لنز زیبایی رنگی | توصیه های بسیار کاربردی

700,000 تومان
مقایسه
تخفیف!
250,000 تومان
مقایسه
تخفیف!
660,000 تومان
مقایسه
تخفیف!
440,000 تومان
مقایسه

لنز زیبایی رنگی |

امروزه لنز زیبایی رنگی طرفداران بسیاری پیدا کرده است. و این جذابیت فراوان به دلیل هزینه ی نسبتا ارزان لنز زیبایی و تاثیر زیاد آن بر ظاهر فرد می باشد. ما سعی میکنیم در این مقاله به معرفی انواع لنز زیبایی رنگی، مزایا و معایب آن بپردازیم و در کنار آن سوالاتی که ممکن است در ذهن شما شکل گیرد را تا حد امکان پاسخ دهیم. پس پیشنهاد می کنم اگر به فکر استفاده از لنز زیبایی رنگی افتاده اید(حتی برای یک بار استفاده) تا پایان این مطلب همراه ما باشید

 

لنز رنگی

مزایای لنز زیبایی رنگی

مزایای لنز ها بیشتر به مبحث لنز های طبی بر میگردد. لنز های طبی مانند عینک عمل میکنند و مشکلات انکساری چشم مانند نزدیک بینی، دور بینی، آستیگماتیسم و.. را اصلاح می کنند. اما نسبت به عینک طرفداران بیشتری دارند. برای افرادی که شقیقه ها و پشت گوششان نسبت به دسته های عینک حساس است لنز های طبی گزینه ی بسیار مناسبی هستند. همچنین می توانیم به استفاده ی راحت این لنز ها، نداشتن بعضی مشکلات شیشه های عینک مانند بخار گرفتن و یا سنگین بودن اشاره کنیم.معمولا افرادی که بینی خود را عمل می کنند در ماه های اول برای گذاشتن عینک مشکل خواهند داشت و اینجاست که لنزها به کمک فرد می آیند و درکنار شفافیت دیدی که به او هدیه می دهند سنگینی ای بر روی بینی فرد اعمال نمی کنند.این لنز ها مزایای دیگری نیز دارند به عنوان مثال استفاده از این لنزها برای ورزشکاران نسبت به عینک بسیار مناسب تر است و… تا کنون درمورد مزایای لنز های طبی صحبت کردیم اما جایگاه لنز چشم زیبایی رنگی در این زمینه کجاست؟ تمامی این ویژگی های ذکر شده را می تواند یک لنز زیبایی رنگی نیز داشته باشد.لنزهای زیبایی رنگی با توجه به نظر دکتر میتوانند به صورت طبی نیز استفاده شوند پس در این ویژگی ها و مزایا مشترک خواهند بود. از طرف دیگر با توجه به علاقه ای که امروزه مردم برای ایجاد تغییر و انجام عمل های مختلف با هزینه  های سنگین دارند، ایجاد این تغییر توسط لنز زیبایی رنگی ساده ترین و راحت ترین روش ممکن است.

دلایل ذکر شده در بالا باعث می شود اشتیاقتان برای خرید لنز رنگی بیشتر شود. اما دست نگه دارید. هر وسیله ای در کنار مزایایی که دارد معایبی نیز دارد. این شما هستید که باید برآورد کنید که برای شما و نحوه ی استفاده تان و در نهایت هدفتان مزایای این لنزهای زیبایی رنگی بر معایبشان برتری دارد و یا برعکس. پس بهتر است برویم و به مبحث معایب لنز زیبایی رنگی نیز بپردازیم.

لنز رنگی

معایب لنز زیبایی رنگی

باید در ابتدا به این نکته اشاره کنیم که قرنیه ی چشم شما رگ خونی ندارد.پس اکسیژن موردنیاز خودش را به طور مستقیم از تماس با هوا کسب می کند.حالا خودتان می توانید متوجه شوید که اگر با استفاده ی مداوم از لنز زیبایی رنگی مانع رسیدن اکسیژن به چشم خودتان شوید چه مشکلاتی را می تواند در پی داشته باشد.البته لنز های طبی بر روی خودشان منافذی دارند که تا حدی میتوند این اکسیژن رسانی را به سطح چشم انجام دهد اما در لنز های زیبایی رنگی به این دلیل که رنگ لنز باید یک دست و طبیعی باشد منفذی بر روی لنز زیبایی رنگی وجود ندارد.البته این ویژگی تا حدودی به نوع لنزی که شما انتخاب میکنید و کیفیت آن بستگی دارد. قطعا متریال هایی وجود دارند که نسبت به اکسیژن نفوذ پذیر باشند اما در هرحال شما حالت طبیعی اکسیژن رسانی به چشم را مختل کرده اید. چشم ها يکي از مهمترين و حساس ترين عضوهاي بدن هستند. اگر شما به صورت طولاني مدت بخواهيد از لنز زيبايي رنگي استفاده کنيد عوارضي مانند قرمزي چشم، التهاب، خشکي چشم و… را خواهيد ديد.اين عوارض باز هم به دليل نرسيدن و يا کم رسيدن اکسيژن به چشم ايجاد مي شوند.اگر از اين مقوله بگذريم (که در اصل مي شود براي توضيحات دقيق آن ميتوان يک مقاله ي کامل نوشت) گذاشتن لنز زیبایی رنگی ميتواند باعث ساييدگي قرنيه و يا در صورتيکه درست از آن ها استفاده نکنيد کم شدن ديد و حتي کوري بشود.

به اين قسمت که ميرسيم لنز های زیبایی رنگی بسيار بد و نامناسب به نظر مي رسند. قطعا وقتي صحبت از نابينايي مي شود آنقدر مهم است که نخواهيم به خاطر زيبايي و تغيير کردن اين ريسک را بپذيريم.اما بازهم دست نگه داريد و زود تصمیم نگيريد! ما گفتیم اگر به درستی استفاده نشوند اين معايب را دارند اما نحوه ي استفاده ي صحيح آن ها چيست؟

لنز رنگی

نحوه ي استفاده و نگهداری از لنزهاي زيبايي رنگی

در ابتدا مجدد به این نکته اشاره کنیم که لنز تماسی رنگی را به مدت خیلی طولانی بر روی چشم خود قرار ندهید!!! و فراموش نکنید که حتما شب ها آنها را از چشمتان خارج کنید. درآوردن لنز از چشم ها کار سختی نیست اما همین کار آسان می تواند باعث ورود میکروب ها به چشم شما و عفونت چشمتان بشود. پس قبل از در آوردن و گذاشتن لنز زیبایی رنگی حتما دستان خود را به دقت با آب و صابون بشویید.

به یاد داشته باشید اگر کوتاهی کنید و فراموش کنید که شب لنز زیبایی رنگی را از چشمتان خارج کنید میتواند باعث ایجاد زخم قرنیه بشود که از تبعات آن نابینایی است.

اگر داروی خاصی استفاده میکنید حتما هنگام مراجعه به چشم پزشک به آن اشاره کنید.بعضی از داروها مانند آنتی هیستامین ها، داروهای ضدبارداری و… میتوانند باعث بروز خشکی چشم شوند که استفاده از لنز تماسی رنگی در این مواقع مناسب نیست و بهتر است با پزشکتان مشورت کنید.

حتما برای نگهداری لنزهایتان و شست و شوی آن ها از محلول مخصوص آن استفاده کنید. و فراموش نکنید که این محلول ها تاریخ انقضا دارند!

یادتان باشد اگر میخواهید آرایش چشمتان را پاک کنید حتما لنز زیبایی رنگی را از چشمتان خارج کنید و سعی کنید فشار زیادی به لنزها در چشم وارد نشود.لنز زیبایی رنگی برای تحمل فشار زیاد ساخته نشده اند در واقع هیچ لنزی همچنین ویژگی ای را ندارد پس مواظب میزان فشاری که به چشمتان وارد می شود باشید.

اگر از لنز زیبایی رنگی زیاد استفاده میکنید توجه داشته باشید که ناخن هایتان هنگام گذاشتن و برداشن این لنز ها باعث آسیب به چشم و پلک شما نشود.

لنز رنگی

مکان هایی که ذرات معلق در آن ها زیاد است، برای اینکه شما با لنز به آنجا بروید مناسب نیستند. زیرا این ذرات بر روی لنز شما می نشینند و چشم شما را تحریک خواهند کرد و چشم هایی که لنز دارند تحریک پذیری آن ها بیشتر است.

سعی کنید قوطی لنز زیبایی رنگی چشم خودتان را استریل نگه دارید و اگر از این لنزها زیاد استفاده می کنید با تجویز پزشک در فواصل زمانی تعیین شده آن ها را تعویض کنید.

اگر این موارد را رعایت کنید مشکلی برای شما در استفاده از لنز زیبایی رنگی بوجود نمی آید. بهترین حالت این است که نهایتا 4 ساعت در روز به طور مداوم از لنز  استفاده کنید و نه بیشتر.

با توجه به نکاتی که گفتیم احتمالا تاکنون تصمیم گرفته اید که از لنز زیبایی رنگی استفاده کنید یا خیر.پس باید وارد جنبه ی دیگر این مسئله بشویم. اولین نکته ای که بعد از تصمیم گیریتان برای استفاده از لنز زیبایی رنگی مطرح است، رنگ مورد نظر شماست. برای اینکه بتوانید رنگ مورد نظر خودتان را انتخاب کنید بهترین گزینه امتحان کردن آن است تا ببینید کدام یک هماهنگی لازم را با پوست و موی شما دارد.اما اگر میخواهید از قبل ذهنیتی در مورد رنگ ها، گرمی و سردی آن ها و هماهنگیشان با رنگ پوست های متفاوت داشته باشید پیشنهاد میکنم مقاله ای در این زمینه بخوانید.

لنز رنگی

انواع لنز زیبایی رنگی

در کنار اینکه لنز زیبایی رنگی از لحاظ رنگ تنوع نسبتا قابل قبولی دارند، در نوع لنز نیز تفاوت هایی دارند که در ادامه توضیح می دهیم. البته قبل از آن، به این نکته اشاره کنیم که در کیفیت، ساختار، جنس، برند و… نیز تفاوت وجود دارد و این تفاوت تنها مختص به توضیحاتی که در ادامه میدهیم نمی شود

نوعی از لنزها با نام لنزهای نامرئی شناخته میشوند. و دلیل این نام گذاری این است که در رنگ چشم تغییری ایجاد نمی کنند.البته مقداری رنگ آبی کمرنگ و یاسبز به لنز اضافه می شود که هنگام گذاشتن و برداشتن لنز دیده شود و کارتان را راحت تر کند.

نوع دوم لنزهای رنگی تشدید کننده هستند.همان طور که از نام آن پیداست این لنزها رنگ چشم شما را قدری تشدید میکنند و نسبت به لنزهای نامرئی کمی تیره تر هستند.معمولا این نوع لنزهای زیبایی رنگی برای کسانیکه چشم های روشنی دارند و تنها میخواهند قدری رنگ چشمشان تیره تر شود و عمق نگاهشان بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند.

نوع سوم لنزهای زیبایی رنگی مات هستند. این لنزها دامنه ی رنگی زیادی دارند.البته وسط مردمک این لنزها شفاف است و نیازی نیست نگران نوع دید خودتان بشوید.لنزهای زیبایی رنگی مات برای چشم های تیره کاملا مناسب هستند و به خوبی میتوانند رنگ چشم شما را تغییر دهند.البته در کنار این تغییر طبیعی نیز به نظر میرسند زیرا یک سری خطوط و یا اشکال در روی آن ایجاد شده است که باعث میشود طبیعی به نظر برسند.بد نیست به این نکته هم اشاره کنم که مردمک چشم شما در نورهای متفاوت تغییر میکند.مثلا در فضاهای کم نور مردمک چشم شما بزرگتر می شود اما قسمت شفاف وسط لنز بزرگتر نمی شود! پس ممکن است دیدتان در فضاهای تاریک قدری مختل شود.ترجیحا هنگامیکه شب ها رانندگی میکنید از لنز زیبایی رنگی استفاده نکنید.

لنز رنگی

اگر ميخواهيد پيشنهاد مارا بدانيد…

استفاده از لنز زيبايي رنگي ميتواند تاثير بسزايي در جذابيت شما داشته باشد.پس آن ها را کلا حذف نکنيد بلکه به نکات نگهداری و استفاده از آن ها توجه کنید تا بتوانید هم از تغییراتی که ایجاد می کنند استفاده کنید و هم آسیبی به چشم هایتان وارد نشود.دقت داشته باشید مقوله ی بینایی آنقدر اهمیت دارد که شما بخواهید برای انتخاب لنز با کیفیت و برند مناسب به اندازه ی کافی وقت بگذارید و وسواس به خرج دهید. از طرف دیگر لنز زیبایی رنگی هم جزو کالاهای پزشکی به حساب می آیند و این درست نیست که شما آن ها را از آرایشگاه ها و مکان های غیر مطمئن تهیه کنید. اگر استفاده ی شما از لنز رنگی زیاد نیست بهتر است از نوع یکبار مصرف آن استفاده کنید. علاوه بر این اگر استفاده ی شما از لنز زیبایی رنگی متوسط و یا رو به بالاست قبل از انتخاب لنز حتما با چشم پزشک و یا اپتومتریست خود مشورت کنید و لنزی تهیه کنید که آن ها به شما پیشنهاد می دهند. در نهایت این را به یاد داشته باشید که هزینه ی بیشتری که برای تهیه ی یک لنز زیبایی رنگی با کیفیت و مطمئن پرداخت میکنید در حقیقت برای سلامت چشم هایتان است و هیچ چیز دیگری با اهمیت تر از این نکته جود ندارد.ما به شما پیشنهاد می کنیم برای اینکه اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید توضیحات لنز چشم را نیز مطالعه کنید.

اگر شما تجربه ی استفاده از لنز زیبایی رنگی را دارید لطفا آن را با ما به اشتراک بگذارید تا بتوانیم هرچه بیشتر به بررسی این زمینه بپردازیم و از تجربیات شما نیز استفاده کنیم. قطعا بررسی تجربیات مختلف در هر زمینه ای اهمیت بیشتری نسبت به تنها، خواندن مقالات در آن زمینه دارد.

اگر هم موضوعی مد نظرتان است که ما به آن نپرداخته ایم، آن را با ما درمیان بگذارید تا در مطالب بعدی به آن بپردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید