راهنمای کامل انتخاب رنگ لنز چشم

[vc_row][vc_column]
700,000 تومان
مقایسه
تخفیف!
250,000 تومان
مقایسه
تخفیف!
660,000 تومان
مقایسه
تخفیف!
440,000 تومان
مقایسه
[/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

راهنمای کامل انتخاب رنگ لنز چشم

لنزهای تماسی رنگی به ما این امکان را می‌دهند که رنگ چشم را با توجه به شرایط مختلف تغییر دهیم و به همین دلیل مسئله انتخاب رنگ لنز چشم برای ما بسیار اهمیت دارد. استفاده از لنزهای رنگی یک حرکت جسورانه و روشی خاص است که می‌تواند یک ظاهر ظریف و زیبا ایجاد کند، اما یک اشتباه در انتخاب رنگ مناسب یا جنس مناسب لنز، همه تلاش‌های ما را از بین برده و حتی ممکن است به چشم ما هم صدمه بزند.

برخی از افراد اعتقاد دارند که رنگ چشم هر فرد یک ویژگی از شخصیت اوست و بهتر است که از لنزهای رنگی استفاده نشود. اما برخی دیگر ترجیح می‌دهند که در ظاهر خود تغییراتی به وجود بیاورند و حس تنوع طلبی خود را در این مورد ارضا کنند. علاوه بر بحث انتخاب رنگ لنز چشم نکات دیگری نیز در مورد استفاده از لنزهای رنگی وجود دارد که می‌توانیم آنها را در دو دسته کلی قرار دهیم:

  • لنزهایی که برای برخی موارد پزشکی مانند نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم تجویز می‌شوند و همزمان باعث تغییر رنگ چشم نیز می‌شود؛
  • لنزهایی که تأثیر پزشکی چندانی ندارند و صرفاً به عنوان یک لایه نازک و شفاف بر روی چشم قرار گرفته و باعث تغییر رنگ چشم می‌شوند.

بنابراین انتخاب رنگ لنز چشم می‌تواند یک موضوع مهم برای طیف وسیعی از افراد جامعه باشد و این موضوع تحت تأثیر رنگ پوست و رنگ مو نیز قرار دارد. پس با ما همراه باشید تا این موضوع را به شکل دقیق‌تر بررسی کنیم.

رنگ لنز تماسی 2

انواع لنزهای رنگی برای انتخاب رنگ لنز چشم

عکس لنزهای رنگی به منظور تقلید و پیروی از ظاهر طبیعی چشم، کاملاً به شکل عنبیه و ساختار آن طراحی شده‌اند. از آنجایی که این منطقه از چشم دارای اشکال و خطوط رنگارنگ مختلفی است، برخی از این لنزهای رنگی دارای یکسری نقاط رنگی هستند که بصورت خطوط شعاعی در کنار هم مرتب شده و باعث ایجاد رنگ های مختلف می‌شوند که به نظر طبیعی‌تر می‌رسد. نکته دیگری که در مورد لنزهای رنگی وجود دارد این است که بخش مرکزی آن‌ها کاملاً شفاف است و تأثیر منفی بر روی بینایی فرد ندارد.

لنزهای رنگی موجود برای انتخاب رنگ لنز چشم در سه دسته کلی قرار می‌گیرد:

  • لنزهای رنگی قابل مشاهده: این لنزها معمولاً یک رنگ مانند رنگ آبی روشن یا سبز را به چشم اضافه می‌کنند و تأثیر رنگی آنها بسیار ضعیف و کم است. بنابراین تغییر رنگ چشم در مورد استفاده از این لنزها بسیار کمتر است و حتی ممکن است بیشتر افراد متوجه آن نشود.
  • لنزهای رنگی تقویت رنگ چشم:

    این لنزها نسبت به نمونه‌های قبلی تاریک‌تر و پررنگ‌تر هستند و عمدتاً یک رنگ در آنها بیشتر دیده می‌شود. همانطور که از اسم این لنزها برمی‌آید، رنگ این لنز به طور کامل در چشم دیده می‌شود و حتی در صورت ترکیب با رنگ طبیعی چشم، باعث تقویت آن و حتی پررنگ شدن رنگ چشم می‌شود. این لنزهای رنگی برای کسانی که چشمهای روشن دارند و می‌خواهند رنگ چشم خود را شدیدتر کنند، بهتر هستند.

  • لنزهای رنگی مات و غیر شفاف: رنگ این لنزها کاملاً غیر شفاف بوده و می‌تواند رنگ چشم شما را به طور کامل تغییر دهد. اگر رنگ چشم شما تیره است، برای تغییر رنگ چشم خود به این نوع لنزهای رنگی نیاز خواهید داشت تا بتوانید رنگ چشم خود را تغییر دهید. معمولاً لنزهای رنگی مات به رنگ های مختلفی مانند فندقی، سبز، آبی، بنفش، قهوه‌ای، یخی و خاکستری دیده می‌شود.

پس می‌بینید که انتخاب رنگ لنز چشم در وهله اول به رنگ پایه چشم شما بستگی دارد. باید ابتدا ببینید که رنگ اصلی چشم شما به چه صورت است و چه گزینه‌ای به آن کمک می‌کند.

انتخاب رنگ مناسب برای لنز تماسی

ربرای انتخاب رنگ لنز چشم به بهترین شکل ممکن باید فاکتورها و عوامل متعددی را در نظر داشته باشید که مهم‌ترین آن‌ها رنگ مو و رنگ پوست شماست. اما این موضوع در نهایت به نوع نگاه و رنگی که می‌خواهید به آن برسید، بستگی دارد. در برخی موارد شما ممکن است به دنبال یک رنگ دراماتیک و عاشقانه باشید و در برخی موارد دوست دارید از رنگ‌های جسورانه و تند استفاده کنید. در این حالت پیشنهاد ما برای شما چند گزینه زیر است:

 اگر رنگ چشم شما روشن است

اگر می‌خواهید ظاهر خود را عوض کنید و از شیوه‌ای ظریف‌تر استفاده کنید، بهتر است به سراغ لنزهای رنگی تقویت رنگ چشم بروید و آنها را با توجه به رنگ عنبیه خود انتخاب کنید. این موضوع باعث می‌شود که رنگ طبیعی چشم شما عمیق‌تر دیده شده و جذاب‌تر به نظر برسید. اما اگر می‌خواهید رنگ لنز چشم خود را متفاوت از رنگ پایه آن انتخاب کنید، توصیه ما این است که هنوز هم به سراغ رنگ‌های طبیعی بروید و لنز فصلی خاکستری یا سبز برای شما مناسب‌تر است.

توجه داشته باشید که اگر رنگ چشم شما روشن باشد و بخواهید که رنگ آن را به طور کامل تغییر دهید، همه افراد فوراً متوجه می‌شود و این موضوع ممکن است برای شما چالش برانگیز باشد. پس از قبل در مورد این موضوع فکر کنید و به سراغ بهترین گزینه ممکن بروید.

اگر رنگ چشم شما تیره و پررنگ است

اگر چشمهای تیره‌ای داشته باشید، بهتر است به سراغ لنزهای مات با رنگهای مختلف برویم. اگر می‌خواهید تغییر ظاهر را تجربه کنید، لنزهای رنگی قهوه‌ای یا لنزهای رنگی پر رنگ برای شما مناسب‌تر است. اما اگر می‌خواهید در یک جمعیت دیده شوید، می‌توانید به سراغ رنگ‌های زنده مانند لنز آبی، لنز سبز رنگی یا لنز بنفش بروید. اگر پوست شما تیره باشد، لنز های روشن رنگی باعث می‌شوند که نگاه سایر افراد به چشم شما خیره بماند.

اگر رنگ پوست شما روشن است

برای انتخاب رنگ لنز چشم در کسانی که رنگ پوست آنها روشن است، تقریباً همه لنزهای تماسی رنگی تأثیر مناسبی دارند. لنز رنگی با سایه‌های آبی و خاکستری به طور ویژه خیره کننده هستند. اگر دوست دارید که بیشتر دیده شوید، لنزهای با رنگ‌های فیروزه‌ای، بنفش و آبی را امتحان کنید که شما را در یک جمعیت منحصر به فرد نشان می‌دهد.

اگر رنگ پوست شما گندمی و نیمه روشن است

اگر پوستی به رنگ زرد یا گندمی دارید، لنزهایی نیاز خواهید داشت که رنگ چشم‌ها را بیشتر از چهره شما نشان دهند. برای افراد برنزه معمولاً رنگ سبز، لنزهای عسلی، لنزهای خاکستری و لنزهای آبی رنگ مناسب هستند. برای این افراد رنگ‌های آبی روشن مانند فیروزه‌ای چندان مناسب نیستند. اگر لنزهای شما کمی سایه هم داشته باشند، بد نیست.

 اگر رنگ پوست شما تیره است

اگر رنگ پوست شما تیره است می‌توانید به تناوب رنگهای مختلف را امتحان کنید و بهترین گزینه را به عنوان رنگ لنز چشم خود انتخاب کنید. در مورد این افراد معمولاً رنگهای گرم مناسب‌تر هستند. لنزهای عسلی، لنزهای خاکستری و لنزهای قهوه‌ای در این مورد پیشنهادات خوبی به شمار می‌رود. البته توجه داشته باشید که رنگ‌هایی مانند صورتی و آبی را امتحان نکنید که چندان مناسب نیستند.

رنگ لنز چشم 3

اگر رنگ موهای شما قهوه‌ای است

برای انتخاب رنگ لنز چشم شما یکی از خوشبخت‌ترین افراد روی زمین هستید؛ زیرا افراد با رنگ موی قهوه‌ای می‌توانند همه رنگ‌های مختلف را امتحان کنند و معمولاً در انتخاب رنگ برای آنها محدودیتی وجود ندارد.

 اگر رنگ موی شما بلوند است

برای افراد با موهای بلوند و طلایی استفاده از لنزهای رنگی تیره مانند سیاه، شکلاتی و قهوه‌ای مناسب است. البته لنزهای روشن‌تر مانند خاکستری و بژ نیز در این مورد به کار شما می‌آید.

اگر رنگ موی شما سیاه است

برای افراد با موهای سیاه، استفاده از رنگ‌های خنک مانند آبی، یخی و یا حتی رنگ‌های ترکیبی آبی و بنفش نیز به زیبایی شما کمک می‌کند. البته اگر به دنبال یک نگاه طبیعی‌تر هستید، پیشنهاد می‌کنم که لنزهای تماسی قهوه‌ای را نیز امتحان کنید.

آیا لنزهای رنگی ایمن هستند؟

پاسخ کوتاه، بله؛

این سؤال توسط بسیاری از مخاطبان ما مطرح می‌شود و پاسخ دادن به آن نیاز به در نظر گرفتن فاکتورهای مختلفی است. به طور کلی لنزهای تماسی رنگی ایمن هستند، اما از زمانی ایمن هستند که توسط چشم پزشک یا تیم‌های فروش معتبر تجویز شده باشند و نحوه استفاده از آنها مورد مراقبت قرار گیرد. ما در مطلب لنز طبی دائمی اشاره کردیم که مراقبت از این لنزها تا چه اندازه اهمیت دارد و به چه صورتی بر سلامت چشم تأثیر می‌گذارد.

با اطمینان کامل می‌توان اعلام کرد که کسانی که برای انتخاب رنگ لنز چشم خود به سراغ لنزهای رنگی می‌روند، هیچ مشکلی بابت سلامت و ایمنی آنها نخواهند داشت. در واقع این لنزها هم مانند لنزهای معمولی هستند و هیچ تأثیر بدی بر روی چشم شما ندارند.  نکته‌ای که در مورد این لنزها وجود دارد این است که آنها را از مراکز معتبر و مورد تأیید خریداری کنید و به همان شکل که از لنزهای طبی مراقبت می‌کنید، از این لنزها نیز نگهداری کنید.

راستی به خاطر داشته باشید که اگر فقط در برخی موارد خاص به سراغ لنزهای رنگی می‌روید، بهتر است از همان لنزهای یکبار مصرف روزانه استفاده کنید.

برخی از بایدها و نبایدهای لنزهای رنگی

در بندهای قبل به شیوه‌های مختلف برای انتخاب رنگ لنز چشم اشاره کردیم و نشان دادیم که چه گزینه‌هایی برای وضعیت جسمی و زیبایی شما مناسب‌تر است. اما برخی نکات کلی در مورد لنزهای رنگی وجود دارد که هر شخص موظف به رعایت آن‌هاست. در اینجا به برخی از بایدها و نبایدهای این لنزها اشاره خواهیم کرد:

  • هرگز لنزهای خود را به کسی دیگر ندهید: همانطور که استفاده از لنز رنگی برای شما سرگرم کننده است، ممکن است دوستان شما بخواهند که از این لنزها استفاده کنند. لنزهای تماسی از تجهیزات پزشکی به شمار می‌رود و به قسمتهای داخلی و سطحی چشم هر فرد متصل می‌شود. تبادل و تعویض لنز با افراد دیگر می‌تواند باکتری‌های مضر را انتقال دهد و همین موضوع منجر به عفونت شدید چشم و تهدید بینایی شود.
  • اصول مناسب مراقبت از لنزها را فرا بگیرید:

    چه لنز طبی رنگی، چه لنزهای شفاف ( لنز طبی )و چه لنزهای رنگی به عنوان یک لایه بر سطح چشم شما قرار می‌گیرد. پس هرچه این لنزها سالم‌تر باشند، سلامت شما کمتر تهدید می‌شود. روش‌های تمیز کردن و شستن لنزها را به درستی فرا بگیرید و سعی کنید در هر شرایطی از محلول لنزهای تماسی استفاده کنید.اگر متوجه شدید که لنز شما دچار مشکل شده است، سریعاً نسبت به تعویض آن اقدام کنید. فراموش نکنید که انتخاب رنگ لنز چشم فقط مرحله اول است و مرحله اصلی مراقبت از لنز است.

  • اگر چشم‌های شما زخمی، تحریک یا قرمز شده است، لنز را نزنید: هر کدام از سه مورد ذکر شده ممکن است علامتی از عفونت چشم یا سایر مشکلات جدی مرتبط با لنزهای تماسی باشد. پس اگر دچار ناراحتی در طول استفاده یا بعد از اتمام استفاده از لنزهای تماسی می‌شوید، از استفاده مجدد از آنها بپرهیزید و سریعتر به یک چشم پزشک مراجعه کنید.
  • از امتحان کردن رنگ های جدید نترسید: فراموش نکنید که شما برای انتخاب رنگ لنز چشم خود گزینه‌های متعددی در اختیار دارد و می‌توانید با توجه به سلیقه خود هر کدام از این رنگها را انتخاب کنید. پس نترسید و به سراغ رنگ‌های مختلف بروید تا بتوانید بهترین گزینه ممکن را برای خود انتخاب کنید.

در انتها به ذکر این نکته ضروری است که مراقب باشید، مراقب باشید و بازهم مراقب باشید. لنز تماسی را از مراکز معتبر خریداری کنید و ترجیحاً با چشم پزشک مشورت کنید تا بهترین گزینه را به شما پیشنهاد دهند. اگر هم در هر موردی دچار ابهام هستید، کارشناسان ما به سؤالات و ابهامات شما پاسخ خواهند داد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید