لنز طبی خرید کنم برای سفر یا عینک طبی ؛ شاید هم هر دوتاش رو بردم !

لنز طبی خرید کنم ؟ یا عینک طبی ؛ شاید هم هر دوتاش رو بردم !

لنز طبی خرید کنم ؟ چند وقت پیش، حین مراجعه یکی از مشتریان، بین دختر و مادر خانواده مشاجره به وجود آمد که دختر به استفاده از لنز چشم اصرار داشت و مادر به شدت مخالفت می‌کرد. خلاصه بعد از چند دقیقه، مجبور شدند که موضوع را با ما در شرکت بینا اپتیک در میان بگذارند و از مشاوره ما کمک بگیرند. خوشبختانه موضوع آنها چندان حاد نبود و بحث آنها استفاده از لنز طبی و لنز رنگی در مسافرت بود.

مادر خانواده معتقد بود که استفاده از لنز در مسافرت امکان پذیر نیست و می‌تواند به بینایی چشم صدمه بزند، اما دختر اصرار داشت که استفاده از عینک باعث بسته شدن دست و پای او شده و نمی‌تواند از سفر خود لذت ببرد. اگرچه ما در این مشاجره توانستیم که مادر خانواده را راضی کنیم، اما به نظرم جالب می‌آمد که این مسئله را با مخاطبان وب سایت خود در میان بگذاریم تا بتواند مشکلات آنها را نیز برطرف کند. بنابراین اگر به زودی قصد سفر دارید و می‌خواهید از لنز طبی لنز رنگی در این سفر استفاده کنید، چند نکته زیر را به خاطر داشته باشید.

قبل از هر چیزی از مناسب بودن لنز طبی و لنز رنگی خود مطمئن شوید

لنز در سفر

قبل از هر چیزی، اگر می‌خواهید از سفر خود لذت ببرید و دردسر همراه بردن وسایل اضافی را تحمل نکنید، لنز طبی یا عینک طبی هر دو جزو گزینه های اصلی هستند؛ حتی لنز روزانه زیرا مجبور به نظافت لنز نیستید و بعد از هر بار مصرف می‌توانید آنها را دور بیندازید. در برخی موارد شما به دنبال خرید لنز طبی یا لنزهای سالانه رفته‌اید و مایل به هزینه اضافی نیستید، در اینجا به خاطر داشته باشید که تمامی وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای نگهداری و تمیز کردن لنزها باید همراه داشته باشید.

یک نکته خیلی ریز، پرهیز از گذاشتن ملزمات لنز طبی در چمدان‌های بزرگ است. در سفر ممکن است چشم شما خشک شود یا با مشکلات دیگری مواجه شد، پس همیشه یک کیف کوچک همراه خود داشته باشید و تجهیزات مورد نیاز خود لنز خود را دم دست نگه دارید.

اینجا تنوع طلبی ممنوع!

لنز در سفر

در مطلب مربوط به استفاده از لنز در زمستان، اشاره کردیم که برند بوش ‌اند لومب در تولید لنز فصلی و لنز روزانه مناسب است. در کنار آن به دو برند مورنینگ و یوروپا به عنوان دو لنز فصلی اشاره کردیم. وقتی که شما یک لنز روزانه و یک بار مصرف دارید، نیازی به همراه بردن مایع لنز ندارید و الزامات بهداشتی شما کمتر است. از طرف دیگر اگر از لنزهای سالیانه یا فصلی استفاده کنید، کمی دردسر شما بیشتر خواهد بود چرا که نظافت و شستشوی لنز را در پایان روز باید داشته باشید برای اینکه فردا میخواهید مجدد از آن استفاده کنید اما در ایران با توجه به تمامی شرایط لنز های سالیانه بیشتر مصرف میشود.

اما اگر در حین سفر به دلایل مختلفی لنز طبی روزانه شما تمام شد یا مشکلی برای لنزهای فصلی و لنز طبی چشم شما به وجود آمد، بهترین راه حل استفاده از محصولات همان برند قبلی است. شما به عنوان مصرف کننده نمی‌دانید که عکس العمل چشم‌های شما به مواد نگهدارنده و سایر بخش‌های یک لنز رنگی یا لنز طبی به چه صورت است و این در حین سفر آزاردهنده است. پس توصیه ما را نادیده نگیرید و از همان گزینه‌ای استفاده کنید که قبلاً استفاده کرده‌اید.

عینک آفتابی با خود ببرید

عینک آفتابی در سفروقتی که از لنز رنگی استفاده می‌کنید یا لنز طبی رنگی را انتخاب کرده‌اید، هم خوشتیپ شده‌اید و هم رنگ چشم شما تغییر کرده است! اما این بدین معنی نیست که چشم شما از اشعه فرابنفش محافظت می‌شود. در مورد قابلیت‌های لنزهای طبی و رنگی و نحوه استفاده از آنها مطالب زیادی گفته‌ایم که در وبلاگ ما موجود است. اما برای کسانی که به مسافرت می‌روند، خبر ناگوار قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و احتمالاً باد است.

این دو پدیده هم باعث رساندن اشعه فرابنفش به سطح چشم شده و هم باعث خشک شدن سطح چشم می‌شود. از طرفی مقاومت عینک‌های آفتابی در برابر اشعه فرابنفش و نوع آن (UVB و UVA) متفاوت هستند. پس اولاً مطمئن شوید که حتماً عینک آفتابی خود را همراه برده‌اید و از طرفی نسبت به مقاومت عینک به اندازه ۹۹ تا ۱۰۰ درصد در برابر اشعه فرابنفش اطمینان داشته باشید.

برای بردن عینک طبی بهانه نیاورید

عینک طبی مقاله1

حتی اگر از عینک طبی نفرت دارید و تا به حال در فضای عمومی و در بین مردم از آنها استفاده نکرده‌اید، در اینجا لازم است که حتماً آن را همراه خود ببرید و برای سفر لنز طبی خرید کنم د . یکی از نکات منفی سفر، غیر قابل پیش بینی بودن شرایط آن است و شما هرگز نمی‌دانید که چه اتفاقی می‌افتد. ممکن است در سفر خود با مواد آلرژی‌زای مختلف یا سایر عوامل تحریک کننده مواجه شوید که قبلاً آنها را تجربه نکرده‌اید. در این بین ممکن است دچار تنش‌های دیگری مانند مواجهه با آب و هوای سرد یا گرم شوید که در محل زندگی قبلی خود آن‌ها را تجربه نکرده‌اید.

تمامی این موارد در کنار یکدیگر باعث ایجاد شرایطی می‌شود که استفاده از لنز طبی و لنز رنگی را غیر ممکن می‌کند و شما برای رساندن وضعیت بینایی خود به حالت طبیعی مجبور به استفاده از عینک طبی هستید.

لنز در سفر

و یکی دیگر از مواردی که استفاده از عینک طبی مهم میشود هنگامی است که در سفر در کنار آتش مشغول چای یا غذا درست کردن میشوید و یا حتی لحظه ای برای گرم شدن کنار آتش میروید در این لحظه توجه داشته باشید که لنز طبی داخل چشم شما آب ( ذوب ) نشود که در آوردن آن مصیبتی بزرگ است.

اگر به آب تنی می‌روید، از گاگلز یا عینک شنا را استفاده کنید.

لنز در سفر

اگر به یکی از مناطق جنوبی و شمالی ایران سفر می‌کنید و احتمالاً به شنا و آب تنی خواهید رفت، مطمئن باشید که وجود لنز در چشم شما مشکلات زیادی به وجود خواهد آورد. اینجاست که به وجود نعمتی به اسم گاگل پی می‌برید که مانع از ورود آب به داخل چشم شما و تاثیر بر لنزهای تماسی می‌شود. هرگونه آب غیر از آب تصفیه شده، مانند آب استخر، آب گرم، آب دریاچه و آزاد می‌تواند منشأ یک عفونت باشد که بزرگترین دلیل شما برای پایان دادن به سفر است. اگر می‌خواهید تجربه بدی در سفر و در استفاده از لنز طبی و لنز رنگی نداشته باشید، از گاگلز استفاده کنید.

زمان استفاده از لنز طبی را کاهش دهید

زمان استفاده از لنز

لنز طبی خرید کنم ؟ در بندهای قبلی اشاره کردیم لنزهای روزانه بهترین گزینه هستند که بسیاری از مشکلات احتمالی را از بین می‌برد. اما حتی با وجود لنز طبی روزانه و لنز رنگی روزانه باز هم مجبور هستید که مدت زمان استفاده از لنز تماسی را در طول روز کاهش دهید. معمولاً مسافرت‌های ما شکل‌های مختلفی دارند و ممکن است در عرض چند ساعت، چند نوع آب و هوای متفاوت را تجربه کنیم. وجود لنز به صورت مداوم بر روی چشم احتمال آلرژی و تحریک چشم را افزایش می‌دهد و در برخی موارد باعث عفونت می‌شود. پس حتی الامکان در جاهای عمومی از لنز استفاده کنید و در سایر موارد و در جمع خانوادگی، عینک طبی را به عنوان گزینه اصلی انتخاب کنید.

نظافت ، نظافت ؛ نظافت

لنز در سفر

آخرین موردی که هنگام استفاده از لنز طبی و لنز رنگی در سفر باید رعایت کنید، نظافت لنز و چشم است. مسئله نظافت و جلوگیری از نفوذ آلودگی در لنزها، به طور ویژه در لنزهای فصلی و سالیانه بسیار مهم و تعیین کننده است. کسانی که به مسئله نظافت اهمیت ویژه‌ای می‌دهند، می‌توانند اطمینان داشته باشند که سفر آنها بدون هیچگونه نگرانی و با خیال راحت به انتها خواهد رسید. هرگونه کوتاهی در نظافت کردن لنزها و نحوه درست استفاده از آنها باعث تحریک و عفونت احتمالی چشم شده که به تجربه‌ای تلخ در سفر برای شما تبدیل خواهد شد.

به عنوان یک گروه فعال و قدیمی در عرضه لنزهای تماسی و انواع عینک، توانستیم با دلایل مختلف نشان دهیم که استفاده از لنز نه تنها سخت نیست، بلکه با رعایت چند نکته ساده، دردسر استفاده از عینک و دست و پاگیر بودن آن را از بین می‌برد. اگر هنوز هم در استفاده از آنها نگران هستید، با کارشناسان ما در ارتباط باشید

با آخرین تکنولوژی‌ها در تولید لنز چشم آشنا شوید !!

دیدگاهتان را بنویسید