۷ نکته‌ای که باید در مورد لنز رنگی بدانید !

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

۷ نکته‌ای که باید در مورد لنز رنگی بدانید

۷ نکته‌ای که باید در مورد لنز رنگی بدانید ! | فرض بگیرید که تصمیم گرفته‌اید برای یکی از مهمانی‌ها و گردهمایی‌های اخیر از لنز رنگی استفاده کنید و می‌خواهید مطمئن شوید که بهترین گزینه ممکن را انتخاب کرده‌اید. در مورد استفاده از لنزهای رنگی و حتی لنزهای طبی توصیه‌های مختلفی وجود دارد که در سایر مطالب وبلاگ ما می‌توانید آنها را مطالعه کنید. اما به طور ویژه در این مطلب ما می‌خواهیم چند مورد را درباره لنز رنگی بررسی کنیم تا شما دیدگاه کامل و واضحی نسبت به این محصولات داشته باشید. پس با ما همراه باشید.

 لنزهای رنگی و طبی از لحاظ ریشه و ذات یکسان هستند

۷ نکته‌ای که باید در مورد لنز رنگی بدانید ! | این یک واقعیت غیرقابل انکار است که لنزهای رنگی و طبی لحاظ جنس و مواد به کار رفته در آنها یکسان هستند و تفاوت واقعی بزرگی به جز رنگ لنز آنها دیده نمی‌شود. دکتر جاستین بازان از موسسه Park Slope Eye در بروکلین در توصیف لنزهای رنگی از این جمله استفاده می‌کند: “اگر شما به صورت مکرر و منظم از لنز طبی استفاده می‌کنید، برای استفاده از لنز رنگی هم محدودیت ندارید و مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند”. این موضوع نشان می‌دهد که رعایت نکات بهداشتی و نحوه استفاده از لنزها یکسان است و نباید چندان در مورد صدمه زدن آنها به چشم نگران بود.

لنز طبی رنگی

این لنزها ممکن است کمی ناراحت کننده باشد

یکی از مهمترین ویژگی لنزهای رنگی این است که کمی ضخیم‌تر از لنزهای معمولی و لنزهای طبی هستند. این موضوع باعث می‌شود که استفاده از آنها فضای بیشتری از چشم ما را پر کند و باعث ایجاد یک نوع حس ناراحتی شود. این موضوع به مرور زمان برطرف می‌شود و فرد عادت می‌کند که از این وسایل و تجهیزات استفاده کند. این نکته را به خاطر داشته باشید که ضخیم بودن لنز رنگی برای نصب کردن آن بر روی چشم و برداشتن آن به فرد کمک می‌کند و آسان‌تر است.

در هر حالتی می‌توانید از لنز رنگی استفاده کنید

۷ نکته‌ای که باید در مورد لنز رنگی بدانید ! | اگر چشمان شما ضعیف باشد، با مراجعه به چشم پزشک نمره چشم شما مشخص شده و می‌توانید لنز طبی متناسب با آن استفاده کنید. اگر بینایی شما صد درصد باشد و بالاترین کیفیت ممکن را در دید خود داشته باشید، لنزهای رنگی تأثیر چندانی بر روی کیفیت دید شما ندارند و می‌توانید از آنها استفاده کنید. اما اگر چشمان شما ضعیف باشد و تمایل داشته باشید که از لنز رنگی استفاده کنید، لنزهای طبی رنگی در بازار وجود دارند که سطح بینایی مختلف را پوشش می‌دهند و گزینه مناسبی برای افراد با وضعیت بینایی متفاوت هستند.

عینک طبی | معاینه چشم

در این لنزها هنوز هم به مراقبت پزشکی نیاز دارید

حتی اگر لنزهای رنگی شما دارای قدرت صفر باشند و تاثیری بر بینایی شما نداشته باشند، باز هم لازم است که مراقبت‌های پزشکی داشته باشید و توسط یک چشم پزشک ویزیت شوید. این موضوع به این دلیل است که همه لنزها، چه به صورت روشن و چه به صورت رنگی، از جمله تجهیزات پزشکی حساس هستند که به طور بالقوه می‌توانند به چشم آسیب برسانند. علاوه بر این، زمانی که شما به یک چشم پزشک مراجعه می‌کنید، آن‌ها به شما توصیه می‌کنند که از چه لنزی استفاده کنید و لنز مورد نظر را از کجا تهیه کنید اما تجربه ثابت کرده آنها قیمت لنز را قدری بیشتر از بازار به شما میدهند و در بسیاری از مواقع از تنوع جنس خبر ندارند و پافشاری روی یک جنس قدیمی میکنند.

همانند لنزهای طبی، هرگز از لنزهای دیگران استفاده نکنید

ممکن است لنزهای رنگی ظاهری همانند لنزهای طبی داشته باشد، مخصوصاً اگر به صورت شفاف بوده و قدرت رنگی آنها صفر باشد. در این صورت شما از لنز رنگی صرفاً برای تغییر چشم خود یا تقویت رنگ آن استفاده می‌کنید. اما هیچ وقت نباید این نکته را فراموش کنید که امکان اشتراک گذاشتن این روزها با دوستان و آشنایان خود را ندارید. تعویض لنز چشم چه بصورت طبی و چه به صورت رنگی، می‌تواند به معنی تعویض میکروب بین چشم باشد که باعث عفونت شدید می‌شود. همچنین به خاطر داشته باشید که ممکن است ویژگی‌هایی مانند انحنا یا ساختار لنز با فرد دوم همخوانی نداشته باشد.

لنز رنگی

کسی که از لنز طبی استفاده کنند، می‌تواند از لنز رنگی هم استفاده کند

برخی از افراد ترجیح می‌دهند که هر دو هفته یکبار از لنز رنگی استفاده کنند و برخی نیز ترجیح می‌دهند که به صورت روزانه از آنها استفاده کند. انحنای چشم در برخی از افراد کاملاً طبیعی و منظم است و در برخی دیگر سطح چشم نامنظم بوده که به عنوان آستیگماتیسم شناخته می‌شود. خوشبختانه، همه افراد با هر ویژگی لنزهای رنگی وجود دارد. البته ممکن است قیمت این لنزها با توجه به وضعیت فرد تغییر کند و به عنوان مثال لنز رنگی آستیگماتیسم گران‌تر از گزینه‌های دیگر باشد.

لنز رنگی

برندهای متعددی برای انتخاب و خرید لنز رنگی وجود دارد

اگر از محصولات ما در وبسایت بینا اپتیک بازدید کرده باشید، متوجه خواهید شد که برندهای متعددی در زمینه ساخت و تولید لنز رنگی فعالیت می‌کنند. تنوع در برند باعث می‌شود که کیفیت محصولات با یکدیگر متفاوت بوده حتی برای آنها رنگ‌های مختلفی هم وجود داشته باشد. در واقع این یک انتخاب عادلانه برای شما محسوب می‌شود که رنگ‌ها، طرح‌ها و برندهای مختلف را در کنار یکدیگر داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که بهترین گزینه ممکن را با توجه به سلیقه خود انتخاب کرده‌اید.

متاسفانه بسیاری از افراد در انتخاب و خرید لنز رنگی حساسیت بالایی مانند لنزهای طبی به خرج نمی‌دهند و این موضوع برای آنها مشکل ساز می‌شود. به این افراد توصیه می‌شود که برای خرید لنز حتماً به سراغ یک فروشگاه معتبر بروند و قبل از آن با چشم پزشک خود مشورت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در این زمینه می‌توانید از بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

[/vc_column_text]
700,000 تومان
مقایسه
تخفیف!
250,000 تومان
مقایسه
تخفیف!
660,000 تومان
مقایسه
تخفیف!
440,000 تومان
مقایسه
[/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید