چگونه بهترین برند لنز طبی را پیدا کنیم  ؟

[vc_row][vc_column]
تخفیف!
1,350,000 تومان
مقایسه
تخفیف!
380,000 تومان
مقایسه
تخفیف!
730,000 تومان
مقایسه
تخفیف!
440,000 تومان
مقایسه
تخفیف!
710,000 تومان
مقایسه
700,000 تومان
مقایسه
تخفیف!
880,000 تومان
مقایسه
تخفیف!
810,000 تومان
مقایسه
[/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

بهترین برند لنز طبی

چگونه بهترین برند لنز طبی را پیدا کنیم  ؟

بهترین برند لنز طبی | احتمالاً تاکنون وبسایت های زیادی در مورد پیدا کردن بهترین مارک لنز طبی گشته‌اید و در مورد آنها به نتیجه خاصی نرسیده‌اید. این موضوع می‌تواند از مسائل مختلفی نشأت بگیرد که مهم‌ترین آن‌ها، عدم شناخت کافی نسبت به وضعیت چشم و سلامت و حتی آخرین تکنولوژی ها در صنعت لنز به شما برمیگردد. در واقع ما باید بپذیریم که پیدا کردن یک مارک خاص به عنوان بهترین مارک بدون توجه به وضعیت چشم و میزان بینایی آن امکان پذیر نیست. در حال حاضر تنها چند سایت معتبر در سطح ایران به فروش اینترنتی لنزهای طبی و لنزهای رنگی مشغول هستند و بیشتر آنها به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود که اعتماد به مارک و برند آنها سخت باشد و باید فرد اطلاعات کاملی در مورد آنها کسب کند.

بهترین برند لنز طبی ؛ بوش اند لومب

بنابراین با توجه به محدودیت اطلاعاتی موجود در رابطه با پیدا کردن بهترین برند لنز طبی در ایران، در این مطلب سعی می‌کنیم که افراد نیازمند به لنز طبی را در دسته‌های مختلف قرار دهیم و برای هر کدام از آنها پیشنهادهای متفاوتی داشته باشیم.

 

انتخاب بهترین برند لنز طبی با توجه به زمان استفاده از آن

اولین و مهمترین موردی که در انتخاب بهترین برند لنز طبی باید مورد توجه قرار گیرد، بحث مدت زمان استفاده از لنز است. در مطالب قبلی، به این نکته اشاره کردیم که لنزها ممکن است به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه، فصلی و سالانه مورد استفاده قرار گیرند. این موضوع باعث می‌شود که انتخاب ما با پیچیدگی بیشتری همراه باشد و نیاز داشته باشیم که برندهای مختلف را بررسی کنیم.

اکوویو

اگر به دنبال بهترین برند لنز طبی برای مصرف روزانه هستید

زمانی که شما قصد دارید از لنزهای طبی به صورت روزانه استفاده کنید، یعنی نیاز چندانی به فرایند اکسیژن رسانی در لنز طبی ندارید و بیشتر برای شما مسئله کیفیت لنز و حفظ ساختار آن در طول شبانه روز اهمیت دارد. در این زمینه برندهای مختلفی مانند ایر اپتیکس، فرش لوک و آکیوویو اوسیس (ACUVUE OASYS) در بازار موجود است که می‌توانید از هر کدام از آنها استفاده کنید. البته لنزهای طبی ساخته شده توسط ACUVUE OASYS به شکلی طراحی شده‌اند که فرد هنگام استفاده احساس راحتی خواهد داشت و حتی در نسخه‌های جدید محصولات آن‌ها می‌تواند به مدت ۶ شبانه روز از آنها استفاده کند.

اگر به دنبال بهترین برند لنز طبی برای مصرف هفتگی هستید

اگر قصد استفاده از لنز طبی به صورت هفتگی را دارید، طبیعتاً هم میزان رطوبت موجود در ساختار لنز و هم میزان اکسیژن رسانی به چشم در طول هفته برای شما اهمیت دارد. این موضوع باعث می‌شود که شما برای نیاز خود به سراغ برندهایی مانند  BAUSCH LOMB بروید که این محصول شرکت سافت لنز آمریکاست. این لنزها شامل نمرات مختلفی بوده و افراد با سطح بینایی مختلف می‌توانند از آنها استفاده کنند.

بوش اند لومب

اگر به دنبال بهترین برند لنز طبی برای مصرف ماهانه هستید

کسانی که ترجیح می‌دهند از لنز طبی برای برنامه‌های ماهانه خود استفاده کنند و زمان کافی برای تعویض روزانه این لنزها را ندارند، لازم است به سراغ لنزهای طبی با میزان عبوردهی اکسیژن بالا و میزان سفتی مناسب بروند. در ضمن لنزهای ماهانه باید محتوای آب بالاتری نسبت به لنزهای فوق داشته باشند تا برای سطح چشم فرد مشکلی ایجاد نکند. لنزهای BAUSCH LOMB نسخه اولترا (Ultra) بهترین گزینه برای این افراد است که محدوده دید آنها نسبتاً وسیع بوده به شکل‌های مختلفی به این افراد کمک می‌کند.

مورنینگ

 اگر به دنبال بهترین برند لنز طبی برای مصرف سالانه هستید

خوشبختانه برای کسانی که به استفاده از لنزهای طبی سالانه عادت دارند، گزینه‌های متعددی وجود دارد که هر کدام از آنها ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی دارند. نکته بسیار مهم و حیاتی در مورد لنزهای طبی سالانه این است که میزان آبدهی آن‌ها بسیار بالا باشد و اکسیژن رسانی آنها به صورتی باشد که استفاده از لنز به سطح بینایی فرد لطمه نزند. از جمله گزینه‌هایی که برای این افراد استفاده می‌شود، لنز طبی سالانه ماکسیما، لنز طبی سالانه هرا، لنز طبی سالانه فرش لوک، لنز طبی سالانه مورنینگ و لنز طبی سالانه آرین است. لنز طبی سالانه مورنینگ MORNING یکی از بهترین گزینه‌هایی است که این افراد می‌توانند از آن استفاده کنند.

ایراپتیکس

لنزهای طبی دو کانونی در برابر لنزهای طبی چند کانونی

یکی از راهکارهای جدیدی که شرکت‌های تولید کننده لنزهای طبی در چند سال اخیر به کار برده‌اند، تولید لنزهای طبی دو کانونی و لنزهای طبی چند کانونی هستند. لنزهای طبی دو کانونی به شکلی طراحی شده‌اند که یک قسمت آن‌ها مخصوص دوربینی و یک قسمت آن‌ها مخصوص نزدیک بینی است. بنابراین فردی که از لنزهای طبی دو کانونی استفاده می‌کنند، می‌تواند بینایی خود را با توجه به این لنزها تطبیق داده و به راحتی تصاویر مختلف را به شکل واقعی ببیند. در مورد بهترین مارک لنز طبی به صورت دو کانونی می‌توان به لنزهای ACUVUE اشاره کرد که در مدلهای مختلف روزانه و ماهانه به بازار عرضه می‌شوند.

لنزهای طبی چند کانونی از پیچیدگی بیشتری نسبت به لنزهای دو کانونی برخوردارند و نحوه فعالیت آنها به مانند حرکت طبیعی چشم است. این لنزها به صورت دایره‌هایی متمرکز بر روی یکدیگر ساخته شده‌اند که به تناوب برای نزدیک بینی و دوربینی طراحی شده اند که فرد با توجه به نیاز خود می‌تواند از هر کدام از این لایه‌ها استفاده کرده و چشم خود را با توجه به آنها منطبق کند. کسانی که مایلند از لنزهای طبی چند کانونی به صورت ماهانه استفاده کنند، می‌توانند به سراغ دو برند آکیو ویو (ACUVUE) و ایر اپتیکس (Air Optix) بروند که برند اول محصولات خود را با استفاده از تکنولوژی لاکرئون (LACREON) تولید کرده و برند دوم برای مصارف ماهانه بهترین گزینه ممکن به شمار می‌رود.

بایوفینیتی ، بهترین برند لنز طبی

اگر از آستیگمات رنج می‌برید

لنز رنگی

آستیگمات یکی از مشکلات و بیماری‌های چشمی است که وضعیت بینایی طبیعی فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد و استفاده از لنزهای طبی معمولی در مورد آنها مشکل ساز است. شرکت‌های تولید کننده لنزهای طبی برای رقابت با یکدیگر، مجبور به تولید و ساخت لنز طبی با توجه به وضعیت بینایی افراد آستیگمات هستند. بنابراین امروزه می‌بینیم این شرکت‌ها در حوزه‌های مختلفی به تولید لنزهای طبی مخصوص این افراد فعالیت دارند. اگر بخواهیم به چند نمونه از برندهای تولیدکننده این لنزها اشاره کنیم باید از لنز توریک سالانه یوروپا، لنز توریک فصلی بایوفینیتی، لنز طبی آستیگمات سالانه سولکو، لنز طبی آستیگمات فصلی آرین و لنز طبی فصلی آستیگمات ایر اپتیکس نام ببریم. البته در بین این گزینه‌ها لنزهای بایوفینیتی شرکت کوپر ویژن (CooperVision) از کیفیت بالاتری برخوردار هستند می‌توانند بهترین برند لنز طبی برای افراد آستیگمات باشند.

اگر از خشکی چشم یا پیرچشمی رنج می‌برید

یکی دیگر از مشکلاتی که اکثر استفاده کنندگان از لنزهای طبی با آن دست و پنجه نرم می‌کند، مسئله خشکی چشم و پیر چشمی است. البته این دو موضوع با یکدیگر متفاوت هستند و لنز توصیه شده برای هر کدام از آنها باید ویژگی‌های متفاوتی داشته باشد. برای افرادی که از خشکی چشم رنج می‌برند، مسئله درصد محتوای آب موجود در لنز و همچنین میزان قدرت عبوردهی اکسیژن آنها بسیار مهم است. برای این افراد دو گزینه Dailies Total از برند Alcon  و ACUVUE OASYS مطرح می‌شود که هر کدام از آنها دارای خصوصیات منحصر به فردی است.

لنزهای مربوط به برند ACUVUE OASYS با ۱۲۱ درصد میزان عبوردهی اکسیژن و ۵۸ درصد آبرسانی یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌تواند با خشکی چشم مقابله کند. البته جالب است بدانید که این روزها در برابر عبور نور فرابنفش نیز مقاومت بالایی دارند. این در حالی است که لنزهای مربوط به برند Dailies Total در حدود ۸۰ درصد محتوای آب دارند و میزان عبور دهی اکسیژن آن‌ها ۱۵۶ می‌باشد.

بهترین برند لنز طبی ؛لنز رنگی 2 چشم

معرفی مختصر چند برند تولید کننده لنز طبی در جهان

در بندهای قبلی سعی کردیم که برای هر کدام از افراد جامعه با توجه به ویژگی‌های بینایی و ساختاری چشم و همچنین میزان استفاده از لنز، بهترین برند لنز طبی را پیشنهاد دهیم تا آنها بتوانند با توجه به وضعیت خود، بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنند. اما در اینجا بد نیست که به معرفی 7 مورد از بهترین برندهای تولید کننده لنز طبی در جهان اشاره کنیم و برخی از ویژگی‌ها و خصوصیات آن معرفی کنیم:

  • برند ACUVUE: این برند به عنوان یکی از پیشگامان تولید لنزهای تماسی در دنیا شناخته می‌شود و محصولات آن در کارخانه Johnson & Johnson تولید می‌شود. این برند به عنوان اولین شرکت در تولیدی لنزهای روزانه شناخته می‌شود از لحاظ کیفیت و کارایی، به عنوان یکی از بهترین مارک لنز طبی در دنیا معرفی شده است. در حال حاضر محصولات این شرکت در برابر اشعه مضر فرابنفش نیز مقاوم هستند و امکان استفاده از برخی از محصولات آنها به صورت سالانه وجود دارد.
  • برند Bausch and Lomb: این شرکت یک شرکت آمریکایی است که فعالیت خود را از سال ۱۹۸۳ شروع کرده است. در تمامی چند سال اخیر، لنزهای تماسی این برند در رده بالاترین کیفیت‌های ممکن قرار داشته‌اند و در واقع یکی از برندهای توصیه شده توسط اکثر پزشکان و چشم پزشکان است. این شرکت در زمینه تولید لنزهای رنگی و لنزهای طبی رنگی نیز فعالیت می‌کند و محصولات آن به صورت سالانه و روزانه در بازار عرضه می‌شود.
  • برند Coopervision:

    فعالیت این شرکت در سال ۱۹۸۰ آغاز شده است و به عنوان یکی از ارائه دهنده‌های لنزهای دائمی و سالانه در سطح جهان شناخته می‌شود. محبوبیت و شناخته شدن این برند بیشتر به دلیل تولید محصول بایوفینیتی در لنزهای طبی است که به شکل سالانه، ماهانه و روزانه استفاده می‌شوند.

  • برند Ciba Vision: این شرکت به عنوان شرکت مادر با دو شرکت Alcon و Novartis کار می‌کند و محصولات آن در رده‌های مختلفی قرار دارند. از مهم‌ترین ویژگی‌های لنزهای تولیدی این برند می‌توان به اکسیژن رسانی سطحی بالای آنها اشاره کرد که باعث می‌شود به عنوان لنزهای سالانه و لنزهای فصلی مورد استفاده قرار گیرد. این برند در تولید لنزهای رنگی نیز به عنوان یک برند معروف و معتبر شناخته می‌شود و محصولات آن در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله ایران به فروش می‌رسند.
  • برند Freshlook:
  • برند فرشلوک به عنوان یکی از برندهای معروف در تولید لنزهای رنگی و لنزهای طبی شناخته می‌شود که در محصولات این شرکت توجه به سلامت و اکسیژن رسانی به چشم در اولویت قرار گرفته است. این شرکت در دسته بندی لنزها بر اساس بیماریها و همچنین بر اساس نوع لنز یک شرکت پیشگام به شمار می‌رود و تقریباً برای هر کدام از مشکلات فردی و شخصی، پیشنهادات ویژه‌ای ارائه می‌دهد.
  • برند Alcon: شرکت آلکن به عنوان ویترین تولیدکننده محصولات نوری و بینایی شناخته می‌شود که محصولات جراحی و سایر تجهیزات مراقبت از چشم نیز در آنها قرار دارند. این شرکت در کنار تولید تجهیزات پزشکی، تولید لنزهای طبی و رنگی را نیز در برنامه کاری خود قرار داده و در حال حاضر در 180 کشور دنیا نمایندگی دارد. جالب است بدانید که این شرکت بیش از ۲۵ هزار فروشگاه در کشورهای مختلف دنیا داشته و مهمترین محصولات آنها لنزهای ایر اپتیکس و لنزهای روزانه هستند.

امیدواریم این مطلب بتواند شما را با انواع برندهای تولید کننده لنزهای طبی و رنگی در ایران و جهان آشنا کرده باشد و به کمک آن بتوانید بهترین برند لنز طبی را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. در صورت وجود هرگونه ابهام یا سؤال، می‌توانید با کارشناسان ما مطرح کنید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید