مقایسه لنز تماسی هیدروژل و لنز تماسی سیلیکون هیدروژل

مقایسه لنز تماسی هیدروژل و لنز تماسی سیلیکون هیدروژل

هیدروژل و سیلیکون هیدروژل دو نوع اصلی از مواد مورد استفاده برای ساخت لنز تماسی سیلیکون هیدروژل و هیدروژل هستند که ممکن است به صورت لنز طبی یا لنز رنگی استفاده شود. متاسفانه اغلب خریداران در مورد این لنزها دچار سردرگمی می‌شوند و برای انتخاب بین هر کدام از آنها دستورالعمل یا راهنمای خاصی وجود ندارد. اما در اینجا ما می‌خواهیم این راهنما را به شما بدهیم که بین این دو گزینه یکی را انتخاب کنید.

اصولاً لنزهای تماسی نرم همگی از مواد پلاستیکی با قابلیت شکل پذیری ساخته شده‌اند. ترکیب این مواد پلاستیکی ممکن است بین هر کدام از لنزها با یکدیگر متفاوت باشد و به همین دلیل هنگام استفاده از آنها احساس متفاوت و میزان راحتی متفاوتی را تجربه می‌کنید.

لنز تماسی هیدروژل و لنز تماسی سیلیکون هیدروژل هر دو از لنزهای نرم ساخته شده از مواد پلاستیکی هستند. این لنزها به هنگام جذب آب یا هر محلول دیگر، هیدراته می‌شوند و ساختار نرم و انعطاف‌پذیر پیدا می‌کند. سیلیکون ماده ای است که برای تولید مواد پلاستیکی با قوام ژل مانند استفاده می‌شود و در ساخت آنها اکسیژن و کربن و سایر عناصر شیمیایی استفاده شده است. این ماده انعطاف پذیری بالایی دارند و علاوه بر لنزهای تماسی، در بسیاری از محصولات پزشکی دیگر مانند ایمپلنت و تیوب‌های پزشکی از آن استفاده می‌شود.

لنز رنگی

آیا می‌توانیم از لنز تماسی هیدروژل یا لنز تماسی سیلیکون هیدروژل استفاده کنیم؟

بله! این دو نوع لنز تماسی نسبت به هر گزینه دیگری مناسب‌تر هستند و اکثر مردم از لنزهای استاندارد ساخته شده از هیدروژل استفاده می‌کنند. البته راه کارهای دیگری هم وجود دارد که شما می‌توانید از سایر گزینه‌ های موجود در بازار استفاده کنید و بهترین آنها را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید.

مزیت اصلی که سیلیکون هیدروژل نسبت به هیدروژل استاندارد دارد این است که  لنزهای هیدروژل سیلیکون تخلخل و قدرت جذب بالایی دارند. این ویژگی به آنها اجازه می‌دهد که تا ۵ برابر اکسیژن بیشتری نسبت به لنزهای هیدروژل عبور دهند و از طریق لنزهای تماسی اکسیژن بیشتری به داخل چشم و به سطح قرنیه نفوذ کند. اصولاً اگر اکسیژن نتواند به قرنیه برسد، باعث ایجاد مشکلی به نام هایپوکسیا (hypoxia) می‌شود. این مشکل می‌تواند به تار شدن دید، قرمز شدن چشم‌ها، از بین رفتن وضوح بصری و احتمال عفونت چشمی منجر شود.

مزایای لنز سیلیکون هیدروژل

لنزهای سیلیکون هیدروژل باعث افزایش میزان راحتی فرد و همچنین هیدراتاسیون در طول روز و در هنگام استفاده از لنز تماسی می‌شوند. اصولاً استفاده از ماده سیلیکون هیدروژل در دو نوع لنز طبی هفتگی و لنز طبی ماهانه باعث می‌شود که احساس تازگی و هیدراته بودن آنها در طول استفاده در یک دوره زمانی مشخص حفظ شود.

اصولاً لنز تماسی سیلیکون هیدروژل را می‌توان خیلی راحت‌تر برای مدت زمان بیشتری استفاده کرد. این ویژگی به طور ویژه برای کسانی که زندگی فعالانه‌ای دارند و احتمالاً در یک رشته خاص ورزشی فعالیت می‌کنند مفید است. فعالیت بیش از حد، قرار گرفتن در معرض باد و هوا، نگاه پیوسته به صفحه کامپیوتر و موارد مشابه آنها به راحتی باعث ایجاد خشکی چشم می‌شود که در صورت استفاده از لنزهای سیلیکون هیدروژل این مشکل کاهش می‌یابد.

لنز رنگی

کدام یک از لنزهای سیلیکون هیدروژل را باید خریداری کنم؟

اکثر تولید کننده‌های لنز تماسی سعی می‌کنند که حداقل یک مدل خاص از لنز تماسی سیلیکون هیدروژل در بین محصولات خود داشته باشند. نمونه‌های مختلفی از این محصولات در بخش خرید لنز طبی وبسایت بینا اپتیک وجود دارد که هم برند تولید کننده و هم مدلهای مختلف آنها وجود دارد. در حقیقت شما با توجه به وضعیت بینایی خود از لحاظ، نزدیک بینی، دوربینی، آستیگماتیسم و لنزهای بایوفکال می‌توانید در بین گزینه‌های مختلف بگردید و بهترین آنها را برای خود انتخاب کنید.

کسانی که به فکر انتخاب لنز طب روزانه هستند و می‌خواهند که از لنز تماسی سیلیکون هیدروژل استفاده کنند می‌توانند به سراغ برند comfi Pure بروند. ساختار این لنزها به شکلی است که امکان عبور اکسیژن را در بیشترین حجم ممکن می‌دهند و برای سلامتی چشم هم مفید هستند. این لنزها برای کسانی که دچار مشکل خشکی چشم یا تحریک چشم هم هستند قابل استفاده است. پیشنهاد بعدی ما برای کسانی که دچار این مشکلات هستند، استفاده از برند Alcon & Ciba Vison است که محتوای آب سطحی آن در حدود ۸۰ درصد است و استفاده از آن بسیار راحت است.

کسانی که ترجیح می‌دهند که از لنزهای ماهانه یا لنزهای دو هفته‌ای استفاده کنند، گزینه‌های انتخابی بیشتری در اختیار دارند. این افراد می‌توانند به سراغ Air Optix Plus HydraGlyde (ماهانه) یا Acuvue Oasys (دو هفته‌ای) بروند. اگر هم شما دچار آستیگمات هستید، لازم است که در مورد لنز تماسی خود به سراغ لنزهای توریک بروید که بهترین برند برای آنها لنز توریک بایوفینتی Biofinity Toric است. در نهایت اگر می‌خواهید به طور کامل از دست خرید عینک خلاص شوید و به صورت دائمی از لنزهای تماسی استفاده کنید، پیشنهاد ما استفاده از لنز طبیAir Optix Aqua Multifocal است که فوق العاده راحت است.

لنز رنگی

معایب لنز تماسی سیلیکون هیدروژل

از جمله ایراداتی که به این دسته از لنزهای تماسی وارد است این است که معمولاً قیمت آنها کمی بالاتر از سایر لنزهای طبی است که ممکن است محصولاتی با کیفیت بالاتر از آنها هم پیدا شود. البته اینکه شما لنز مورد نظر را از چه کسی بخرید و نحوه استفاده از آن و شرایط گارانتی به چه شکلی باشد، در قیمت لنز طبی تاثیرگذار است. بنابراین توصیه می‌کنم که حتماً از بخش خرید لنز فروشگاه بینا اپتیک دیدن کنید تا با گزینه‌های مختلف و شرایط آنها آشنا شوید.

لنز رنگی

آیا لنز رنگی سیلیکون هیدروژل هم داریم؟

بله! لنزهای تماسی سیلیکون هیدروژل به صورت رنگی هم در بازار وجود دارد. لنزهای رنگی ایراپتیکس ساخته شده از جنس سیلیکون هیدروژل نمونه‌ای از این محصولات هستند. این مجموعه رنگی و با کیفیت توسط شرکت Alcon ساخته می‌شوند و در طیف وسیعی از رنگ‌های مختلف به بازار عرضه می‌شوند. شرایط این لنزها به شکلی است که می‌تواند تغییر چشمگیری در رنگ چشم و کیفیت بصری آن به وجود بیاورد. تکنولوژی انحصاری استفاده شده در محصولات Alcon & Ciba به شکلی است که می‌تواند رنگدانه های چشم را به صورت تیره‌تر و پررنگ‌تر نشان دهد.

البته به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است لنزهای تماسی رنگی به دلیل محدودیت در انتقال آب و اکسیژن در مورد در بلندمدت باعث احساس ناخوشایند شود. اما لنزهای رنگی ایراپتیکس (Air Optix) امکان عبور بیشتر آب و رطوبت را از طریق خود فراهم می‌کنند و این به شما کمک می‌کند که آنها را برای زمان‌های بیشتری استفاده کنید. بنابراین اگر به فکر خرید لنز رنگی هستید باید ببینید که اولاً مواد اولیه بکار رفته در ساخت آنها به چه صورت است و در وهله دوم توسط چه برندی تولید شدند. برند تولید کننده لنز از این جهت اهمیت دارد که شما می‌توانید قانون کلی تولید لنز آنها را بفهمید و بهترین گزینه را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید.

در انتها خوشحال می‌شویم که نظرات و پیشنهادات خود را در بخش پایین و در بخش نظرات وارد کنید و از قسمت رنگ لنز انواع مختلف محصولات لنز تماسی سیلیکون هیدروژل ما را ببینید و در مورد آنها نظر دهید. کارشناسان ما هم در کنار شما خواهند بود تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

منبع: https://www.feelgoodcontacts.com/blog/should-i-wear-hydrogel-or-silicone-hydrogel-contact-lenses

550,000 تومان
مقایسه
700,000 تومان
مقایسه
تخفیف!
485,000 تومان
مقایسه
تخفیف!
380,000 تومان
مقایسه
تخفیف!
750,000 تومان
مقایسه
تخفیف!
730,000 تومان
مقایسه
تخفیف!
1,350,000 تومان
مقایسه
تخفیف!
480,000 تومان
مقایسه

دیدگاهتان را بنویسید