راهنمای خرید فریم عینک طبی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

راهنمای خرید فریم عینک طبی

هیچ چیزی به اندازه تبحر در خرید فریم عینک طبی نمی‌تواند بر روی ظاهر افراد عینکی تأثیرگذار باشد و معمولاً زیبایی و خوشتیپی آن‌ها را تحت تأثیر قرار می دهد. خوشبختانه یا متاسفانه فیزیک صورت انسان‌ها و چهره‌ها با یکدیگر متفاوت است؛ اما نکته امیدوارکننده این است که چند الگوی کلی برای چهره‌ها داریم که از آن برای انتخاب فریم عینک استفاده می‌شود. این الگویی است که تقریباً در همه عینک فروشی‌ها و در عینک سازی ها از آنها استفاده می‌شود.

 بخشی از فرآیند خرید فریم عینک طبی بر عهده مشتری است که بتوانند بهترین و زیباترین فریم را با توجه به فیزیک صورت خود و تیپ شخصیتی خود انتخاب کند. این موضوع ما را بر آن داشت که یکبار برای همیشه این چالش را بررسی کنیم و به سؤال مشتریان خود پاسخ دهیم.

عینک طبی

۳ اصل کلی و مقدماتی در خرید فریم عینک طبی

قبل از اینکه وارد بحث تخصصی در مورد خرید فریم عینک طبی شویم و در مورد ظاهر عینک و مواد اولیه بکار رفته در ساخت آنها بحث کنیم، شما به عنوان خریدار باید به سه سؤال کلی پاسخ دهید. این سؤالات به شما کمک می‌کند که مسیر اصلی را در همان ابتدا مشخص کنید و در ادامه راه بر مبنای همان الگو پیش بروید:

·         چه مدت زمانی از عینک استفاده می‌کنیم: کسانی که مدت زمان کمتری از عینک استفاده می‌کنند، نیاز به پرداخت پول کمتری برای قیمت عینک طبی دارند و حتی می‌توانند به سراغ فریم‌های سنگین‌تر بروند. کسانی که همیشه عینک طبی می‌زنند، باید طول عمر عینک را به عنوان اولویت در نظر بگیرند و به سراغ فریم‌های سبک‌تر و کاربردی‌تر بروند.

·         در طول روز از چه استایلی استفاده می‌کنیم: کسانی که در طول روز فعالیت ویژه خاص مانند ورزش‌های آبی، کار با ماشین آلات و ورزش انجام می‌دهند، باید طول عمر و انعطاف‌پذیری عینک را در اولویت قرار دهند. اما کسانی که فعالیت کمتری دارند، بهتر است به سراغ عینک‌های ظریف‌تر و زیباتر برود.

·         می‌خواهیم چه جوری به نظر برسیم: این یک موضوع شخصی است که شما چه سبک و تیپی برای خود انتخاب کنید. افراد حرفه‌ای و اجتماعی بیشتر فریم‌های براق و شیک نیاز دارند. اما کسانی که در زمینه مد فعالیت می‌کنند، باید چهره خود را به عنوان الگوی اصلی انتخاب کنند و کاملاً با چهره آنها همخوانی داشته باشد.

عینک طبی

گام اول؛ تعیین شکل چهره

 انتخاب بهترین فریم تابع فاکتورهای مختلفی است که مهم‌ترین آن‌ها شکل چهره و وضعیت طبیعی صورت شماست. این شیوه به عنوان یک الگو به شما خواهد گفت که در خرید فریم عینک طبی به سراغ چه سبکی بروید و کدام فریم شایسته چهره شماست. برای این کار می‌توانید به یک آینه نگاه کنید یا از خود عکس بگیرید و الگوهای زیر را به خاطر داشته باشید:

·         صورت گرد: در این حالت شما باید به سراغ فریم‌های مربع و مستطیل شکل بروید که چهره شما را باریک‌تر و بلندتر نشان می‌دهند. از انتخاب عینک‌های بدون فریم، عینک‌های بیضی شکل و عینک‌های دایره‌ای شکل بپرهیزید.

·         صورت بیضی شکل: در جریان خرید فریم عینک طبی به سراغ فریم‌هایی با پل یا بریج برجسته بروید و فریم‌های بزرگ که احتمالاً چهره شما را کوچکتر نشان می‌دهند انتخاب نکنید.

·         صورت مربعی شکل: برای تغییر زاویه دید بیننده نسبت به چهره شما، ترجیحا به سراغ فریم‌های گرد و عینک‌های بدون فریم بروید که چهره شما را زیباتر نشان دهند.

·       صورت الماسی شکل: احتمالاً می‌خواهید که پیشانی باریک شما کمتر خودنمایی کند، بنابراین فریم‌هایی را انتخاب کنید که توجه مخاطب را به سمت پیشانی شما جلب نکند. برای این موضوع می‌توانید به سراغ فریم‌های کوچک و گرد بروید.

·         صورت قلبی شکل: برای به حداقل رساندن نمایش پیشانی شما در مقایسه با چانه کوچک، فریم‌هایی را انتخاب کنید که به طور کامل بر قسمت پایینی دماغ شما بنشینند. این باعث می‌شود که مرکز چهره شما پایین‌تر قرار گیرد و نسبت به حالت معمولی زیباتر به نظر برسید.

عینک طبی

گام دوم؛ انتخاب جنس فریم با توجه به حساسیت‌های پوستی

اگر این اولین جفت عینک شما در تمام طول عمرتان نیست، احتمالاً به طور کامل در مورد حساسیت‌ها و آلرژی‌های پوستی خود اطلاع دارید. در غیر این صورت، متخصص پوست می‌تواند در مورد این حساسیت‌ها نظر دهد. اما اگر می‌خواهید فرایند خرید فریم عینک طبی را بدون انجام آزمایش‌های آلرژی انجام دهید و نگرانی در مورد حساسیت‌های پوستی ندارید، می‌توانید در خرید عینک خود به سراغ گزینه‌های زیر بروید:

·         فریم‌های پلاستیکی یا سنتزی: این فریم‌ها به طور ویژه برای افراد مبتلا به آلرژی طراحی شده‌اند احتمال و ابتلا به حساسیت پوستی را به حداقل می‌رسانند. خوشبختانه در مورد این فریم‌ها محدوده قیمتی بسیار وسیعی وجود دارد که شما می‌توانید هر کدام از آنها را انتخاب کنید. نمونه‌های مختلف آنها از جنس استات سلولز / زایلونیت، پروپیونات سلولز و نایلون هستند.

·         فریم‌های فلزی: تا آنجایی که به آلرژی‌ها و حساسیت‌های پوستی مربوط می‌شود، مدل‌های مختلفی از این فریم‌ها در بازار موجود است که برخی از آنها ممکن است باعث ایجاد حساسیت و برخی نیز ممکن است تاثیری در هر حالتی فرد نداشته باشند. نمونه‌های این فریم‌ها از جنس تیتانیوم، فولاد ضد زنگ، بریلیم و آلومینیوم هستند.

·         مواد طبیعی: اصولاً چوب، استخوان و شاخ باعث آلرژی پوستی نمی‌شوند و از آنها برای ساخت فریم‌های لوکس و منحصر به فرد به صورت دست ساز استفاده می‌شود.

گام سوم؛ توجه به رنگ پوست

 ظاهر افراد جامعه به دو دسته اساسی برای رنگ پوست تقسیم می‌شوند که ما می‌توانیم از آن به عنوان یک الگو برای خرید فریم عینک طبی استفاده کنیم. برای اینکه بفهمید که آیا پوست شما تیره یا سفید است، می‌توانید یک تکه کاغذ سفید را در کنار چهره خود قرار دهید و به جلوی آینه بروید. اگر پوست شما به رنگ زرد، قهوه‌ای یا برنزی باشد، تن پوست شما گرم است و اصطلاحاً تیره است. اما اگر پوست شما به رنگ صورتی یا آبی کمرنگ دیده شد، تن رنگی پوست شما سرد و خنک است. از این الگو با توجه به دستورالعمل زیر برای خرید عینک طبی استفاده کنید:

·         برای پوست‌های گرم: می‌توانید به سراغ فریم‌هایی با رنگ قهوه‌ای و سبز تیره با رگه‌های از رنگ‌های سفید، سیاه، یا رنگ‌های با کنتراست بالا بروید.

·         برای پوست‌های خنک: رنگ‌های شیک‌تر مانند رنگ‌های سیاه، سفید و روشن را دنبال کنید. رنگ‌های قهوه‌ای با رنگ پوستتان کنتراست ایجاد می‌کند.

عینک طبی

گام چهارم؛ انتخاب فریم عینک با توجه به رنگ مو

 همانطور که در رنگ پوست انجام دادید، در این مورد هم می‌توانید از همان الگو استفاده کنید. در حقیقت موی برخی از انسان‌ها به صورت رنگ‌های بلوند، آبی تیره یا آبی سیر، خاکستری، سفید و سرخ توت فرنگی یا همان صورتی است که به عنوان رنگ‌های خنک شناخته می‌شود. رنگ موی برخی دیگر به شکل قهوه‌ای، قهوه‌ای تیره، بلوند طلایی است که به عنوان رنگ‌های گرم شناخته می‌شود. به همان شکلی که برای رنگ پوست خود عمل کردید، در اینجا هم برای خرید فریم عینک طبی می‌توانید از همان الگو استفاده کنید.

گام پنجم؛ مراجعه به فروشگاه عینک

 در گام انتهایی از خرید فریم عینک طبی باید به یک فروشگاه معتبر و شناخته شده بروید. برخی از افراد خرید اینترنتی عینک طبی را ترجیح می‌دهند و به سراغ فروشگاه‌های اینترنتی مانند بینا اپتیک می‌روند. این افراد تمامی اطلاعات خود را در اختیار کارشناسان قرار می‌دهند و درخواست یک عینک خاص می‌کند. این در حالی است که شما در مراجعه حضوری به فروشگاه می‌روید و گزینه‌های مختلف را امتحان می‌کنید تا به گزینه نهایی خود برسید.

به خاطر داشته باشید که بخش مهمی از قیمت عینک طبی شما مربوط به انتخاب فریم است. بنابراین اگرچه قیمت در خرید فریم عینک طبی یک فاکتور مهم و تاثیرگذار است، اما توصیه ما در گروه بینا اپتیک این است که حتماً قیمت را در اولویت آخر قرار دهید و بیشتر بر روی کیفیت عینک و مناسب بودن آن با توجه به شرایط خود متمرکز شوید. البته می‌توانید سؤالات خود را در بخش نظرات مطرح کنید و یا با کارشناسان ما در تماس باشید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column]
[/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید