عینک فروشی و نکاتی در مورد انتخاب فروشگاه عینک طبی

عینک فروشی و نکاتی در مورد انتخاب فروشگاه عینک طبی

اگر واژه‌هایی مانند عینک فروشی یا فروشگاه معتبر عینک سازی  را در گوگل سرچ کرده‌اید و شما را به این صفحه کشانده است، احتمالاً چندین بار در بازار به دنبال فروشگاه‌های مختلف رفته‌اید و از این جستجوی خود نتیجه نگرفته‌اید. البته این احتمال نیز وجود دارد که اخیراً تصمیم به خرید عینک طبی یا خرید عینک آفتابی گرفته‌اید و تلاش دارید که بهترین فروشگاه عینک طبی را برای خود پیدا کنید.

در این مورد به یک خبر ناامیدکننده و یک خبر خوشحال کننده وجود دارد. خبر ناامیدکننده این است که تعداد فروشگاه‌های عینک سطح تهران و در سطح ایران بسیار زیاد هستند و احتمالاً شما مجبور خواهید بود که گزینه‌ها و فروشگاه‌های مختلفی را امتحان کنید. اما خبر امیدوار کننده این است که تشخیص دادن بهترین عینک فروشی یا بهترین تولید کننده عینک چندان سخت نیست و با بررسی چند نکته ساده می‌توانید به راحتی در این زمینه نتیجه گیری کنید.

بنابراین، در گروه بینا اپتیک تصمیم گرفتیم که این مطلب را به معرفی عینک فروشی‌ها و فاکتورهای تاثیرگذار بر فعالیت آنها بپردازیم و در جریان آن نشان دهیم که شما به چه معیارهایی توجه داشته باشید.

عینک فروشی یعنی چی؟

عینک فروشی به حرفه‌ای گفته می‌شود که در جریان آن عینک و کلیه تجهیزات و متعلقات مربوط به آن به فروش می‌رسد و در آن امکان خرید و فروش گزینه‌های مختلف وجود دارد. این تعریف در حالی است که عینک فروش ممکن است یک شخص دستفروش در کنار خیابان یا یک موسسه بزرگ در یکی از خیابان‌های بزرگ شهر باشد. در هر صورت فروشگاه‌های عرضه کننده عینک وظیفه تولید و رساندن عینک‌ها به افراد مختلف بر عهده دارد.

واژه عینک فروشی بسیار کلی است و می‌تواند حوزه‌های مختلفی را شامل شود. به عنوان مثال، عناوین دیگری مانند فروشگاه عینک طبی یا حتی عینک سازی معتبر نیز به عنوان زیرمجموعه این واژه قرار می‌گیرد. برخی از این شرکت‌ها در زمینه تولید عینک فعالیت دارند و برخی از آنها صرفاً به عنوان فروشنده و نمایندگی فعالیت می‌کنند. در هر صورت، برای دسته بندی فروشگاه‌ها می‌توان معیارهای مختلفی در نظر گرفت.

انواع فروشگاه عینک طبی

با عینک فروشی و حوزه‌های مربوط به آن در بند قبلی آشنا شدیم و یک تعریف کلی برای آن ارائه دادیم. اما شاید بد نباشد که فروشگاه‌های عینک سازی و فروش عینک را در دسته‌های مختلف قرار دهیم تا درک درستی از فعالیت آنها و نحوه ارتباط آنها با درخواست خود داشته باشیم. بطور کلی شرکت‌ها و فروشگاههای فعال در حوزه عینک سازی به سه دسته زیر تقسیم می‌شوند:

کسانی که فقط فروشنده هستند

این گروه بیشتر شامل فروشگاه‌ها و مغازه‌های معمولی می‌شوند که در سطح شهر بسیار زیاد هستند و حتی در کنار آن کارهای دیگری مانند تعمیر عینک و فروش تجهیزات جانبی آنها را نیز انجام می‌دهند. این افراد به هیچ وجه حرفه‌ای نیستند و مدرک لازم برای فعالیت در این حوزه را ندارند. بنابراین کسانی که به دنبال عینک سازی معتبر هستند و می‌خواهند از عینک‌های با کیفیت استفاده کنند، به هیچ وجه نباید به سراغ این گروه بروند و محصولات این افراد بیشتر برای کودکان و برای استفاده کوتاه مدت در حد چند ساعت مناسب هستند.

کسانی که به عنوان نمایندگی فعالیت دارند

سطح فعالیت این گروه نسبت به گروه اول بسیار بالاتر است و می‌توان آنها را به عنوان عینک فروشی مورد اعتماد معرفی کرد. در حقیقت، این شرکت‌ها و این فروشگاهها وظیفه فروش محصولات شرکت‌های معتبر را برعهده دارند. به عنوان مثال، ممکن است یک فروشگاه به عنوان نمایندگی برند خاصی مانند برند ری بن یا عینک آفتابی جولبو فعالیت کند و محصولات آنها را بفروشند. معمولاً در این فروشگاه‌ها تجهیزاتی مانند دستگاههای اپتومتری یا دستگاه‌های سنجش uv نیز وجود دارد که برای نشان دادن کیفیت محصولات خود به کار می‌برند. به کسانی که به دنبال استفاده از عینک طبی هستند، خرید نیاز خود از این عینک فروشی را توصیه نمی‌شود و بهتر است به سراغ گزینه‌های دیگر بروید.

عینک در خیابان بزرگمهر

کسانی که به ساخت و فروش عینک مشغول هستند

از لحاظ اعتبار، این مورد را می‌توان به معتبرترین فروشگاه عینک طبی معرفی کرد که وظیفه ساخت و فروش عینک را بر عهده دارند. فعالیت این فروشگاه‌ها تحت کنترل نهادهای قانونی بوده و معمولاً توسط چشم پزشکان به بیماران توصیه می‌شود که به سراغ کدام فروشگاه بروند. نکته جالبی که در مورد این گروه وجود دارد این است که در کنار تولید عینک طبی، به عینک فروشی نیز فعالیت دارند و ممکن است محصولات مربوط به برندهای مختلف را بفروشند. با توجه به اینکه تجهیزات این گروه کامل و معتبر است، اگر به دنبال خرید عینک آفتابی نیز هستید، می‌توانید نیاز خود را به کمک این فروشگاه‌ها برآورده کنید.

مشخصات و ویژگی‌های عینک سازی معتبر

عینک سازی 7

برای کسانی که با خیابان فلسطین یا خیابان جمهوری شاهرخ در شهر تهران آشنا هستند و برای خرید عینک به این خیابان‌ها مراجعه کرده‌اند، پیدا کردن یک عینک سازی معتبر بسیار سخت است و حتی می‌تواند حیاتی باشد. همین وضعیت در مورد سایر شهرهای ایران مانند اهواز، اصفهان، تبریز و شیراز نیز وجود دارد و در حقیقت پیدا کردن یک عینک فروشی معتبر به یک معضل تبدیل شده است. اما در اینجا ما 5 توصیه به شما خواهیم داشت که رعایت آنها باعث می‌شود که گزینه نهایی خود را راحت‌تر انتخاب کنید:

در بازار به خوبی شناخته شده هستند

همانطور که در مطلب مربوط به قیمت لنز طبی، به اهمیت برندها در قیمت نهایی محصول اشاره کردیم، در مورد پیدا کردن یک عینک فروشی معتبر نیز باید از همین روش استفاده کنید. معمولاً عینک فروشیهای پرسابقه و قدیمی بیشتر در بازار شناخته هستند و مشتری‌های آنها زیادتر هستند. این می‌تواند معیار خوبی برای ما در سنجش فروشگاههای عینک فروشی باشد. پس اگر می‌خواهید گام اول را برای خرید عینک طبی و عینک آفتابی  و لنز چشم بردارید، ابتدا به سراغ تحقیق در بازار بروید و ببینید که عکس العمل مردم نسبت به فروشگاه‌های مختلف به چه صورت است. اگرچه این نکته همگانی نیست، معمولاً فروشگاه‌های معتبر شلوغ‌تر هستند.

عینک‌های اورجینال و بدلی را به تفکیک می‌فروشند

یک عینک سازی معتبر هیچ وقت اعتبار خود را به خاطر فروش یک یا چند عینک خدشه دار نمی‌کند و تلاش می‌کند که اعتماد مشتری خود را جلب کند. برخی از فروشگاه‌ها به حدی برای مشتریان خود اعتماد به وجود آورده‌اند که بعد از چندین سال هنوز هم سفارش ساخت عینک  خود را به آنها می‌دهند. این نشان از اعتماد متقابل بین فرد خریدار و فروشگاه عینک طبی است که برای عینک فروشی بسیار مهم است. یکی از راههای کسب اعتماد در این مورد، تفکیک بین عینکهای اورجینال و بدلی در برندهای مختلف است. امروزه شرکت‌های چینی محصولات بدلی با کیفیتی نزدیک به عینک‌های اورجینال تولید می‌کنند که تشخیص آنها از عینک‌های اصلی بسیار سخت است. اگرچه فروش عینک بدلی برای فروشگاه عینک درآمد بیشتری دارند، اما این موضوع می‌تواند به اعتماد بین آنها لطمه بزند.

تجهیزات بینایی سنجی و اپتومتری را دارند

 

برای کسانی که قصد حضور طولانی مدت در بازار عینک و فروش محصولات مختلف را دارند، خرید تجهیزات بینایی سنجی و اپتومتری چندان سخت نیست و می‌توانند در همان گام‌های اولیه هزینه کافی برای خرید این دستگاه‌ها در نظر بگیرند. کار کردن با چنین دستگاه‌هایی هم چندان سخت نیست و حتی فروشندگان معمولی نیز می‌توانند از این دستگاه‌ها استفاده کنند. اما وجود تجهیزات بینایی سنجی و اپتومتری در یک عینک فروشی باعث جلب اعتماد مشتری شده و آنها مطمئن هستند که کیفیت عینک مورد نظر با کیفیت استاندارد مطابقت دارد. اگرچه وجود این تجهیزات به طور قطعی نمی‌تواند میزان اعتبار و کفایت فروشگاه عینک طبی تأیید کند، اما در هر صورت خریدار می‌داند که یک محصول با کیفیت و تأیید شده می‌خرد.

به اصول اولیه عینک سازی پایبند هستند

از یک عینک ساز معتبر انتظار می‌رود که به اصول چشم‌پزشکی و اصول اولیه حاکم بر آن پایبند باشد. چه کسانی که در تولید عینک‌های طبی فعالیت دارند و چه کسانی که در زمینه فروش عینکهای افتابی هستند، باید به این نکته توجه داشته باشند که محصولات آنها به طور مستقیم بر سلامت چشم و بینایی خریدار تأثیر گذار است. پس از یک عینک فروشی انتظار می‌رود که محصولات خود را با کیفیت و مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی بفروشد. هرچه میزان تعهد یک فروشگاه به اصول اولیه عینک سازی بالاتر باشد، کیفیت محصولات تولیدی آنها بالاتر بوده و بیشترین مطابقت با سفارش چشم‌پزشکان دارد.

گزینه‌های مختلف برای افراد مختلف ارائه می‌دهند

عینک سازی 5

اعتقاد ما در گروه بینا اپتیک این است که فروشنده باید مشاوره خریدار باشد. در بندهای قبلی اشاره کردیم که اعتماد تا چه اندازه می‌تواند به حفظ مشتری کمک کند. حال اگر این اعتماد با مشاوره همراه باشد، خریدار می‌تواند در تمامی موارد ریز و درشت خود با عینک فروش مشورت کند و حتی از محصولات آنها استفاده کند. یکی از کارهایی که عینک سازی ها می‌توانند برای افراد مختلف انجام دهند، پیشنهاد دادن گزینه‌های مختلف با توجه به وضعیت آنهاست. به عنوان مثال، ممکن است شما به عنوان خریدار عینک آفتابی به سراغ یک برند بروید که هم محصول اورجینال و هم محصول بدلی آن در عینک فروشی موجود است. در این حالت فروشنده می‌تواند مشاور خوبی برای شما باشد و یک محصول با کیفیت انتخاب کنید.

 

چرا وجود تعیین نمره از روی عینک طبی و دستگاه سنجش uv برای عینک فروشی الزامی است؟

چشم پزشکی

شاید بسیاری از عینک فروشی‌ها و فروشگاه‌های عینک طبی با این پیشنهاد موافق نباشند و از وجود دستگاه لزومتر  و دستگاه سنجش uv در مرکز خود استقبال نکنند.

دستگاه سنجش uv یک دستگاه مخصوص برای سنجش میزان عبور نور فرابنفش از عینکهای آفتابی است. این تجهیزات نشان می‌دهند که میزان عبور نور فرابنفش از هر کدام از عینک‌ها به چه صورت است و سلامت و کیفیت عینک را نشان می‌دهند. استفاده از این دستگاه بسیار ساده‌تر از دستگاه لنزومتر است و افراد معمولی نیز می‌توانند از این دستگاه‌ها استفاده کنند.

در مورد ضروری بودن وجود دستگاه اپتومتری و دستگاه سنجش uv اختلاف نظرهایی وجود دارد که باید با توجه به نوع عینک فروشی در مورد آنها قضاوت کرد. اگر یک فروشگاه به عنوان فروشگاه عینک طبی فعالیت می‌کند و نیروی انسانی برای استفاده از دستگاه اپتومتری را دارد، می‌تواند از این دستگاه در فروشگاه خود استفاده کند. اما در مورد سایر عینک فروشی‌ها نیاز به این دستگاه نیست. در مورد دستگاه سنجش uv لازم است که کلیه عینک فروشی‌ها و عینک سازی معتبر  از آنها استفاده کنند.

روش‌های مختلف فعالیت عینک فروشی‌ها

آخرین نکته‌ای که برای مشخص شدن وضعیت عینک فروشی‌ها باید به آن بپردازیم، مسئله روش فروش عینک در آنهاست. برخی از این فروشگاه‌ها، صرفاً به صورت حضوری فرآیند فروش عینک را انجام می‌دهند. فروشگاه عینک حضوری فعالیت خود را با حضور خریدار یا بیمار آغاز می‌کند و با سنجش وضعیت او، امکان ساخت و یا سفارش عینک به شکل‌های مختلف فراهم می‌کند.

عدسی طبی

فروشگاه اینترنتی عینک به فروشگاههای گفته می‌شود که فعالیت آنها بر بستر اینترنت و به صورت مجازی انجام می‌گیرد. این فروشگاه‌ها اطلاعات کاملی در مورد عینک‌ها و سایر محصولات چشم پزشکی ارائه می‌دهند که خواننده می‌تواند به کمک این اطلاعات از وضعیت خود مطلع شود.

همچنین اطلاعاتی که چشم پزشک در رابطه با عینک طبی و عینک آفتابی در اختیار خریدار قرار داده، به فروشگاه اینترنتی ارسال می‌شود و آنها با توجه به وضعیت فرد تصمیم می‌گیرند که از چه گزینه‌ای برای او استفاده کنند.

هر کدام از این روش‌ها دارای مزایا و معایب خاص خود هستند که فرد خریدار با توجه به وضعیت خود و دسترسی به امکانات مختلف، می‌تواند از آنها استفاده کند. شرکت بینا اپتیک به عنوان یک شرکت فعال در فروش حضوری و اینترنتی انواع عینک و لنزهای طبی و رنگی، این آمادگی را دارد که به کلیه ابهامات شما در این زمینه پاسخ داده و زمینه خرید محصولات مختلف را برای شما فراهم کند.

3 thoughts on “عینک فروشی و نکاتی در مورد انتخاب فروشگاه عینک طبی

دیدگاهتان را بنویسید