادث احتمالی است.

با توجه به توضیحاتی که داده شد، حالا ما با سه دسته عینک در طول مسافرت مواجه هستیم که هر کدام از آنها شرایط حمل و نگهداری متفاوتی دارند و حتی شرایط استفاده از آنها نیز متفاوت است.

عینک طبی؛ ابزار مهم و حیاتی در سفر

عینک طبی

عینک طبی برای افراد عینکی یک ابزار بسیار مهم و حیاتی است و در حقیقت ادامه سفر آنها به وجود این عینک بستگی دارد.

پس قبل از هر چیزی و در هنگام بستن چمدان، یک محل مشخص برای متعلقات همراه عینک مانند جعبه عینک و دستمال تمیز کننده آن در نظر داشته باشید.

نیازی نیست که شما عینک و بسته همراه و آن را در چمدان یا کوله پشتی خود قرار دهید، اما اگر سعی کنید و الگوهای تولید عدسی عینک را به همراه ببرید

این شانس را به خود داده‌اید که در صورت شکستن عینک یا گم شدن آن خیلی سریع سفارش ساخت یک عدسی جدید را بدهید.

نگهداری عینک طبی | اگر قرار است در طول مسافرت خود به آب تنی یا شنا بروید یا حتی به ورزش‌های مانند کوهنوردی یا دوچرخه سواری بپردازید، توصیه ما این است که در این ورزش‌ها عینک اصلی خود را کنار بگذارید و از عینک‌های مخصوص استفاده کنید.

خوشبختانه امروزه عینک طبی شنا و یا حتی عینک طبی دوچرخه سواری داریم که به صورت حرفه‌ای برای فعالیت‌های ورزشی طراحی شده‌اند.

عدسی‌های ساخته شده از پلی کربنات مقاومت خوبی در برابر خط و خش دارند و می‌توانند گزینه مناسبی برای افراد عینکی در طول مسافرت باشند.

عینک آفتابی؛  مهم و ضروری

عینک آفتابی

دیدگاه اشتباهی که نسبت به عینک آفتابی وجود دارد این است که در هوای ابری یا در زمستان نیازی به استفاده از آنها نیست. این دیدگاه مربوط به دیدگاه سنتی ما است که عینک را برای جلوگیری از نور خورشید به کار می‌بردیم.

اما امروزه مشخص شده که عینک‌های آفتابی هم برای جلوگیری از نور مستقیم خورشید و هم برای جلوگیری از ورود نور ماوراء بنفش به داخل چشم مناسب هستند.

امروزه تحقیقات چشم پزشکی نشان داده که منشأ بیماری‌های بزرگی مانند دژنراسیون ماکولا و آب مروارید مربوط به اشعه ماوراء بنفش و نور آبی موجود در محیط است.

نگهداری عینک طبی | افراد عینکی اولویت اول خود را باید به استفاده از عینک طبی بدهند. این افراد بهتر است که عینک دودی  خود را در یک کوله کوچک یا در یک کیف کمری همراه خود داشته باشند تا در شرایط سخت از آنها استفاده کنند.

امروزه عینک‌های ترکیبی به صورت طبی و آفتابی در بازار وجود دارند که امکان استفاده از هر کدام از آنها به صورت مجزا یا همزمان فراهم شده است.

به هنگام پیاده روی یا حتی گرفتن دوش آفتاب در ساحل حتماً از عینک آفتابی استفاده کنید و هیچ وقت گول شرایط ابری بودن آب و هوا یا زمستانی بودن شرایط جوی را نخورید.

عینک ورزشی؛ مهم برای ورزشکاران

عینک افتابی

کسانی که به فعالیت‌های ورزشی مشغول هستند امکان استفاده از چند نوع عینک را دارند. عینک شنا برای افراد شناگر، عینک پلاریزه برای افراد فعال در زمینه ورزش‌های آبی، عینک کوهنوردی برای کوهنوردان حرفه‌ای و صخره نوردان، عینک مخصوص دوچرخه سواران و عینک مخصوص تیراندازی از جمله محصولات این گروه هستند.

هم افراد عینکی و هم افراد سالم نیاز دارند که در طول مسافرت خود به صورت تخصصی از این عینک‌ها استفاده کنند.

نگهداری عینک طبی | افراد عینکی به هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی نمی‌توانند از عینک طبی معمولی استفاده کنند، زیرا هم قدرت مانور آنها را کاهش می‌دهد و هم باعث شکستن و خط و خش عدسی عینک می‌شود.

اما امروزه عینکهای تخصصی مانند عینک کوهنوردی  یا عینک پلاریزه این فرصت را به مسافران می‌دهد که در طول سفر خود به انواع ورزش‌ها بپردازند و در مورد کاهش توانایی دید خود نگرانی نداشته باشند.

همه محصولات ذکر شده در این مطلب و سایر تجهیزات مورد نیاز برای افراد عینکی توسط گروه بینا اپتیک عرضه می‌شوند. بنابراین شما می‌توانید برای پاسخ به سؤالات تخصصی و غیر تخصصی خود به این گروه مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید