برای استفاده موفقیت آمیز از لنز تدریجی این موارد را در نظر داشته باشید

[vc_row][vc_column][vc_column_text]در مدتی که به عنوان عینک ساز در بازار ایران فعالیت داشته‌ایم، معمولاً بیماران نسبت به استفاده از لنز تدریجی نگرانی‌هایی داشتند و به طور ویژه در روزهای ابتدایی دچار اضطراب می‌شدند. این در حالی است که عدسی‌های تدریجی برای راحت‌تر شدن افراد عینکی ساخته شده‌اند و به آنها کمک می‌کند که در دید دور و دید نزدیک دچار مشکل نشوند. لنزهای پروگرسیو این امکان را فراهم می‌کند که  چشم نسبت به اشیاء دور و نزدیک عکس العمل خوبی داشته باشد و فرد دچار سرگیجه و حالت تهوع نشود.

اگر اخیراً تصمیم به استفاده از لنز تدریجی گرفته‌اید و می‌خواهید از این عدسی‌ها در عینک طبی خود استفاده کنید، سعی کنید به ۵ مورد زیر پایبند باشید.

عدسی پرگرسیوشناخت کامل نسبت به لنز تدریجی

لنز تدریجی یا عدسی پروگرسیو به عنوان عدسی‌های چند کانونی شناخته می‌شوند که امکان زوم کردن و تمرکز فاصله کانونی نسبت به فواصل مختلف را فراهم می‌کنند. این عدسی‌ها از چند بخش تشکیل شده‌اند که هر قسمت از آن برای یک فاصله مناسب است. به عنوان مثال شما از قسمت پایین عدسی برای دیدن اجسام در فاصله نزدیک، از قسمت بالای عدسی برای دیدن اجسام در فواصل دور و از قسمت مرکزی آن برای فواصل متوسط استفاده می‌کنید.

شما وقتی که از لنز تدریجی استفاده می‌کنید این امکان برای شما به وجود می آید که در فواصل کوتاه اجسام دور و نزدیک را ببینید و به راحتی وضعیت بینایی خود را نسبت به آنها تنظیم کنید. همچنین این عدسی‌ها برای افرادی که انعطاف پذیری چشم در آنها کاهش یافته و نمی‌توانند به سرعت وضعیت بینایی خود را تطبیق دهند، استفاده می‌شوند. توصیه می‌شود که مطلب ما را در مورد عدسی پروگرسیو  بینا اپتیک مطالعه کنید.

عدسی پرگرسیو

انتخاب عدسی پروگرسیو مناسب

درست همانند انتخاب یک ماشین جدید، گزینه‌های مختلف هنگام خرید عینک طبی پیش روی شما قرار می‌گیرد که شامل نام تجاری، ویژگی‌ها و مشخصات و همچنین موارد تخصصی مربوط به عینک طبی است. به نظرم معیار کاملی برای بررسی لنز تدریجی وجود ندارد. به همین دلیل گفت و گو و مشاوره با چشم پزشک و همچنین کمک گرفتن از عینک فروش در این مورد می‌تواند به شما کمک کند.

یک متخصص چشم پزشکی با تجربه یا یک عینک‌ساز ماهر، اطلاعات کاملی در مورد شیوه زندگی، سرگرمی‌ها و زندگی کاری شما را به دست می‌آورد و پس از بررسی گزینه‌های مختلف به شما پیشنهاد می‌دهد که به سراغ کدام گزینه بروید. اگرچه انتخاب کننده نهایی شخص شما هستید، اما این اطلاعات مشاوره کمک می‌کند که گزینه بهتری انتخاب کنید.

به عنوان مثال اگر شما در تمام طول روز با کامپیوتر یا بر روی صفحه رایانه خود کار می‌کنید، بدون شک باید لنز تدریجی شما محدوده وسیع‌تر و اندازه بزرگتری داشته باشد که احساس راحتی داشته باشید. اما اگر در طول روز تنها چند بار از این عینک‌ها استفاده می‌کنید، شاید نیازی نباشد که نسبت به انتخاب آنها حساسیت بالایی به خرج دهید.

عدسی پرگرسیو

بهترین فریم را انتخاب کنید

به احتمال زیاد شما از کسانی هستید که لنز تدریجی را به صورت تمام وقت استفاده می‌کنید. در این حالت انتخاب یک فریم مناسب و استاندارد برای شما اهمیت ویژه‌ای دارد. در خرید فریم عینک علاوه بر زیبایی به راحت بودن آن توجه کنید، باید گزینه‌ای را انتخاب کنید که بر روی شکل ظاهری شما تأثیر مثبت داشته باشد.

اینکه شما بخواهید یک نگاه محافظه‌کارانه داشته باشید یا نگاه شما جسورانه به نظر برسند، باید در انتخاب فریم عینک به سراغ یک گزینه مناسب و ایده آل بروید که تمامی ویژگی‌های مد نظر شما را داشته باشد.

هنگام استفاده از یک عدسی پروگرسیو جدید

سازگاری یکی از مهمترین و اصلی‌ترین نکات به هنگام استفاده از لنز تدریجی است و فرد باید خود را برای یک تغییر جدید آماده کند. کسانی که برای بار اول از لنزهای پروگرسیو استفاده می‌کنند، باید دستورالعمل‌های استفاده مناسب از آنها را نیز داشته باشند. آموزش حرکات چشم و سر با وجود این عینک‌ها بسیار ساده است و به نظر می‌رسد که تفاوت‌ها استفاده از این عینک‌ها را رقم خواهند زد. کسانی که بتوانند خود را سریع‌تر و به شکل مناسب‌تر با این عینک‌ها سازگار کنند، می‌توانند از تجربه جدید خود نهایت لذت را ببرند.

علاوه بر این، فرایند تولید لنز تدریجی نیاز به تعیین موقعیت وضعیت چشم قبل از برش دادن است. این عینک‌ها به شکل دقیق و بسیار حساس به کمک ابزارهای لیزری برش داده می‌شوند. بنابراین به هنگام تجویز پزشک و سفارش ساخت عینک حتماً دقت بالایی داشته باشید تا امکان استفاده از بهترین گزینه برای شما فراهم شود.

عدسی پرگرسیو

تمرین، صبر و نگاه مثبت

استفاده از لنز تدریجی یک سرمایه‌گذاری عالی است. شما به عنوان خریدار این عدسی‌ها باید یک ذهنیت باز و مثبت نسبت به آنها داشته باشید تا از این نوع آوری جدید بهره مند شوید.  احتمال سازگاری یک خریدار بلافاصله پس از خرید عدسی تدریجی بسیار کم است و نیاز به گذر زمان دارد. نهایت تلاش خود را به کار بگیرید که به سراغ عینک‌های قدیمی خود نروید و از این ابزار جدید و مدرن استفاده کنید. به هر اندازه که استفاده از این عدسی‌ها در روزهای اول برای شما سخت باشد، باید سعی کنید نگاه مثبت نسبت به آینده آنها داشته باشید و صبر کنید تا سازگاری بین چشمان شما با این عینک‌ها ایجاد شود.

در نهایت از دوستانی که از لنز تدریجی استفاده می‌کنند می‌خواهیم که تجربیات خود را در بخش نظرات مطرح کنند تا مخاطبین ما از این اطلاعات نهایت بهره را ببرند. همچنین برای اطلاع از قیمت عینک طبی می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید و از مشاوره آنها در انتخاب عینک بهره مند شوید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید