اگر می‌خواهید یک عینک آفتابی خوب بخرید؛ این 5 کار را انجام دهید

[vc_row][vc_column][vc_column_text] وقتی که از افراد مختلف در مورد دلیل آنها برای خرید عینک آفتابی خوب می‌پرسیم، معمولاً پاسخ‌های آنها متفاوت است. برخی از آن‌ها می‌خواهند یک ظاهر متفاوت داشته باشند، برخی می‌خواهند از نور ماوراء بنفش نور خورشید فرار کنند، برخی هم بنا به شرایط حرفه‌ای خود از آن استفاده می‌کنند. نکته مشترک در همه آنها، پیدا کردن عینک آفتابی مناسب است که معیارهای مختلفی برای آن وجود دارد.

از آنجایی که اکثر مشتریان ما به دنبال پیدا کردن یک عینک آفتابی خوب هستند، در ابتدا چند ویژگی کلی برای عینک‌های آفتابی ذکر می‌کنیم و بعد ۵ راهکار ساده و قابل انجام معرفی خواهیم کرد.

خرید عینک آفتابی

ویژگی‌های عینک آفتابی خوب

در مطلب اگر به فکر خرید عینک آفتابی هستید، بخوانید به مسئله ویژگی‌های عینک آفتابی خوب پرداختیم و به طور کامل در آن جا شرح دادیم که دقیقاً به دنبال چی باشید. اما می‌خواهیم در اینجا به عنوان مقدمه برخی از ویژگی‌های یک عینک آفتابی مناسب را ذکر کنیم:

  • به اندازه کافی از عبور نور ماوراء بنفش و طیف‌های مختلف آن جلوگیری کند؛
  • از عبور نور روشن و عبور نور آبی جلوگیری کند؛
  • ظاهر مناسبی داشته باشد و اندازه آن با صورت همخوانی داشته باشد؛
  • از مواد باکیفیت برای ساخت فریم عینک استفاده شده باشد؛
  • از مواد باکیفیت برای ساخت لنز عینک استفاده شده باشد؛
  • مربوط به یک برند معتبر و شناخته شده در سطح بازار باشد؛
  • وزن سبک داشته باشد و جای آن بر روی دماغ یا سایر قسمتهای صورت باقی نماند.

حالا می‌خواهیم تصمیم بگیریم که یک عینک چگونه این ویژگی‌ها را داشته باشد. برای بررسی این موارد ۵ راهکار زیر را انجام دهید:

داشتن برچسب No UVA/UVB

یک عینک آفتابی خوب باید 99 تا 100 درصد از اشعه UVA و UVB را مسدود کند. شرکت‌های تولید کننده این عینک‌ها سعی می‌کنند که از طریق چسباندن این برچسب‌ها و لیبل ها به مشتریان نشان دهند که عینک آنها تا چه اندازه از عبور نور ماوراء بنفش جلوگیری می‌کند. اگر به یک فروشگاه مراجعه کردید و دیدید که عینک‌های آنها این برچسب و لیبل را ندارد، به احتمال زیاد این توانایی در عینک مورد نظر شما وجود ندارد.

در صورت امکان برای خرید عینک دودی حتماً به یک فروشگاه معتبر عینک سازی مراجعه کنید و از آنها بخواهید که تست‌های مختلف در زمینه عبور نور ماوراء بنفش را انجام دهند. اگر از امنیت عینک آفتابی مطمئن شدید، می‌توانید برای خرید آن اقدام کنید.

خرید عینک آفتابی

رنگ درخشان و یکپارچه

یکی دیگر از ویژگی‌های عینک آفتابی خوب این است که رنگ شیشه آنها باید به صورت درخشان و یکنواخت باشد. در واقع لنز عینک آفتابی نباید در یک منطقه تیره‌تر از سایر مناطق آن باشد. اگر به لنزهای شیبدار و خمیده نگاه می‌کنید، رنگ آن‌ها در قسمت بالا تیره‌تر است و به تدریج به سمت پایین روشن‌تر می‌شود.

دکتر ویور متخصص چشم پزشکی می‌گوید: رنگ درخشان و خاکستری بهترین انتخاب در انتخاب عینک‌های آفتابی رنگی هستند. این ویژگی می‌تواند برای دیدن تابلوهای ترافیکی در حین رانندگی به شما کمک کند. شیشه‌های مات و عدسی‌های با رنگ غیر یکنواخت به مرور زمان بر سطح بینایی و کیفیت دید شما تأثیر منفی می‌گذارد.

لنزهایی که بینایی شما را تحریک می‌کنند

این یکی از اشتباهات خطرناک در خرید عینک آفتابی است که می‌تواند تأثیر بسیار منفی داشته باشد. برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید عینک آفتابی خود را بزنید و روبروی یک وسیله یا یک خط مستقیم بایستید. این خط مستقیم می‌تواند لبه یک میز یا قاب در باشد. در این حالت سعی کنید که عینک آفتابی را به آرامی در امتداد خط مورد نظر حرکت دهید. حرکت دادن لنز به هیچ وجه نباید باعث شکسته شدن، تحریف یا خمیده شدن خطوط مورد نظر شود. اگر این کار را انجام دادید و مشخص شد که بر روی کیفیت خط تأثیر گذار است، عینک مورد نظر دارای نقص است. یک عینک آفتابی خوب باعث تحریف دید شما نمی‌شود و تغییری در سطح بینایی شما ایجاد نمی‌کند.

عینک آفتابی

مسدود نکردن نور به اندازه کافی

عینک آفتابی خوب  | جلوگیری از رسیدن نور و به طور ویژه نور آبی یکی از ویژگی‌هایی است که ما برای یک عینک آفتابی خوب در نظر داریم. اگر عینک مورد نظر نتواند این ویژگی را به ما برساند، مسلماً انتخاب خوبی نیست. برای اینکار عینک آفتابی را بزنید و روبروی آینه بایستید. اگر هنگام مشاهده تصویر، متوجه شدیم که چشمان شما از داخل عینک دیده می‌شود، یعنی عینک مورد نظر به اندازه کافی از عبور نور جلوگیری نمی‌کند.

یک عینک آفتابی خوب می‌تواند ۷۵ تا ۹۰ درصد نور مرئی، نور آبی و بخشی از نور ماوراء بنفش خورشید را مسدود کند. مطالعات علمی نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض نور آبی به عنوان یک عامل بزرگ در  ایجاد بیماری تباهی لکه زرد یا دژنراسیون ماکولا است. پس حتماً در خرید عینک آفتابی به مسئله میزان عبور نور مرئی توجه داشته باشید.

 توصیه می‌کنم که مطلب ما را در مورد بیماری AMD یا تباهی لکه زرد مطالعه کنید.

ماندگاری و طول عمر عدسی عینک

عینک آفتابی خوب | مواد به کار رفته در لنز عینک آفتابی باید دوام و ماندگاری بالایی داشته باشد. دکتر ویور در توجیه این مورد می‌گوید: در انتخاب عینک آفتابی سعی کنید به سراغ موادی بروید که برای افراد فعال مناسب هستند و در ساخت آنها از پلی کربنات و پلاستیک سبک استفاده شده باشد. لنزهای پلی کربنات در برابر ضربه مقاومت بالایی دارند و احتمال شکستن عینک و آسیب دیدن چشم فرد را کاهش می‌دهند. در واقع کیفیت لنز در انتخاب یک عینک آفتابی خوب نقش مهمی دارد و خریدار باید این موضوع را در اولویت قرار دهد.

به عنوان نکته آخر به خاطر داشته باشید که برخی از لنزهای تماسی می‌توانند از عبور اشعه ماوراء بنفش جلوگیری کنند. اما دکتر ویور معتقد است که عینک‌های آفتابی علاوه بر نور ماوراء بنفش، می‌تواند یک حفاظ خوب در برابر نور خورشید و نور آبی باشد و به هر دلیلی از لنزهای مقاوم در برابر نور ماوراء بنفش بهتر هستند. توصیه ما این است که در انتخاب عینک آفتابی خوب حساسیت ویژه‌ای به خرج دهید و توجه چندانی به قیمت عینک آفتابی نداشته باشید. در انتها می‌توانید از شماره‌های درج شده در بخش تماس با ما استفاده کنید و با کارشناسان ما در تماس باشید.

منبع : سایت خارجی هر روز سلامت[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column]

11,600,000 تومان
مقایسه
[/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید